logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
promise2die4  
#1 Gepost : dinsdag 14 juni 2011 19:40:30(UTC)
promise2die4


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2011(UTC)
Berichten: 84

Hier even een review voor een nog voor vele een onbekend merk, maar wel een merk wat in opmars is..

Het gaat hier om de sonik stokken, na lang zoeken naar goede stokken en ook wat informatie gevraagd.. ben ik uitgekomen op de sonik sk4 2.75 3.66m..

Nu heb ik ze afgelopen weekend goed kunnen testen en ik kan maar 1 ding zeggen, wat een heerlijke stokken voor een heerlijke prijs (kosten namelijk 190 per stuk, maar koop je er 3 dan kosten ze 120 per stukKnipoog ) goeie actie van pearl.. uhm sonik Breede lach

Maar goed de hengels zijn op 2 delen gebaseerd waarvan het onderste deel een 36tons carbon is en het bovenste gedeelte een majestic top heeft van dacht uit me hoofd 30/32 tons carbon. En heeft daarbij enkele fuji ogen wat dus ten goede komt op de buig eigenschappen van de blank. De rug van de blank is zeer stabiel, maar ik heb in de winkel ( hengelsport overschie) met marco (de verkoper) er even aangehangen en ik meen dat hij iets van 100 kilo woog maar de blank boog mooi mee.

Ook zijn het aardige werpkanonnen, want nu zijn mijn werpeigenschappen niet optimaal maar ik heb met 1 hengel toch even gekeken wat de mogelijkheden zijn. En met 70 gram lood een afstand van +/- 110 meter gooien deed mij toch een fijn gevoel geven. Dus iemand die dus wel kan werpen zal hier dus met gemak overheen gaan. Ook heb ik er 110 gram aan gedaan en een pva zakje en ook daar was de +/- 60 meter geen probleem. Meestal haal je dit soort afstanden met een 3lb of 3.5lb maar de hengels van 2.75lb van sonik halen dit dus ook gewoon.

Wat betreft de drilleigenschappen kan ik ook maar 1 wordt bedenken, en dat is fenomenaal. Ik heb mij mogen prijzen met een 36.4 ponds biggetje en ik verbaasde mij erover hoe gemakkelijk de stok de karper in bedwang hield op een afstand van pak uhm beet 50/60 meter... Eenmaal bij de kant boog de top goed door en werden de klappen goed opgevangen waardoor mijn weerloze haak goed bleef zitten Knipoog Ook zijn er al wat andere formaten meegevangen op de eerste sessie en ook daar was het gewoon een genot om met deze stokken te mogen drillen.

Verder zijn de stokken zeer dun en tegelijk toch wat zwaarder dan de meeste dunne blanks. Ook zijn ze mooi afgewerkt met een carbon onderdeel en verder is het mooi donker grijs glanzig afgelakt. Ik kan dus met recht zeggen als je nieuwe stokken zoek dit toch zeker de moeite waard is om eens te bekijken en betasten.

Deze blanks zijn van de hoofdontwerper van greys en hardy's dus dan kan je wel nagaan wat je in huis haalt. Wat wel belangrijk is met deze blanks, is namelijk dat ze prijzen met 10% gaan verhogen en dus duurder worden en als het zo blijft worden ze naar mijn idee nog wel duurder dus twijfel niet te lang mocht je nieuwe stokken hebben. Mocht je verder deze stokken dus aanschaffen, hoef je niet verder te zoeken, want er is nu maar 1 winkel die ze snel kan leveren en in huis heeft en dat is hengelsport overschie. Ik heb ze daar gehaald en was er nooit geweest maar deze man (marco) weet waar hij het over heeft. De service en vrolijkheid doet wonderen en zo hoort het dus in de meeste winkels te gaan, totaal niet moeilijk en hij was zelfs voor mij nog wat langer open..Dus ik ga zeker nog eens kijken daar. En ook een bakkie koffie is geen probleem daar.

Maar goed nu heb ik denk wel genoeg getypt en beschreven en is uit mijn review wel te merken dat ik meer dan tevreden ben met mijn nieuwe aankoop. Ook heb ik wat foto's geplaatst als je wat naar beneden scrolled , maar mocht je nog meer informatie willen of je wil ze eens bekijken dan kan je me heus een pb sturen.

Groet,

Raymond.

Ps: Marco, als je nog een beetje sponsering wil voor je stokken wil ik heus wel een t-shirtje dragen voor je hoor Knipoog

Foto's:

UserPostedImage
UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 14 juni 2011 19:46:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
Jerry  
#2 Gepost : dinsdag 14 juni 2011 20:10:24(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

zien er goed uit!
Groeten,

Jerry
Ron van Houtum  
#3 Gepost : dinsdag 14 juni 2011 21:31:18(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Heb ze zo'n 3 jaar geleden in de beurs 5 lakes gezien
het zijn zeker nette hengels
3 voor de prijs van 2
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Erwin Krijgsman  
#4 Gepost : dinsdag 14 juni 2011 22:57:39(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Moeten ze ook een keer met de benzine doen.... 3 voor 2 liter.
Vreemd hé dat dat niet gaat en met hengels wel???

Mvg Erwin
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Erwin Krijgsman  
#5 Gepost : dinsdag 14 juni 2011 23:46:10(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Om voorgaande nog even te verduidelijken.
Nu!!!! onze staafmarkers van 80 euro per stuk, 3 voor 200.-
Onzin..... ze kosten gewoon 65 euro p.s. en voor de snelle rekenaars onder ons, 195 per 3.

Wie bepaalt de stuks prijs? en hoe lang is hij daar voor verkocht. Ga helemaal uit m`n ster
wanneer een hengel op deze manier geintroduceerd wordt. Waar komt die 190 euro vandaan? en wat
kosten ze over 6 maanden? Wat gaan ze kosten als de aktie afgelopen is.....? Waren ze er vorig
jaar al en wat kostte ze toen?

Afgelopen week, een Daiwa molen van 500 euro voor 175. Na een beetje doorvragen blijkt het om
een model te gaan met ADVIESPRIJS 500.- (slag in de lucht fabrikant), normale verkoopprijs 199.-
en wanneer je er 3 koopt is 175 bespreekbaar. Jammer dat we ons zo in de (bijna) maling laten nemen.

Mvg ErwinKnipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 15 juni 2011 00:32:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
promise2die4  
#6 Gepost : woensdag 15 juni 2011 15:43:47(UTC)
promise2die4


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2011(UTC)
Berichten: 84

Erwin Krijgsman schreef:
Om voorgaande nog even te verduidelijken.
Nu!!!! onze staafmarkers van 80 euro per stuk, 3 voor 200.-
Onzin..... ze kosten gewoon 65 euro p.s. en voor de snelle rekenaars onder ons, 195 per 3.

Wie bepaalt de stuks prijs? en hoe lang is hij daar voor verkocht. Ga helemaal uit m`n ster
wanneer een hengel op deze manier geintroduceerd wordt. Waar komt die 190 euro vandaan? en wat
kosten ze over 6 maanden? Wat gaan ze kosten als de aktie afgelopen is.....? Waren ze er vorig
jaar al en wat kostte ze toen?

Afgelopen week, een Daiwa molen van 500 euro voor 175. Na een beetje doorvragen blijkt het om
een model te gaan met ADVIESPRIJS 500.- (slag in de lucht fabrikant), normale verkoopprijs 199.-
en wanneer je er 3 koopt is 175 bespreekbaar. Jammer dat we ons zo in de (bijna) maling laten nemen.

Mvg ErwinKnipoog


die actie is al een tijdje aan de gang vorig jaar hadden ze deze actie ook al... als je op hun site kijkt zie je dat ook.. en de hengels zijn er nu 3 jaar dus ze weten heus waar ze het over hebben.
verder is de prijs gebasseerd op de kwaliteit en merknaam natuurlijk Knipoog en dat ze dus 10% duurder worden komt voort uit het geen dat het carbon in china wat duurder is geworden en niet meer zo voor het oprapen ligt vandaar dus.

Verder zijn er altijd advies prijzen dat staat er ook vaak bij op internet dan he Knipoog en ja wat de winkelier en er dan voor vraagt is zijn pakkie aan.. Owja en wie de stuks prijzen bepalen. dat is simpel, de mensen die ze maken (fabrikant) he... dat is met alles zo..

verder zeg je dat ze het met benzine ook moeten doen.... waarom alleen met benzine en geen diesel Tong

en daarbij is het met veel zo als je lang genoegt zoekt en wacht wordt het heus goedkoper, maarja sommige hebben geld als water en die maken zich er zoals jij niet druk om.

gr,

Raymond
Erwin Krijgsman  
#7 Gepost : woensdag 15 juni 2011 16:16:49(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Daar gaat`ie dan:
die actie is al een tijdje aan de gang vorig jaar hadden ze deze actie ook al... als je op hun site kijkt zie je dat ook.. en de hengels zijn er nu 3 jaar dus ze weten heus waar ze het over hebben
Na 3 jaar voor velen nog steeds een onbekend merk? Actie is al een tijdje aan de gang en vorig jaar ook al....dat is geen actie, dat is de gewone verkoopprijs dus.

verder is de prijs gebasseerd op de kwaliteit en merknaam natuurlijk en dat ze dus 10% duurder worden komt voort uit het geen dat het carbon in china wat duurder is geworden en niet meer zo voor het oprapen ligt vandaar dus.
Kwaliteit zeg ik niks over, merknaam is er dus nauwelijks en in China kosten carbon hengels het zelfde als een jaar geleden. Of zelfs een beetje minder. Sorry.

Verder zijn er altijd advies prijzen dat staat er ook vaak bij op internet dan he en ja wat de winkelier en er dan voor vraagt is zijn pakkie aan.. Owja en wie de stuks prijzen bepalen. dat is simpel, de mensen die ze maken (fabrikant) he... dat is met alles zo..
Een adviesprijs is de prijs waar de fabrikant denkt ze voor te kunnen verkopen in vergelijking tot gelijkwaardige apparaten in de markt. Een korting van 10 tot 20% is gebruikelijk in de handel wanneer je artikelen besteld per omverpakking. Bij hengels is dat soms per 6. 70 euro op 190 is bijna 37% en dat heeft daar dus niets meer mee te maken (zeker niet bij 3 stuks).

en daarbij is het met veel zo als je lang genoegt zoekt en wacht wordt het heus goedkoper, maarja sommige hebben geld als water en die maken zich er zoals jij niet druk om
Ik maak me er wel druk om want krijg altijd een beetje jeuk wanneer iets aangeboden wordt van 570.- "verkoopprijs" voor 380.- Er wordt dan namelijk iemand in de mailing genomen.....maakt niet uit, volgend jaar zijn ze nog in de actie!

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
promise2die4  
#8 Gepost : woensdag 15 juni 2011 18:43:55(UTC)
promise2die4


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2011(UTC)
Berichten: 84

Erwin,

Je heb helemaal gelijk pik!!


ajuus!!

ps: als jij je druk maakt om prijzen en iets zou ik als ik jou was lekker stoppen met dingen kopen..
Lodewijk  
#9 Gepost : woensdag 15 juni 2011 19:00:37(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
je bepaald nog altijd zelf of je iets koop of niet erwin Knipoog
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Jorden  
#10 Gepost : woensdag 15 juni 2011 20:04:40(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
je bepaalt idd wat je zelf koopt eh! Maar als ik soms eens rondkijk, zie ik regelmatig dat vele onder ons serieus in de maling genomen worden!

Mooi voorbeeld:
In Karper (nr 65) kan je zien dat op pagina 43 bij BHC de Trend Micro word aangeboden voor 250 euro, maar dat hij normaal €450 kost! en daarvoor kosten de boot in de winkel €350. de klant word dus misleid door neppe prijzen neer te plaatsen! Dit is zelfs wettelijk strafbaar! (in België toch!)
Me...myself...and my rods!
Erwin Krijgsman  
#11 Gepost : woensdag 15 juni 2011 20:43:26(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Is helemaal geen discussie of ik iets wil kopen of niet.
Kijk Jorden, jij begrijpt het.

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Lodewijk  
#12 Gepost : woensdag 15 juni 2011 20:48:10(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
Erwin Krijgsman schreef:
Om voorgaande nog even te verduidelijken.
Nu!!!! onze staafmarkers van 80 euro per stuk, 3 voor 200.-
Onzin..... ze kosten gewoon 65 euro p.s. en voor de snelle rekenaars onder ons, 195 per 3.


Mvg ErwinKnipoog


sluikreclame Knipoog
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Erwin Krijgsman  
#13 Gepost : woensdag 15 juni 2011 21:01:39(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Lees je dat nu pas?Silenced
Nog een keer het hele antwoord lezen en je begrijpt dat het er niets toe doet of ik iets koop.

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Mister X  
#14 Gepost : woensdag 15 juni 2011 21:12:14(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Je wordt hoe dan ook genaaid valse prijzen tot daar aan toe, zijn gelukkig nog een handje vol eerlijke
mensen. Het is aan de koper wel niet voor onderzoek doen naar de goedkoopste prijs, oplossing voor het
probleem misleidende prijzen (waneer het geval) Voorbeeld de fabrikant verdienen niet veel aan spullen
het zijn vaak de middel mannen vrouwen, voor winkeliers geld hetzelfde pissen naast de pot. Halen wij
de tussenpersonen weg wordt het al een stuk beter. Beknopt een lang verhaal kort gehouden laat je niet
gek maken, geef je hard verdiende geld uit naar zelfstandig ondernemers (kleine/familie bedrijfjes) Knipoog
PS: Wil hier niemand beledigen ok mijn kijk op de zaak is niet persoonlijk gericht voor het geval dat!

Bewerkt door de gebruiker woensdag 15 juni 2011 21:13:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

promise2die4  
#15 Gepost : donderdag 16 juni 2011 17:30:00(UTC)
promise2die4


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2011(UTC)
Berichten: 84

weet niet of mensen het snappen maar ik plaatst hier een review over wat hengels en waar gaat dit topic ineens over..

over de prijzen of ze wel of niet kloppen:S ik zeg topic vervuiling..

en daarbij je ben eraltijd zelf bij of je iets wil kopen voor de hoofdprijs of niet..

einde discussie!!!
timvanzanten  
#16 Gepost : donderdag 16 juni 2011 18:05:28(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
jah mensen! Hij geeft gewoon een review over een paar hengels! Dit met het doel om andere vissers te informeren. Om het merk aan te vallen of hun prijzen, gaat mij ook te ver!
Erwin Krijgsman  
#17 Gepost : donderdag 16 juni 2011 20:22:05(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Ik houd me maar aan einde discussie.

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Leroy86  
#18 Gepost : maandag 19 december 2011 15:40:48(UTC)
Leroy86


25 ponder

Lid sinds: 7-10-2009(UTC)
Berichten: 412

En hoe bevallen je hengels?
ericesv  
#19 Gepost : maandag 19 december 2011 23:49:54(UTC)
ericesv


35 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 965
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar laten we elkaar wel respecteren en proberen om als het even kan on topic te blijven
als karpervissen je passie is .
Davey Remmig  
#20 Gepost : dinsdag 20 december 2011 00:42:30(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

@promise2die4, leuke review. aardig wat verteld. heb de hengels al eens in me handen gehad en moet zeggen dat ze er inderdaad zeer gelikt uitzien.

promise2die4 schreef:
Ik heb mij mogen prijzen met een 36.4 ponds biggetje


dat wil ik geen biggetje noemenKnipoog


goed voorbeeld Jorden, om maar over de AKTIE van vlemmix met die complete set maar te zwijgen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.