logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

5 Pagina's123>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#1 Gepost : dinsdag 4 augustus 2009 16:56:53(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Wie kan mij wat vertellen over het vissen op Etang 5? Mensen die hier zelf zijn geweest. Het lijkt me namelijk wel leuk daar dit jaar nog een keer te vissen!

Erwin
Sponsor
Reclin  
#2 Gepost : woensdag 5 augustus 2009 13:13:56(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Etang 5 is wel een mooi water. Maar komt in eerste instantie over als een "makkelijk" water. Maar de vissen op het water hebben al wat aardig de klappen van de zweep gevoelt.
De aankomst is een beetje lastig omdat er meerdere meren om het water heen liggen (en laat je niet beinvloeden door de vangsten/baitrunner geluiden daar)

Als je bij het water bent loopt er een taluut door het midden van het water (bij stek geloof 1 of 2) en houd tegenover stek 13,14 op. In bepaalde periodes veel wier waar de beheerder zijn best voor doet om het enigzins bevisbaar te maken.
De kom bij stek 12/13 is de paaiplek (voor zover ik heb gehoord)

Op het water zwemmen Bisam ratten. Deze riet en gras eters zie je veel zwemmen maar hier heb je geen last van.

te huur daar
Boot, makers, fietsen, hengels, onthaakmat, ontbijt enz.
Voor een complete visvakantie.

Het water is erg leuk maar persoonlijk hou ik meer van ongerepte natuur.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Maar vooral je eigen ding doen!

Groetjes
Reclin

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 3 oktober 2009 23:55:27(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groetjes

Reclin
Erwin  
#3 Gepost : donderdag 6 augustus 2009 10:55:30(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dus het heeft niet echt een ongerepte omgeving....dat is jammer.... Heb jij er een beetje leuk gevangen?

Erwin
Reclin  
#4 Gepost : donderdag 6 augustus 2009 12:00:38(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Jammer genoeg heb ik helemaal niks gevangen... we waren daar met een grote ploeg en niemand had gevangen.... (dat was dan nog de troost) In die periode was het s'nachts
-10 en overdag 15 graden... Toen onze vangstloze vakantie over was hoorden we een week later dat te temperaturen stabieler waren. Mooie vissen werden gevangen!!
Tsja het heet niet voor niet vissen... anders hete het wel vangen...

Groetjes Reclin
Groetjes

Reclin
Erwin  
#5 Gepost : dinsdag 11 augustus 2009 14:21:03(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hoort erbij natuurlijk. Het gaat mij er een beetje om of het een mooi water is...hoe de stek is....het water zelf...de omgeving enz. En moeten er natuurlijk mooie vissen zittenKnipoog

Erwin
Reclin  
#6 Gepost : woensdag 12 augustus 2009 12:29:47(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Heb een nieuwe updat voor je. Met de jeugdweken op Etang 5 is er een vis gevangen van 39 KG!!!
oohhhDomme ik hahah wat een bak he.

Gr
Reclin
Groetjes

Reclin
Erwin  
#7 Gepost : donderdag 13 augustus 2009 16:41:17(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik had het al gezien ja!! Gaaf he! Wat een monster.
Reclin  
#8 Gepost : donderdag 13 augustus 2009 16:53:35(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Erwin schreef:
Ik had het al gezien ja!! Gaaf he! Wat een monster.


Hahah jah ik zag later dat je de tekst op je home heb staan.
Tsja wat een bak. Helemaal super natuurlijk dat deze vis er uitkomt met de jeugweken.
Ik geloof dat de vis 3 a 4 kilo lichter is dan het wereldrecord.

Groetjes Reclin
Groetjes

Reclin
stein jansen  
#9 Gepost : zaterdag 26 september 2009 21:02:46(UTC)
stein jansen


20 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 260

erwin,

een maat van mij is vorige week geweest.
ze hebben met 4 man 4 dagen lang wier lopen trekken.
ze zijn ook 3 dagen eerder na huis gegaan.

ik heb wel foto's van het wier.
geen foto's van vis.

als ik die foto's zie dan vind ik het eigenlijk belachelijk dat de organisatie niet
zegt helaas voor alle reserveringen maar. er valt niet te vissen
als je een vis haakt met zoveel vis. lijkt het mij ook niet echt visvriendelijk

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 26 september 2009 21:03:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Arnold  
#10 Gepost : zondag 27 september 2009 15:02:15(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Ik heb dezelfde taferelen op La Horre meegemaakt. Daar zijn we ook 5 dagen eerder naar huis gegaan omdat er vanwege het wier domweg niet gevist kon worden. Gelukkig hebben we de helft van het bedrag later weer terug kunnen krijgen van Fisherman Holidays, maar dat zal niet elke organisatie doen.

Wat Stein zegt, als er teveel wier is waardoor het vissen onmogelijk word, dan moet de organisatie óf ingrijpen en wat aan het wierprobleem doen óf de reserveringen cancellen.
Erwin  
#11 Gepost : zondag 27 september 2009 15:02:29(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Daar heb ik wel vaker het een en ander over gehoord ja! Dat ik wel klote! Wat ik ook heb begrepen is dat de beheerder je stek wel komt vrijmaken als je erom vraagt. En dan wel vrij primitief hoor...dus met een hark aan een touw.
Jochem IJmker  
#12 Gepost : zondag 27 september 2009 21:33:45(UTC)
Jochem IJmker


10 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 78

Wat kost dat water dan? De kans is er dus dat je er naar toe gaat en je hengels niet eens uit kan gooien....of is het niet zo erg?
Arnold  
#13 Gepost : maandag 28 september 2009 13:59:29(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Als je een week met 2 personen op 1 stek vist kost het 250 Euro pp. Vis je alleen op een stek dan kost het 275 Euro per week.
Reclin  
#14 Gepost : maandag 28 september 2009 19:40:54(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Wier problemen/ Ik vind dit zelf altijd een moeilijk discussie punt.

Wier is belangrijk voor de vis in zijn/ haar omgeving maar ok voor vele andere diertjes.
Persoonlijk heb ik er nooit problemen mee, maar nou moet ik ook toegeven wij vissen met gevlochten lijn,
varen uit en bij elke run gaan we met de boot er naar toe.

En tsja gebruik van gevlochten lijn... is de ene persoon wel aan te raden en de andere persoon weer niet.
Daarom is het voor betaalwateren ook zo moeilijk wat gehandhaaft wordt.
Maar volgens mij is er nu wel een discussie gaande over het vissen met weerhaak. Omdat weerhaakloos de bek meer beschadigd dan met weerhaak.

Als je naar Frankrijk gaat moet je er gewoon rekening mee houden dat in bepaalde tijden van het jaar veel wier is...

Maar als je weet dat het wier goed is voor de vis?? Wat is dan het probleem? Wij kunnen aan de vis aanpassen andersom is dit niet het geval.

Groetjes,

Reclin
Groetjes

Reclin
Erwin  
#15 Gepost : maandag 28 september 2009 23:53:39(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Wat zeg je........weerhaakloos meer schade dan met weerhaak..? Hoezo dat?

Het klopt, dat vissen in zo'n omgeving ook groter worden. Alleen kan ik me voorstellen dat het erg vervelend is. Vooral als het bereik van je stek alleen maar bestaat uit wier. Het vergemakkelijkt het in elk geval niet. Ook kan ik me niet voorstellen dat het goed is voor de vis. Wanneer je er één haakt en hij zwemt zich vast. Na een lijnbreuk zal de vis misschien wel ten dode opgeschreven zijn tussen al dat wier en een restant lijn.

Als organisatie zijnde verkoop je een stek die te bevissen is. Wanneer je aankomt en dit is niet mogelijk snap ik dat je er met een zuur gevoel zit...

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 29 september 2009 00:02:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Reclin  
#16 Gepost : dinsdag 29 september 2009 16:12:55(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Naar mijn mening heeft een weekhaakloze haak meer 'bewegings' vrijheid en een haak met weerhaak niet. Puur doordat deze zichzelf vast zet.

Ik ben het met je eens dat het niet vergemakkelijkt.
Quote:Na een lijnbreuk zal de vis misschien wel ten dode opgeschreven zijn tussen al dat wier en een restant lijn.
Dit probleem hou je altijd daarom is verantwoord vissen zo belangrijk... Wier of geen wier. Gewoon proberen te voorkomen. Vandaar dat ik ook zei ik ga er altijd in de boot naar toe.

Quote: Als organisatie zijnde verkoop je een stek die te bevissen is. Wanneer je aankomt en dit is niet mogelijk snap ik dat je er met een zuur gevoel zit...

Een stek die te bevissen is ligt aan de kwaliteiten van de visser... (in combinatie met de regelgeving die gehanteerd wordt) ik kan me voorstellen als je hier moeite mee hebt dat je dan een zuur gevoel hebt/krijgt.

Groetjes

Reclin
Groetjes

Reclin
Erwin  
#17 Gepost : dinsdag 29 september 2009 16:27:03(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Nou ja...je moet er natuurlijk wel de middelen voor hebben. Wij hebben misschien een boot. Maar er zijn er zat die dat niet hebben. Dan heb je wel een probleem.

Tuurlijk zullen de meeste van ons wel verantwoordelijk te werk gaan. Alleen wordt het zelfs de meest ervaren karpervisser niet makkelijk gemaakt met een zee aan wier voor je. De kans op verspelen wordt aanzienlijk groter.

Al heb je gelijk. Je moet wel weten waar je mee bezig bent. Omgaan met de situatie waar je je in bevind.

Erwin

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 29 september 2009 16:28:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

steef zenden  
#18 Gepost : dinsdag 3 november 2009 22:50:41(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Zo ik ga volgend jaar in april naar etang 5.
Ik ga zo vroeg namelijk in d ehoop dat de wier groei nog niet is begonnen of ieder geval niet zo veel als in de zomer en na jaar.
Ik hoop dat iemand hier nog meer informatie over het water heeft, behalve wat ik allemaal via de sites over etang 5 kan vinden
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#19 Gepost : dinsdag 3 november 2009 22:54:03(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Beste Steef. Wij hebben wat informatie verzameld over Etang 5, wat we van de week heel uitgebreid op CarpFeeling gaan plaatsen (omdat er veel vraag naar is). Als je dan van de week terug komt kun je het op de home van CarpFeeling vinden. Mocht je dan nog iets willen weten, kun je het altijd vragen (onder het artikel of op het forum)

Erwin | CarpFeeling
Nielsz  
#20 Gepost : dinsdag 3 november 2009 23:36:50(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Ik ben benieuwd!
Gebruikers aanwezig in dit topic
5 Pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.