logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
michiell_  
#1 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 14:18:57(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Heeft er ooit iemand een staafmarker gebruikt,

Ik heb er namelijk 1 maar vroeg me af of onze vriend (de karper) hier gevaar mee associeert ?

ik wou deze in het water plaatsen en 5 a 6 meter ervoor voeren en vissen,
zou door deze staafmarker karper hier wegblijven, of trekt hij er zich niets van aan ?

Op dit water word zolang ik weet nooit een staafmarker gebruikt..

Kan iemand me hier mee helpen ?
Omdat ik niet wil door het gebruik van deze marker minder vis te vangen ?Knipoog

groeten
De Doorzetter Wint !
Sponsor
Frank Avezaat  
#2 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 15:03:37(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Michiel,

heb regelmatig gebruik gemaakt van staafmarkers en heb zelf geen slechte ervaringen met betrekking tot het gebruik en de angst bij vissen.
Ik denk dat dit sowieso allemaal wel meevalt, getuige de wijze waarop vissen zich ook voor een staafmarker met camera laten zien en er vlak voor azen.
michiell_  
#3 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 15:22:36(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Frank Avezaat schreef:
Michiel,

heb regelmatig gebruik gemaakt van staafmarkers en heb zelf geen slechte ervaringen met betrekking tot het gebruik en de angst bij vissen.
Ik denk dat dit sowieso allemaal wel meevalt, getuige de wijze waarop vissen zich ook voor een staafmarker met camera laten zien en er vlak voor azen.


dat is waar,
hoe kan je best bij een staafmarker voeren ? (duivenvoer, tijgernoten en boilies) ?
ook op de staafmarker zelf ?

en het vissen, 5 meter er voor of nog verder ervoor vissen ?

Groeten, bedankt
De Doorzetter Wint !
Erwin Krijgsman  
#4 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 16:16:36(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Gevaar:
Karper trekt zich normaal gesproken niets aan van staafmarkers. Zelfs op extreem helder water van slechts 1 meter diep en gebruik van lichtkop hebben wij nooit (groep van 3 man, 6 jaar gebruik en bijna geen trip meer zonder gebruik staafmarkers) enige vorm van schrikreactie gezien of mindere (meestal meer) vangsten. Wateren waar staafmarkers het hele jaar op de zelfde plaats staan en waar veel op gevist wordt kan in de loop van het jaar dressuur optreden en dat lijkt in eerste instantie niet verstandig om op te vissen. Toch hebben wij enkele sessies gedraaid op zo`n water (Fr.) en de oplossing was toen om daar schaars op te voeren en na 3 dagen er 1 lijn op te vissen. Dit werkt prima. Karper zal toch altijd, af en toe, dit soort bushaltes aandoen omdat ze weten dat er wel wat te vinden is.

Voeren:
Trucje wat ik wel eens vertel wanneer klanten de staafmarkers komen halen.
Neem een tulband vorm (of dat nu cake of een omgekeerde honden voerbak is) en maak een mix van de spullen waar je mee wil voeren. In principe kun je alles gebruiken. Doe dit goedje in de vorm en daarna in de vriezer. Na 24 uur kun je de "voerring" er normaal gesproken netjes uittikken. Het beste kun je nu de ring(en) in een koeltas terug stoppen en weer in de vriezer.
Voor je sessie (liefst de nacht ervoor de vriezer nog even op invriezen) haal je de ringen eruit die je nodig hebt en bewaard ze in de tas of koelbox (afhankelijk van reisafstand). Wanneer je de staafmarkers plaatst laat je zo`n ring over de marker glijden (is duidelijk hoop ik). Zo maak je een heel compacte voerstek. De ring zal, afhankelijk van water temperatuur, langzaam oplossen en zo telkens wat aas vrijgeven. Karper kan er helemaal los op gaan, zo ver zelfs dat je de marker kop boven water gewoon heen en weer ziet gaan. Wanneer je nu de rig er een metertje naast plaatst zal de karper deze vol vertrouwen pakken. Bij een goede staafmarker is het geen enkel probleem wanneer de karper "over" de marker gaat. Hij mag nergens achter blijven hangen en weer boven water komen wanneer de lijn gepasseerd is.

Minder vis:
Maak je geen zorgen Michiell, je zal normaal gesproken alleen maar meer vangen. Geen probleem toch.

Mvg ErwinKnipoog

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 18 juni 2011 16:18:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
michiell_  
#5 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 16:31:19(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Erwin Krijgsman schreef:
Gevaar:
Karper trekt zich normaal gesproken niets aan van staafmarkers. Zelfs op extreem helder water van slechts 1 meter diep en gebruik van lichtkop hebben wij nooit (groep van 3 man, 6 jaar gebruik en bijna geen trip meer zonder gebruik staafmarkers) enige vorm van schrikreactie gezien of mindere (meestal meer) vangsten. Wateren waar staafmarkers het hele jaar op de zelfde plaats staan en waar veel op gevist wordt kan in de loop van het jaar dressuur optreden en dat lijkt in eerste instantie niet verstandig om op te vissen. Toch hebben wij enkele sessies gedraaid op zo`n water (Fr.) en de oplossing was toen om daar schaars op te voeren en na 3 dagen er 1 lijn op te vissen. Dit werkt prima. Karper zal toch altijd, af en toe, dit soort bushaltes aandoen omdat ze weten dat er wel wat te vinden is.

Voeren:
Trucje wat ik wel eens vertel wanneer klanten de staafmarkers komen halen.
Neem een tulband vorm (of dat nu cake of een omgekeerde honden voerbak is) en maak een mix van de spullen waar je mee wil voeren. In principe kun je alles gebruiken. Doe dit goedje in de vorm en daarna in de vriezer. Na 24 uur kun je de "voerring" er normaal gesproken netjes uittikken. Het beste kun je nu de ring(en) in een koeltas terug stoppen en weer in de vriezer.
Voor je sessie (liefst de nacht ervoor de vriezer nog even op invriezen) haal je de ringen eruit die je nodig hebt en bewaard ze in de tas of koelbox (afhankelijk van reisafstand). Wanneer je de staafmarkers plaatst laat je zo`n ring over de marker glijden (is duidelijk hoop ik). Zo maak je een heel compacte voerstek. De ring zal, afhankelijk van water temperatuur, langzaam oplossen en zo telkens wat aas vrijgeven. Karper kan er helemaal los op gaan, zo ver zelfs dat je de marker kop boven water gewoon heen en weer ziet gaan. Wanneer je nu de rig er een metertje naast plaatst zal de karper deze vol vertrouwen pakken. Bij een goede staafmarker is het geen enkel probleem wanneer de karper "over" de marker gaat. Hij mag nergens achter blijven hangen en weer boven water komen wanneer de lijn gepasseerd is.

Minder vis:
Maak je geen zorgen Michiell, je zal normaal gesproken alleen maar meer vangen. Geen probleem toch.

Mvg ErwinKnipoog



Erwin,

Hartelijk dank voor deze informatie,
Ik zal toch 5 meter voor de marker vissen, aangezien mijn 'schoonvader' deze voor me gemaakt heeft met pvc buizen en ik niet met zekerheid weet of deze ook zou werken zoals deze hoort,

dus zal ik er 5 meter voor vissen, (moest hij er toch op de een of andere manier rond gaan, hebben we altijd een boot bij onze hengels staan, dit is dus niet echt een probleem).

In elk geval wil ik je hartelijk danken,

Groeten

Michiel
De Doorzetter Wint !
louiskruyfhooft  
#6 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 17:06:55(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
handige truk met de tulband Erwin!!
zal'k zeker eens toepassen Knipoog
bedankt!
michiell_  
#7 Geplaatst : zaterdag 18 juni 2011 17:18:18(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

louiskruyfhooft schreef:
handige truk met de tulband Erwin!!
zal'k zeker eens toepassen Knipoog
bedankt!


hebt gij ne staafmarker Louis ? Tong
komt is msn ;
De Doorzetter Wint !
louiskruyfhooft  
#8 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 18:23:16(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
die staafmarker komt eraan Knipoog
michiell_  
#9 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 19:43:57(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

louiskruyfhooft schreef:
die staafmarker komt eraan Knipoog


gij ook ene kope ?.Knipoog age da een van de dage ga kope, kunne we dieje beter same bestelle Knipoog
De Doorzetter Wint !
Erwin Krijgsman  
#10 Gepost : zondag 19 juni 2011 22:46:46(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Zou een prima oplossing zijn. Stuur wel eens vaker gecombineerde pakketten op naar Belgie.
Overigens is het vanuit Antwerpen een uurtje rijden naar Capelle ad IJssel, voor velen ook een oplossing/mogelijkheid.

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
michiell_  
#11 Gepost : zondag 19 juni 2011 22:59:50(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Erwin Krijgsman schreef:
Zou een prima oplossing zijn. Stuur wel eens vaker gecombineerde pakketten op naar Belgie.
Overigens is het vanuit Antwerpen een uurtje rijden naar Capelle ad IJssel, voor velen ook een oplossing/mogelijkheid.

Mvg ErwinKnipoog


ja, dat wel,
heb zelf mijn rijbewijs nog maar 2 maanden, en heb een oude golf 3 1.9 tdi. (verbruikt redelijk veel vind ik Knipoog)
dus naar daarkomen misschien, als ik zou langskomen is dit over 2 weken wanneer de vakantie voor ons begint (examens examens examens ..^)

hehe, groeten Knipoog
De Doorzetter Wint !
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.