logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Jorden  
#1 Gepost : maandag 25 april 2011 12:31:46(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Ik heb men probleem al eens aangehaald in "Humeur van de dag", maar wil nu toch écht een oplossing vinden!
Op mijn thuiswater is het zeeer moeilijk om overdag een vis te kunnen strikken, dus elke aanbeet zou raak moeten zijn! heb al de tip gekregen om met een chod-rig te vissen, maar ik houd mijn visserij het liefst zo simpel mogelijk! welke zeer snelhakende rig raden jullie me aan?

ik gebruik zelf nu een "basis" onderlijn, met een rigsleeve, line aligner, en een loodhagel, dit in combinatie met een safety clip systeem!
Me...myself...and my rods!
Sponsor
sven vq  
#2 Gepost : maandag 25 april 2011 13:34:47(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

in mijn ogen is de chod rig niet complexer dan een gewone rig. integendeel, veel meer voordelen aan een chod voor als elke aasopname meer kans moet hebben op prikken.

Voordelen van de chod in die situatie is dat deze amper in de war kan liggen (vis nu al 2 jaar zeer intensief met de chod en heb slechts 1 maal in de war er mee gelegen omdat de haak in de leadcore was geslagen). Ook mag je er vrij zeker van zijn dat de haakpunt vrij is van vuil, wat je met een gewone rig weer sneller kan hebben.
Als je de chod rig boven de stoom houdt en er een mooie curve instoomt, mag je er haast zeker van zijn dat de haak zich netjes in de onderlip zet.

En wil je de vis helemaal in de war brengen, zet dan de chod beads gerust een metertje uit elkaar. heb deze techniek al enkele keren succesvol toegepast op een ondiepe stek waar ik alles mooi zag gebeuren. die vissen weten niet meer wat aan te vangen met die rig eenmaal ze gehaakt zijn.

Als het dan toch per se een andere rig moet zijn, probeer dan eens een zwaar inline lood met daaraan een soepel onderlijntje van max 7 cm en laat de hair ver in de haakbocht uitkomen. eventueel een klein shotje in de haakbocht. dat is ook opnemen en in 90% van de gevallen direct fluiten.
Alleen vind ik de chod veel gebruiksvriendelijker.

Grtz
DavidT  
#3 Gepost : maandag 25 april 2011 20:01:17(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Is de reden van je blank de gebruikte rig? Vind ik een uitspraak die alleen met beeldmateriaal te bewijzen valt.

Lange steeltjes, krimpkous, wijde bocht, type haak. Er zijn genoeg materialen die voor een agressieve inhaking zorgen.

Al aan stek, voer patroon, voer hoeveelheid, stand van de haak gedacht?

Bewerkt door de gebruiker maandag 25 april 2011 20:48:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Say hello to my little friend
Jorden  
#4 Gepost : maandag 25 april 2011 20:54:08(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
DavidT schreef:
Is de reden van je blank de gebruikte rig? Vind ik een uitspraak die alleen met beeldmateriaal te bewijzen valt.

Lange steeltjes, krimpkous, wijde bocht, type haak. Er zijn genoeg materialen die voor een agressieve inhaking zorgen.

Al aan stek, voer patroon, voer hoeveelheid, stand van de haak gedacht?

op vlak van voer maak ik me geen zorgen, op dat vlak heb ik een goed uitgedokterd systeem dat zich al heeft bewezen. heb al verschillende soorten haken geprobeerd... kleine en grote rigs uitgeprobeerd... maar niks wou baten. nu toch maar eens met die chod-rig gaan vissen, woensdag de spullen halen in de viswinkel Knipoog
Me...myself...and my rods!
SnowMan  
#5 Gepost : maandag 25 april 2011 22:12:35(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Al eens overwogen om gebruik te maken van het CF-System?

Ik gebruik niets anders meer vanaf het moment dat het hier mooi werd uitgelegt,
En voor de voorzichtige vissen neem ik als rig 360°,
met een pop-up als haakaas.
Ik ben er van overtuigt dat dit een meerwaarde is geweest in mijn nieuwe aanpak.

Thx crew voor die mooie uitleg.

grt Snowy
Andre  
#6 Gepost : dinsdag 26 april 2011 10:28:53(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
KD-rig icm cf-systeem, maar ik betwijfel of je probleem daarmee wordt opgelost...
Mister X  
#7 Gepost : dinsdag 26 april 2011 18:09:33(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Even hardop gedacht kan met 1 hengel gaan stalken probeer boven vermelde tips op
helder water ok, mijn advies zou nog zijn de schokker & helicopter systemen. Kijk wat
elke systeem wel of juist niet doet, hier gaat zeker best wat tijd in zitten je weet wat
gezegt wordt voor wat hoort wat. Veel succes laat even je reslutaten achter goed Knipoog

PS: Mijn systemen zijn als toegoeging CF systeem Chod & KD hebben de voorkeur!

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 april 2011 18:12:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

michiell_  
#8 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 21:52:54(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

zelf heb ik sinds 2 maanden geleden hier op CF.
de grippa rig gevonden, nadat ik deze eens gemaakt had, steeg mijn vangstresultaat bijzonder spectaculair..
ik zou niet weten hoe dit komt, komt dit nu echt door de rig, die snel zou haken ?
de stekkeuze ? het aas?

maar ik ben zeer tevreden van deze rig,

Misschien kan je dit eens proberen ?

groeten
De Doorzetter Wint !
louiskruyfhooft  
#9 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 21:59:35(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
idd die grippa rig heeft toch iets, via michiell deze rig ook eens uitgetest en twas direkt raak.vanaf dan vis ik met niets anders Knipoog
Jorden  
#10 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 22:06:35(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
na de examens zeker eens uitproberen die grippa rig. nu even vol concentreren op de examens... en daarna men zomer inkopen doen ^^
Me...myself...and my rods!
louiskruyfhooft  
#11 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 22:18:05(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
zeker doen Knipoog
carpfigter  
#12 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 22:41:56(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

als je de vis overdag wil vangen zou ik u aanraden om eerst en vooral smorgens te gaan voeren , , zou niet de eerste keer zijn dat iemand savonds gaat voeren om overdag zijn visje te vangen grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin Krijgsman  
#13 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 22:42:04(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Ha Jorden,
Gewoon een "valloodje" van 1 gram op 1cm van de haak al geprobeerd?

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Erwin  
#14 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 23:06:48(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Met deze rig hebben we zowel voor de cam als in mijn eigen visserij de beste resultaten geboekt. Simpel en er is geen rig die zo mooi en vooral snel draait als deze. Longshank maatje 8 en een kort hoekje in je krimpkous. Natuurlijk moet je met een longshank wel voorzichtig drillen maar er is in mijn ogen geen haak die beter draait dan deze. De lengte van de rig varieert en hangt heel sterk af van de bodemgesteldheid. Toch het liefst altijd zo kort mogelijk. Ik strip vanaf het haakoog ongeveer 2 cm weg vanwege het kantelpunt.

Als systeem gebruik ik altijd een CF-system

Erwin heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
rig.jpg
Jorden  
#15 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 23:22:03(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
carpfigter schreef:
als je de vis overdag wil vangen zou ik u aanraden om eerst en vooral smorgens te gaan voeren , , zou niet de eerste keer zijn dat iemand savonds gaat voeren om overdag zijn visje te vangen grtzz


ik vis altijd op de tijdstippen dat ik voer, en dan gaat er gewoon een handje voer bij mijn haakaas.. meer krijgen ze van mij niet! maar nu ga ik er vooral nachtvissen, omdat de vis vooral aan het azen is, en dan vang je gewoon meer natuurlijk Knipoog mss soms nog eens een ochtendsessie, maar dan alleen omdat een vismaat van mij alleen dan kan Knipoog
Me...myself...and my rods!
Jorden  
#16 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 23:23:06(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Erwin Krijgsman schreef:
Ha Jorden,
Gewoon een "valloodje" van 1 gram op 1cm van de haak al geprobeerd?

Mvg ErwinKnipoog

heb ik al geprobeerd ja, maar ben er eerlijk gezegd niet zo'n fan van Knipoog
Me...myself...and my rods!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.