logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

7 Pagina's123>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
DioR  
#1 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 17:31:37(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Een visser heeft niet alleen een vriendin/vrouw thuis zitten, maar om een gezinnetje compleet te maken hebben sommige vissers ook een hondje thuis. Nu komt het wel eens voor dat je wilt vissen, en je vriendin/vrouw ook niet thuis is om voor de hond te zorgen. Nu zijn wij karpervissers niet de vissers die alleen een uurtje gaan vissen, maar het liefst wel een tijdje van het huis weg blijven. Wil je dan kunnen vissen dan moet de hond mee. Ik zou graag zien of er handige tips zijn om je hond zonder problemen mee naar de waterkant te nemen. Waar moet je aan denken, waar kan de hond het beste lopen... enz... enz..

Ik hoop dat jullie het een leuk topic vinden om er over te schrijven.
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 17:50:47(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Tja,

voor in de auto is een bench wel handig voor kleinere honden. grotere honden kunnen gewoon achterin. Koop verder een goede banksticks en bevestig daar een touwtje aan die naar de halsband van de hond loopt. zo kan je de actieradus zeg maar zelf bepalen! haha. Verder gewoon een bakje water meenemen en wat voer en je komt de dag wel door!
coatednuts  
#3 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 17:51:34(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Kijk eerst eens of je hond geschikt is om mee te nemen naar de waterkant. Voorwaarde nr 1 is natuurlijk wel rust aan de oever^^ Ik heb een hond die erg nieuwsgierig is en behoorlijk waaks. Hij blaft hard en kan dus niet altijd mee. Als hij wel mee gaat dan het liefst aan een stuk touw van een meter of 10. Pen de grond in boren of bestaand paaltje/boom gebruiken. Zorg er wel voor dat het bereik van het touw niet verder komt dan +- een meter van de hengels vandaan^^ Eten en vers water mee. Hond gaat aan het tuigje en trekt de fiets overigens.
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
DioR  
#4 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 18:11:23(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Snelle reacties... Top!

Ik gebruik zelf zo'n spiraal die je de grond in draait en daar een touwtje aan het tuigje vast maakt. Heb wel vaak het idee dat hij zich verveelt aan de kant.
coatednuts  
#5 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 18:22:47(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Daarom, de hond moet het wel uit kunnen houden. Een potje ravotten oid wordt al moeilijk. En een eind bij je hengels vandaan voor een wandeling met de hond is ook niet echt wat. Daarom hooguit 1 nacht, daarna mag ie weer los. Die spiraal trekt de hond van mij kapot als ie het in de kop krijgt, dus dat moet wat steviger. Gewoon aan een slipketting, anders heeft hij steeds de neiging om te gaan trekken (wat hij dus wel mag doen in het tuigje aan de fiets, maar niet aan het touw/ketting). Kluif mee en pitten op de onthaakmat.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 juni 2011 18:26:51(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
Ron van Houtum  
#6 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 18:22:47(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Ik neem mijn hond altijd zo mee
laat hem gewoon los lopen
loopt niet weg (moet je vroeg mee beginnen)
En hij slaapt het liefst in mijn slaapzak maar ik neem altijd zijn mand mee en daar moet die van mij dan in in de nacht
en heb altijd vers water bij en brokken
Ik vind zelf zo'n pin met koord geen uitkomst of je moet een heel onstuimige hond hebben
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
coatednuts  
#7 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 18:48:56(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Mijne komt uit het asiel en ik ben zijn vijfde eigenaar in zijn 2.5 jaren oude bestaan. De jongeman gedraagt zich als een puppie en kan zeker nog niet los. Afgezien daarvan; mochten er problemen komen, dan is een loslopende hond meestal de lul. Niet op het moment zelf misschien, maar anders wel voor de rechter. Dan zou ik daar met een klein hondje misschien nog wat schappelijker in zijn, mits goed onder appèl, want die zal minder schade maken waarschijnlijk.
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
Ruud Gosselink  
#8 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 19:05:26(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Ron van Houtum schreef:
Ik neem mijn hond altijd zo mee
laat hem gewoon los lopen
loopt niet weg (moet je vroeg mee beginnen)
En hij slaapt het liefst in mijn slaapzak maar ik neem altijd zijn mand mee en daar moet die van mij dan in in de nacht
en heb altijd vers water bij en brokken
Ik vind zelf zo'n pin met koord geen uitkomst of je moet een heel onstuimige hond hebben


Dat noem je een hond?
Ron van Houtum  
#9 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 19:22:00(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Ja

Dit is mijn hond

UserPostedImage


gigglesmil
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
coatednuts  
#10 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 19:25:31(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Die past wel goed bij de mijne, tegen dat formaat doet ie meestal niet moeilijk^^ Ideaal hondje om mee te nemen naar de waterkant. Blaft hij je wakker als het moet?

PS: die hond moet je ook niet aanlijnen. Dat is mishandeling, want hij bezwijkt al onder het gewicht van het touw Blij

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 juni 2011 19:29:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
Ron van Houtum  
#11 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 20:37:40(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
gigglesmil gigglesmil gigglesmil gigglesmil gigglesmil gigglesmil

Jazeker hij is zeer waaks
Blaft als hij iets of iemand ziet en dan schuilt die achter mijn smalle schoudersgigglesmil

Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
coatednuts  
#12 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 20:51:11(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Zit een brede kop op die smalle schouders, dus zal wel goed komen^^
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
DioR  
#13 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 21:10:37(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Ik heb een beagle... Als ik ga dan lijn ik m hooguit voor een korte sessie (max 4uur) aan. Ik kan hem niet los laten lopen, want beagles zijn snel afgeleid en trekken hun eigen plan. Dan ben ik hem kwijt. Meestal gaat hij onder mn visstoel liggen of op een kleedje wat ik voor m meeneem. Ik zou graag elke week een paar keer willen vissen, maar dat vind ik dan weer zielig voor de hond.
tom de maat  
#14 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 21:13:11(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
mijne loopt neit weg zo tam maar ja heb nog ouders thuis
Jerry  
#15 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 21:14:37(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

de mijnne ga lekker in de buurt snuffellen en daarna komt die lekker bij me liggen en hoef ik er niet meer op te letten
Groeten,

Jerry
coatednuts  
#16 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 21:43:05(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

DioR schreef:
Ik heb een beagle... Als ik ga dan lijn ik m hooguit voor een korte sessie (max 4uur) aan. Ik kan hem niet los laten lopen, want beagles zijn snel afgeleid en trekken hun eigen plan. Dan ben ik hem kwijt. Meestal gaat hij onder mn visstoel liggen of op een kleedje wat ik voor m meeneem. Ik zou graag elke week een paar keer willen vissen, maar dat vind ik dan weer zielig voor de hond.



Lijken me lieve en enthousiaste hondjes, eigenwijs zeker. Ik denk als je goed bent voor de hond, hij zich best kan passen in een nachtsessie. Gewoon een x proberen en wees maar streng (beter jij bent zijn ketting he^^). Als de hond het niks vind, is het thuis wel weer leuk.
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
chiele  
#17 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 21:51:35(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

mijn hond (yorkshire terrier) is vorig jaar overleden... :(
maar zou wel willen denken aan ene nieuwe hond, een die mee kan gaan op vissessies Blij
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
DioR  
#18 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 22:58:05(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Ik denk dat ik inderdaad gewoon een nachtsessie moet proberen. Het is wel een lieve eigenwijze hond die van mij. Eenmal iets op het spoor, en dan heeft hij zijn eigen ideeen. Hij is ook nog maar 6 maanden, dus er aan laten wennen en er mee opgroeien kan nog steeds haha.

p.s. wel leuk dat er veel animo voor dit topic is. Ik denk dat het topic misschien verplaatst moet worden naar een ander gedeelte van het forum, aangezien dit gedeelte is voor suggesties waar cf over kan schrijven...
coatednuts  
#19 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 23:37:35(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Tja, daar zeg je wat. Ben er wel content mee en heb suggesties genoeg omtrent dit onderwerp. Maar zo bedoelen ze het vast niet. Ik denk dat we aan de thee moeten...
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
Lodewijk  
#20 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 23:59:52(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ron.
neem je die hamster over 3 weken ook mee?? Breede lach
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Gebruikers aanwezig in dit topic
UnknownOceanSpiders 0.0
7 Pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.