logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpfigter  
#1 Gepost : woensdag 30 december 2009 10:00:19(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

lieve belgen jullie zullen zeggen ik heb dit al gelezen maar ik wou onze nederlandstalige collega's dit ook tonen !!

voor de mensen die af en toe of altijd met pop-ups vissen , de meeste kopen hun pop-ups anderen maken ze zelf nuja , ik gebruik de kurkballetjes van e.s.p. , moest ik vragen wat vind ge van die kurkballetjes , dan krijg ik meer minpunten dan pluspunten te horen .
ENKELE MINPUNTEN ;

1) het doorprikken met de boillienaald laat uw kurkballetje de kans om water op te nemen ook het deeg krijgt meer kans water op te nemen en als resultaat kan et zijn da ga na enkele uren met een groundbait vist die op de grond staat

2) ge moet al veel geluk ebben om uw pop-up zonder barsten of brokkellen op uw hair te krijgen

3) de presentatie met een kort hairke of een elastiekje laat te wensen over naar mijn gedacht

4) bij nachtvissen een hoop gekluns om dit op de hair te krijgen

5) enz... enz...

en een pluspunt vind ik nie direct ,

nu heb ik mijn kopke es laten werken om dit probleem op zijn geheel aan te pakken
eerst neemt ge kurballetjes en wartels , hoe kleiner de diameter van het kurkballetje ho kleiner ik de wartel neem
ik heb hiervoor de de 12mm ballekkes gebruikt en de mini swivels van korda , kurkballetjes zijn te verkrijgen in 10mm, 12mm en 14mm
UserPostedImage
ik neem dan een balletje en een wartel en druk de wartel voorzichtig in het kurkballetje , een kleine tip ; ieder balletje eeft wel een zwak plekske waar de wartel er makkelijker in raakt ,

hier een voorbeeld
UserPostedImage

dan neemt ge et boiliedeeg en kneed ge er rond en es goe in de handen draaien en maken dat et 1ne ringske van uw wartel nog uit de bol komt en koken of stomen maar, dan zou dit et resultaat moeten zijn
UserPostedImage
HOE TE MONTEREN ;
heel simpel , da ringske over de haakpunt schuiven en een stoppertje erachter en klaar is kees
UserPostedImage
dit is dan et resultaat Knipoog

volgens mij zijn al mijn minpunten nu verdwenen tenzij er iemand wel nog minpunten ziet ???
sukses ermee !!

Bewerkt door de gebruiker woensdag 30 december 2009 10:08:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : woensdag 30 december 2009 11:10:41(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Heel innovatief carpfighter! Ik vind het een erg mooie oplossing! Lekker compact. Mooi gevonden!

Ik zie nu ook kansen met pasta, en maden op kurk!

Erwin
ronpothuizen  
#3 Gepost : woensdag 30 december 2009 12:04:50(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Ziet er inderdaad goed uit carpfighter,en zoals Erwin al zegt kan je hier nog meer kanten mee op.
Henk Fonken  
#4 Gepost : maandag 1 februari 2010 15:32:50(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

is inderdaad mooi bedacht zo kun je thuis al heel wat voorbereiding doen zodat je meer tijd aan de waterkant hebt.
zou je dat ook kunnen doen met een pop-up boillie ipv een kurk balletje.
en heb je het ook met een zinkende boillie geprobeerd.
Gr Henk de platte koning.
Erwin  
#5 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 13:24:53(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Je kunt met dit systeem ook erg mooi de spikes van Solar gebruiken carpfighter!! Maakt het nog subtieler
carpfigter  
#6 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 16:42:14(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

hehe erwin is zot van die spikes denk ik hehe lol , nee ik heb em enkel maar zo gebruikt als ik het hier voorstel , een pop-up ipv van kurk dan denk ik dat ge met bepaalde merken pop-ups een wafter zult bekomen en grounbait zie ik ook het nut niet van in om et toe te passen , je kan het natuurlijk proberen , das het mooiste aan karpervissen , iemand stelt een rig voor en als karpervisser zal je het ongetwijfeld al gehad hebben dat je die wilt gaan aanpassen , ikzelf ben ook zo , iedereen zal ongetwijfeld enkele specifieke dingen vereisen aan een rig , en zal die in iedere rig willen laten terug komen ,zoals ik et het belangrijk vind bij pop-up rigs is dat die pop-up strak bij de haak heb en toch flexibel is om te bewegen bij een gewone rig moet er dan juist plaats zijn tussen boillie en haak , grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#7 Gepost : woensdag 3 februari 2010 00:02:48(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat is ook zo carpfigter. Het is niet per definitie dat ik gek ben op de spikes hoorKnipoog Ik hou van details en dit maakt het net wat discreter, lichter enz. Daar hou ik van!
Henk Fonken  
#8 Gepost : donderdag 4 februari 2010 22:56:28(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

helemaal waar carpfigter maar ik zal het zeker uit gaan testen want ik vind het echt een mooie oplossing.
en ik ben het met je eens dat je altijd wel je eigen dingen terug wilt zien in je rig.
het is ook dan niet voor niets dat er zoveel rig varianten zijn.(vissen)
Gr Henk de platte koning.
exclusive-carp  
#9 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 20:09:35(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Goed gevonden maar het probleem dat mij altijd wegduwd van die kurken bolletjes is dat het gekookte deeg uitzet en tussen het deeg en de kurk vocht komt !
Hierdoor gaat het deeg rond uw kruk snel uiteenvallen ...

Ik ben absoluut geen pop-up gebruiker eigenlijk, snowman af en toe maar zelden vis op gevangen.

www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.