logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
michiell_  
#1 Gepost : donderdag 26 mei 2011 21:38:38(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Ik had dit eventueel wel bij mijn vorige topic kunnen zetten (mijn excuses hiervoor)

Ik ben van plan te starten op het kanaal hier in mijn buurt.
Maar nu weet ik niet precies hoe ik moet beginnen,

Ik was van plan
-om opzoek te gaan naar eventuele bosjes, struiken of overhangende bomen.
-Karpers die ik eventueel kan spotten
-waterverbindingen
-andere vissers in de buurt (zodanig dat ik weet dat er karper zit)

Zit overal karper ? ik heb het namelijk over het kanaal dessel-schoten maar om te vissen in turnhout op dit kanaal.
Niet de Nieuwe of oude-kaai voor mensen die dit deel kennen.

Zouden jullie mij enige tips kunnen geven om op een kanaal aan de slag te gaan ?

Inverband met :
-voer
-stekkeuze
-hoe ik een gat vind
-onderlijn lengte
-gewicht van het lood
-slappe lijn, strakke lijn
-naast de kant, vaargeul, tegen boten ,...?

Als ik iets ben vergeten te vragen in deze topic, dat jullie wel belangrijk zouden vinden hoor ik dit graag,

Alvast bedankt !!

GrtzBidden
De Doorzetter Wint !
Sponsor
Jorden  
#2 Gepost : donderdag 26 mei 2011 23:01:11(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
kanaalvissen hier in België is iets apart... de visserij op vlak van systemen is niet zo heel moeilijk, het is juist de rig, het aas, én vooral de voerstrategie die belangrijk zijn... de belangrijkheid van de stek spreekt voor zich natuurlijk!

1. Ga eens een dagje peilen langs het kanaal, en zoek naar interessante kuilen of bodemverschillen op de rand van de vaarkuil, en op de scheiding van de vaargeul en de rand van de vaargeul. (overhangende bomen hebben niet altijd veel effect voor karpers, daar zit meestal gewoon blankvoorn onder)

2. bouw een voerstek op, maar voordat je dit doet ga eerst uitzoeken of er veel gevist word bij jouw in de buurt én of er veel gevoerd word (dit is zeeer belangrijk!)

-> als er veel gevoerd word, is het juist de clue om weinig te voeren! de vis word op het kanaal juist verdacht wanneer er een bom voer op de bodem ligt, en de vis, die is toch in de buurt. (tenzij je ver van de andere vissers zit, dan kan je veel gaan voeren ) naar mijn aanraden op het kanaal waar je vist: een 300 à 500 gram per dag, is voldoende als er veel gevoerd word!

-> als er weinig gevoerd word, voer dan iets meer dan de rest, niet veel, want dan is er de kans dat je de vis overvoert (er zit wss wel een rede achter het weinig voeren eh Knipoog ), hier kan ik wel geen gewicht op plakken. maar als de rest bv. een 300 gram voert, dan zou je gewoon 400 of 500 gram moeten voeren Knipoog

3. gebruik boilies! ga niet met duivenvoer of andere soorten partikels beginnen te voeren, want binnen de korste keren zit je stek vol met slijmjurken!

4. op de jouw kanaal zou ik een bollood gebruiken (heel simpel, goedkoop, en de stroming heeft er weinig effect op!) van ongeveer 120 gram! dit is meer als voldoende!

5. gebruik Fluocarbon! als er schepen langs komen, en je zit met soepele of gewone braid te vissen, word je rig telkens verplaatst, en is er dus kans dat deze op een wijze komt te liggen dat je vis gaat mislopen! gebruik een onderlijn van ongeveer 8 à 9 cm!

6. gebruik zeker leadcore of dikke fluocarbon als voorslag! dit ga je zeker nodig hebben met rand van de vaargeul, want daar gaat je lijn soms over schuren!

7. gebruik een haakmaat 6 of zelfs 4 voor te vissen, pak er een met een goede dikke steel! de karpers op het kanaal zijn echte vechters!

9. probeer je aas te onderscheiden van de rest! als de rest met vismeelbollen vist, ga dan eens proberen met birdfood! dit kan soms verrassende effecten hebben! (positief bedoeld!)

10. gebruik vanzelfsprekend geen pva zakjes.. het voer drijft gewoon weg! dikke grote pellets kunnen wel ingezet worden door middel van een pva string! (op sommige kanalen werkt dit, op sommige niet door de witvis)

11. ga vaak vissen op zondag, of doe een nachtsessie van zaterdag op zondag! en ruim zondag heel vroeg op (je wilt natuurlijk niet gespot worden, kanaavisserij is zeer hard, dus iedereen wil graag op een bevoerde plek vissen! niet iedereen kan een kapitaal besteden aan boilies!). het voordeel van op zaterdag op zondag te vissen is dat er weinig bootverkeer is! door middel van 2 backleads kan je zo ook de overkant van de vaargeul bevissen! karpers komen hier ook vaak omdat ze weten dat ze er geen rig kunnen treffen!

12. gebruik als hoofdlijn een dikke draad, of gewoon dyneema (gevlochten draad), zo heb je een enorme grip op de karper, en het geeft een gevoel van veiligheid in combinatie met de dikke leadcore of fluocarbon!

13. de karper op het kanaal trekt rond, dus er zit overal karper! als je jouw plek elke dag blijft aanvoeren, blijven er steeds een paar vissen hangen! dus het kan mogelijk zijn dat als je een dagje niet voert.. de karpers al vooruit zijn getrokken!

14. karper het kanaal lokaliseren is niet makkelijk, je kan ze spotten op ondiepe baaien, of in jachthavens! als er een jachthaven is bij jouw in de buurt, dit is zowiezo een topstek!

15. slot: kanaalvisserij is een harde visserij waar je zwaar voor in je schoenen moet staan, sta er niet van versteld als je een 2 weken blankt! zeker in het begin is het meer blanken dan vangen! maar als je blijft doorzetten, komen de karpers vanzelf wel, alleen zal je er veel voor moeten werken!


hopelijk ben je wat met de info (deze info is wel gericht op het kanaal waar hij vist, en komt voort uit mijn eigen ervaringen!)

Bewerkt door de gebruiker donderdag 26 mei 2011 23:08:46(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Me...myself...and my rods!
michiell_  
#3 Gepost : donderdag 26 mei 2011 23:08:20(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Jorden schreef:
kanaalvissen hier in België is iets apart... de visserij op vlak van systemen is niet zo heel moeilijk, het is juist de rig, het aas, én vooral de voerstrategie die belangrijk zijn... de belangrijkheid van de stek spreekt voor zich natuurlijk!

1. Ga eens een dagje peilen langs het kanaal, en zoek naar interessante kuilen of bodemverschillen op de rand van de vaarkuil, en op de scheiding van de vaargeul en de rand van de vaargeul. (overhangende bomen hebben niet altijd veel effect voor karpers, daar zit meestal gewoon blankvoorn onder)

2. bouw een voerstek op, maar voordat je dit doet ga eerst uitzoeken of er veel gevist word bij jouw in de buurt én of er veel gevoerd word (dit is zeeer belangrijk!)

-> als er veel gevoerd word, is het juist de clue om weinig te voeren! de vis word op het kanaal juist verdacht wanneer er een bom voer op de bodem ligt, en de vis, die is toch in de buurt. (tenzij je ver van de andere vissers zit, dan kan je veel gaan voeren ) naar mijn aanraden op het kanaal waar je vist: een 300 à 500 gram per dag, is voldoende als er veel gevoerd word!

-> als er weinig gevoerd word, voer dan iets meer dan de rest, niet veel, want dan is er de kans dat je de vis overvoert (er zit wss wel een rede achter het weinig voeren eh Knipoog ), hier kan ik wel geen gewicht op plakken. maar als de rest bv. een 300 gram voert, dan zou je gewoon 400 of 500 gram moeten voeren Knipoog

3. gebruik boilies! ga niet met duivenvoer of andere soorten partikels beginnen te voeren, want binnen de korste keren zit je stek vol met slijmjurken!

4. op de jouw kanaal zou ik een bollood gebruiken (heel simpel, goedkoop, en de stroming heeft er weinig effect op!) van ongeveer 120 gram! dit is meer als voldoende!

5. gebruik Fluocarbon! als er schepen langs komen, en je zit met soepele of gewone braid te vissen, word je rig telkens verplaatst, en is er dus kans dat deze op een wijze komt te liggen dat je vis gaat mislopen! gebruik een onderlijn van ongeveer 8 à 9 cm!

6. gebruik zeker leadcore of dikke fluocarbon als voorslag! dit ga je zeker nodig hebben met rand van de vaargeul, want daar gaat je lijn soms over schuren!

7. gebruik een haakmaat 6 of zelfs 4 voor te vissen, pak er een met een goede dikke steel! de karpers op het kanaal zijn echte vechters!

9. probeer je aas te onderscheiden van de rest! als de rest met vismeelbollen vist, ga dan eens proberen met birdfood! dit kan soms verrassende effecten hebben! (positief bedoeld!)

10. gebruik vanzelfsprekend geen pva zakjes.. het voer drijft gewoon weg! dikke grote pellets kunnen wel ingezet worden door middel van een pva string! (op sommige kanalen werkt dit, op sommige niet door de witvis)

11. ga vaak vissen op zondag, of doe een nachtsessie van zaterdag op zondag! en ruim zondag heel vroeg op (je wilt natuurlijk niet gespot worden, kanaavisserij is zeer hard, dus iedereen wil graag op een bevoerde plek vissen! niet iedereen kan een kapitaal besteden aan boilies!). het voordeel van op zaterdag op zondag te vissen is dat er weinig bootverkeer is! door middel van 2 backleads kan je zo ook de overkant van de vaargeul bevissen! karpers komen hier ook vaak omdat ze weten dat ze er geen rig kunnen treffen!

12. gebruik als hoofdlijn een dikke draad, of gewoon dyneema (gevlochten draad), zo heb je een enorme grip op de karper, en het geeft een gevoel van veiligheid in combinatie met de dikke leadcore of fluocarbon!

13. de karper op het kanaal trekt rond, dus er zit overal karper! als je jouw plek elke dag blijft aanvoeren, blijven er steeds een paar vissen hangen! dus het kan mogelijk zijn dat als je een dagje niet voert.. de karpers al vooruit zijn getrokken!

14. karper het kanaal lokaliseren is niet makkelijk, je kan ze spotten op ondiepe baaien, of in jachthavens! als er een jachthaven is bij jouw in de buurt, dit is zowiezo een topstek!

15. slot: kanaalvisserij is een harde visserij waar je zwaar voor in je schoenen moet staan, sta er niet van versteld als je een 2 weken blankt! zeker in het begin is het meer blanken dan vangen! maar als je blijft doorzetten, komen de karpers vanzelf wel, alleen zal je er veel voor moeten werken!


hopelijk ben je wat met de info (deze info is wel gericht op het kanaal waar hij vist)



Bedankt voor deze bom van informatie,
zeer vriendelijk van u dat u mij hiermee wou helpen, ik ben hier inderdaad al een pak wijzer uit geworden,
aangezien ik aan enkele dingens niet gedacht had of wel wou doen zoals de onderlijn etc.

Als er nog mensen zijn met informatie, graag hoor ik het bedankt
De Doorzetter Wint !
michiell_  
#4 Gepost : zaterdag 28 mei 2011 15:35:18(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

als er nog mensen eventueel tips voor mij hebben,

Ik hoor ze graag.

groeten
De Doorzetter Wint !
michiell_  
#5 Gepost : maandag 30 mei 2011 21:09:42(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Heeft er iemand nog tips, om een goede stekkeuze te kunnen maken op het kanaal.

Zal even het kanaal beschrijven, het is een grote kom, (haventje waar plezierboten aangemeerd liggen) ook een paaikom aangemaakt, waar er 3 ingangen naar het kanaal zelf zijn, een beetje verder is een bruggetje, waar auto's over rijden, met enkele houte constructies voor versteveging in (denk ik) nog een beetje verder ligt een groot vlot van een 3meter breed en een 20meter lang.

alvast bedankt, voor de hopelijke tips die ik krijg

groeten
De Doorzetter Wint !
timvanzanten  
#6 Gepost : maandag 30 mei 2011 22:06:13(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
michelmoeskops  
#7 Gepost : vrijdag 3 juni 2011 18:40:13(UTC)
michelmoeskops


10 ponder

Lid sinds: 24-10-2010(UTC)
Berichten: 59

ga gewoon inde rek zitten inde kom wordt tog alles dicht gevoerd en dit weten dekarpers maar alte goed das de grote reden waarom er weer lekker geblankt wordt!!
stefan everts  
#8 Gepost : vrijdag 3 juni 2011 18:52:58(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

Think
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
michelmoeskops  
#9 Gepost : vrijdag 3 juni 2011 22:53:17(UTC)
michelmoeskops


10 ponder

Lid sinds: 24-10-2010(UTC)
Berichten: 59

de rek is zoals wij zegge hier de arm het lange stuk tussen de 2 zwaaikomme in!
michiell_  
#10 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 09:15:01(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Bedankt Voor de Informatie Knipoog
De Doorzetter Wint !
Dieke  
#11 Gepost : zondag 19 juni 2011 19:33:47(UTC)
Dieke


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 23-9-2010(UTC)
Berichten: 12

Verspil je tijd niet in het kanaal Dessel-Schoten. Silenced
michiell_  
#12 Gepost : zondag 19 juni 2011 19:34:59(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Dieke schreef:
Verspil je tijd niet in het kanaal Dessel-Schoten. Silenced


en waarom niet ?Knipoog
en welk kanaal dan wel ..Blij
De Doorzetter Wint !
louiskruyfhooft  
#13 Gepost : zondag 19 juni 2011 20:20:39(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik heb veel tijd (heeeeel veel tijd) "verspild" aan dit kanaal, maar om dan eindelijk eens die langverwachte karper te vangen, geeft je wel de grootste kick ooit, dat kan ik je verzekeren Knipoog
michiell_  
#14 Gepost : zondag 19 juni 2011 20:21:22(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

ksnap ook ni, wrm niet kanaal dessel schote Knipoog
De Doorzetter Wint !
louiskruyfhooft  
#15 Gepost : zondag 19 juni 2011 20:32:37(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
omdat het daar zo moeilijk is wss Knipoog
Jorden  
#16 Gepost : dinsdag 21 juni 2011 23:41:27(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
weet geen 1 kanaal liggen hier in België waar het niet moeilijk is, en dan heb ik het niet over vaarten ofzo, maar over de echte grote kanalen!
Me...myself...and my rods!
louiskruyfhooft  
#17 Gepost : woensdag 22 juni 2011 12:05:07(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
zeekanaal is gemakkelijk karpertjes vangen gigglesmil
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.