logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
exclusive-carp  
#21 Gepost : woensdag 3 februari 2010 21:04:06(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Mijn ervaring met die beestjes is dat ze je gehele stek en aanpak om zeep kunnen helpen MAAR om sommige waters vang je karper tussen de duikende koeten !

tip: gebruik donker aas op een donkere bodem en voer wat verder van je stek opvallende boilies en liefst wat grote en kleine dan hebben ze een bezigheid Knipoog
www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
Erwin  
#22 Gepost : woensdag 3 februari 2010 21:09:28(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Thx voor de tip Danny!! Voer jij ook meer als je weet dat er koeten duiken? Meestal voer ik tegen de schemer.....Dan vreten ze niet en als ze dat wel doen hebben ze meer moeite met het vinden van het aas.

Erwin
exclusive-carp  
#23 Gepost : woensdag 3 februari 2010 21:18:24(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Erwin schreef:
Thx voor de tip Danny!! Voer jij ook meer als je weet dat er koeten duiken? Meestal voer ik tegen de schemer.....Dan vreten ze niet en als ze dat wel doen hebben ze meer moeite met het vinden van het aas.

Erwin


Ik had het over het voederen tijdens het vissen maar dat helpt ook bij voorvoederen maar dan zou ik opteren voor een maisstek die ver weg ligt van je bollen stek ... meestal zit het grootste deel van de koeten dan op je maisstek.

Ik hou alleen rekening met men voeder als ik weet dat ik meer aanbeten zou moeten krijgen dan ik op die moment krijg.
ALs ik weet dat ik tijdens een sessie 2 vissen zou moeten vangen en ik vang er maar 1 en ik weet dat er koeten aanwezig zijn en als ik ze regelmatig bij men stek zie dan ga ik de hoeveelheid lichtjes opdrijven.

Het is wat zoeken, daar waar ik eind 2009 heb gevist heb ik met momenten tot 15 koeten boven men stek gehad ... ik had er weinig last van, de ene moment meer dan de andere maar dan vooral dat ze doken naar de bodemplanten en zo tegen of in men draad kwamen.
Men aas en rig lieten ze met rust.

Ze doken vooral naar het nog aanwezig natuurlijk voedsel in de opeen gestapelde planten (door de koude)

Mijn ervaring met voederen en koeten is dat het weinig uitmaakt, die beestjes zijn ook actief tijdens de avond. Je zou dan al s'nachts moeten gaan voederen wil je effetief bekomen dat ze niets door hebben.

En dan nog, ze zoeken toch naar voedsel de dag nadien maar dan zou er al karper op je stek moeten geweest zijn en zal het meeste wel weg zijn.

Maar dan bekom je weer dat je de karper actief maakt tijdens de nachturen als je liever in daguren vist !



www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
ronpothuizen  
#24 Gepost : woensdag 3 februari 2010 21:44:12(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Wie van jullie heeft dit nieuws trouwens ook gehoord en misschien zelfs op tv gezien?
Automobilist die inrijd op een grote groep meerkoeten.Dit was overigens al de tweede en deze had er 30 kapotgereden.
Toch zekern geen gefrusteerde karpervisser,waarvan zijn voerplek constant word leeggevreten.
Soms vind ik deze beestjes ook niet leuk, maar dit vind ik erg overdreven.d'oh!
Kees van de Belt  
#25 Gepost : woensdag 3 februari 2010 22:45:07(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

Dit is inderdaad overdreven, laten we er maar niet vanuit gaan dat het een (karper)visser is geweest.

pff, het idee al dat dat bekend zou worden...sta je dan weer een jaar lang aan de waterkant uit te leggen dat niet
alle vissers vogels doodrijdenDomme ik
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
ronpothuizen  
#26 Gepost : woensdag 3 februari 2010 23:05:08(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Nee zeker,kan me ook niet voorstellen dat je zoiets expres doet.
Erwin  
#27 Gepost : woensdag 3 februari 2010 23:15:00(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
ronpothuizen schreef:
Toch zekern geen gefrusteerde karpervisser,waarvan zijn voerplek constant word leeggevreten.


Ik was het niet!!!
timvanzanten  
#28 Gepost : woensdag 3 februari 2010 23:17:08(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Erwin, wat waren die veren dan laatst toen we MTC baits aandeden? De hele auto lag vol of was je bezig een plumeau te breien?
Kees van de Belt  
#29 Gepost : woensdag 3 februari 2010 23:20:56(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

Binnenkort Erwins nieuwe boilies, alles op bases van vers aangereden meerkoet?Breede lach

Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Erwin  
#30 Gepost : woensdag 3 februari 2010 23:51:51(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Verse vleesmail boilies?...neehhhh...
Nielsz  
#31 Gepost : donderdag 4 februari 2010 00:16:30(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Wie weet werpt het wel zijn vruchten afKnipoog
Erwin  
#32 Gepost : donderdag 4 februari 2010 00:32:26(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Beef boilies...klinkt goedKnipoog
edwinbaaijens  
#33 Gepost : donderdag 4 februari 2010 11:12:36(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

zwart met klein wit stipje... haha!

Als meerkoeten geen canibalen zijn heb je ook meteen een oplossing voor het probleem!

Bewerkt door de gebruiker donderdag 4 februari 2010 11:13:45(UTC)  | Reden: Niet aangegeven



des te harder des te gaat ie...



ronald kingma  
#34 Gepost : donderdag 4 februari 2010 15:21:39(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Meerkoeten zijn inderdaad wel eens een ware plaag, maar of ze invloed hebben op je stek, misschien iets sneller weer bijvoeren, maar ja dat heeft ook geen nut want de koetjes eten hem wel weer leeg.
(karper)
Altijd een apart plekje maken voor de koetjes met wat brood en duivenvoer en vervolgens een eigen plek aanleggen met de voerboot. Gooien valt zo op voor die beestjes en dan heb je ze alsnog.
(karper)
Verder wel grappig om te zien de dvd "door de ogen van de karper", van Ronald de Jong. Hierop zie je geregeld een meerkoetje voorbij komen op onderwaterbeelden. Het doet echter niks met de vissen. Daarentegen een schildpad op je voerplek, dat lijkt me pas lastig.
(karper)


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
ronpothuizen  
#35 Gepost : donderdag 4 februari 2010 18:19:20(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Ik lees wat heel verstandigs bij Exclusive-carp.
Namelijk dat wanneer je 's nachts voert, de karpers 's nachts actief maakt.
Eindelijk iemand gevonden die mijn mening deeld.Ik ben namelijk van mening dat een heleboel zogenaamde nachtwateren
zo geworden zijn omdat,er altijd in de avond en het liefst in het donker gevoerd word.
Wateren die namelijk veel bevoerd worden door karpervissers,heb ik juist zien veranderen in zogenaamde nachtwateren terwijl er jaren geleden wel een karper overdag was te vangen.

Heb nu effe niks met meerkoeten te maken,maar vind dit wel een heel belangrijk punt.
Erwin  
#36 Gepost : donderdag 4 februari 2010 18:39:59(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat denk ik ook. Maar is ook wel logisch vind je niet? Als je een voerstek bijhoud en altijd 's nachts voert eten ze er ook rond die tijd.

Maar wat je zegt, als iedereen dat doen zal het gros van de karper het meest actief zijn in de nacht. Veel vissers voeren zoiezo nog even voor dat ze hun bivvy induiken. Onbewust zijn die mensen altijd s' nachts aan het voerenKnipoog
ronpothuizen  
#37 Gepost : donderdag 4 februari 2010 20:21:25(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Ja maar ook als ze b.v. voorvoeren,waarbij men om de dag de stek bijhoudt.Dit wordt ook meestal 'savonds gedaan.
Doe het zelf tenslotte ook. Ik heb geen tijd om 's ochtends te gaan voeren voordat ik naar me werk gaat.
exclusive-carp  
#38 Gepost : donderdag 4 februari 2010 20:25:55(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Is ook zo, op sommige waters ook niet hangt er weer vanaf.
Maar idd, ken zo een water waar ik goed ving tussen 15 uur en 23 uur in de zomer.

Nu begint het pas na 0 uur en waarom, het is er drukker geworden en de meesten (zeg maar iedereen) vist er illegaal nachten en komt rond 23 uur en later na hun werk nog effe voederen.
Vrijdag avond komen ze dan vissen en zijn om 6 uur weer weg ...

Ik heb er nog eens gaan proberen, geen enkele karper die sprong (wat je anders altijd zag) en totaal geen activiteit ... een lokal die ik goed ken die normaal nooit nachten vist die heeft het noodgedwongen ook moeten doen en met succes.

In dit geval kwam er ook wel dressuur bij kijken maar de grootste factor is voeder tijdstip.

Het is ook niet omdat je om 22 uur voederd dat ze direkt beginnen eten, meestal duurt het toch even.
www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
ronpothuizen  
#39 Gepost : donderdag 4 februari 2010 21:24:32(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Ik herken dit helemaal.
Henk Fonken  
#40 Gepost : donderdag 4 februari 2010 23:07:23(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

op een water waar ik lang op heb gevist waren de stekken waar over dag de koeten doken s'nachts heel productief.
maar ik denk dat het op ieder water anders zal zijn.
want ik wou mijn zelfde tactiek ook op een ander water toepassen maar daar waren juist de stekken waar de koeten doken het minst productief zowel overdag als s'nachts.
Gr Henk de platte koning.
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.