logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
timvanzanten  
#1 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 20:05:07(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Zoals de titel al zegt. Welke maatregelen nemen jullie om beetje warm te vertoeven aan de waterkant?

Ik ga altijd sowieso voor de volgende maatregelen:

- Thermolaarzen incl. thermo- of wandelsokken
- een goede muts zoals de beruchte Carpfeeling muts
- Neckwarmer
- Neoprene hanschoenen
- dikke, goede trui
- instant sessies een shelter of plu tegen de wind.

Heeft er verder iemand ervaring met electrische kleding of Heatsource/Heatfactory?

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 5 februari 2010 20:28:55(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
vandersteenjan  
#2 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 20:09:14(UTC)
vandersteenjan


10 ponder

Lid sinds: 24-12-2009(UTC)
Berichten: 61

whiskey, shnaps, ...
exclusive-carp  
#3 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 20:18:53(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Ik heb meestal thermisch ondergoed aan dan een laag fleece zowel boven als onder.
Een dikke trui en een ski broek, daarboven een camoubroek.
Boven de trui een hooded sweater en eventueel mijn browning 4 in een jas met thermische laag !
Kou Think no way.

2 paar kousen en Eiger laarzen met een thermische kous in.

In tent of wagen een petroleum vuurtje ... zalig !!!
www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
Arnold  
#4 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 22:54:49(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Een goed paar schoenen/laarzen. Ikzelf heb Meindels schoenen die m'n voeten goed warm houden. De eerste laag kleding is thermo ondergoed. Daarna nog 2 lagen fleece kleding. Over m'n broek trek ik nog een winddichte broek heen. Als ik in de gelegenheid ben dat ik niet hoef te rijden, dan gaat er nog wel eens een flesje Jägermeister mee.
Verder is een goede beschutting tegen de wind een must. Als je stil zit en in de koude wind dan is het snel bekeken. En als je het eenmaal koud krijgt aan de waterkant...
Erwin  
#5 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 23:50:34(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Goeie tip wanneer je thermo ondergoed gaat halen. De thermo ondergoed die ze in het wielren wereldje gebruiken is vaak veel beter dan de andere versies. Deze zitten comfortabeler en vee warmerKnipoog
Hennie Bodde  
#6 Gepost : zaterdag 6 februari 2010 09:35:21(UTC)
Hennie Bodde


20 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 386

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Quote:
whiskey, shnaps, ...


Dat werkt alleen tussen de oren, in werkelijkheid als je wat meer drinkt word je bloed dunner waardoor je sneller warmte afvoert en het dus in feite sneller koud krijgt.

Ik houd het op goede thermo onderkleding, heb het van trakker, en mijn prologic max4 pak.
Daar krijg ik het niet zo snel koud in.
Slaap in de slaapzak altijd met een hoody of een muts op, je voert erg veel warmte af via je hoofd namelijk.
Helemaal zelf bedacht.........




steef zenden  
#7 Gepost : zaterdag 6 februari 2010 09:38:09(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik kwam van de winter tijdens de sneeuwbuien een witvisvisser tegen die aan het vissen was en niet koud had. Na een praatje zei hij dat hij verwarmde kleding aan heeft op een accuutje en gaf me de naam van de site.
Hier is de link naar de site, zitten leuke spullen bij
http://www.equiplus.nl/kleding/
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

vandersteenjan  
#8 Gepost : zaterdag 6 februari 2010 10:33:25(UTC)
vandersteenjan


10 ponder

Lid sinds: 24-12-2009(UTC)
Berichten: 61

Hennie Bodde schreef:
Quote:
whiskey, shnaps, ...


Dat werkt alleen tussen de oren, in werkelijkheid als je wat meer drinkt word je bloed dunner waardoor je sneller warmte afvoert en het dus in feite sneller koud krijgt.


Waar ik geregeld vis is er steeds een bende oude sigeuners aanwezig en die gieten de flessen drank achterover alsof het niks is. Onlangs kwam hij met een fles whiskey naar me toe en bood me , op men nuchtere maag, een glas aan. Neen dat kunnen die gasten niet... Amai... wat een rommel.
Geef mij maar een ketel hete thee op ons petrolvuurtje :-)
SnowMan  
#9 Gepost : zaterdag 6 februari 2010 10:37:31(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Aan kleding heb ik eigenlijk genoeg aan herfstkleding,
doe daar nog een muts en paar winterlaarzen bij, en we zijn vertrokken.
Maar de ene persoon kan nu eenmaal beter tegen de koude dan de andere hé.
Als het echt te koud word, grijp ik naar mijn petroleumkacheltje, maar zal nooit mijn deur van mijn tent sluiten (co vergiftiging he).

En ik kan er snel een warme soep of maaltijd op bereiden.
En dat kan al wonderen doen, geloof me...

Draag ook nooit spannende kleding of schoeisel,
als het spant, komt de koude snel naar boven.

(alhoewel, een spannertje soms wel leuk is whahaaa)

grtz Danny
Darkmoon  
#10 Gepost : zondag 7 februari 2010 21:15:45(UTC)
Darkmoon


10 ponder

Lid sinds: 5-2-2010(UTC)
Berichten: 95

Je warm kleden is al iets...
Maar wat belangrijk is en dit werkt echt , is dat je om het 1/2 uur of 3/4uur iets lekker warms drinkt .
Ik kan je verzekeren het kan een stuk kan schelen naar je warmtegevoel toe.
Wat dan ook heel belangrijk is, is een heel goede muts, een mens verliest 70% van zijn lichaamswarte via het hoofd.
Gr
Henk Fonken  
#11 Gepost : zondag 7 februari 2010 21:26:39(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

goede kleding, warm eten/drinken,lekker in de tent kacheltje aan ,goede slaapzak,ik moet eerlijk zeggen ik heb nooit geen last van de kou en dan blijft het wintervissen ook leuk krijg je het eenmaal koud dan kun je beter naar huis gaan want dan ben je niet meer met vissen bezig maar dan ben je alleen nog bezig om jezelf warm te krijgen.
Gr Henk de platte koning.
roy pluim  
#12 Gepost : zondag 7 februari 2010 23:36:27(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

Ik trek altijd een trainins,s broek aan, en een trui en dan een sundrige warmte pak, en een paar sundrige hotfoot laarzen, en een lekker warme fleece muts,en handschoenen
Erwin  
#13 Gepost : zondag 7 februari 2010 23:58:57(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En een extra cover over je slaapzak. Dat isoleert lekker en blijft je slaapzak warmer
JulienH  
#14 Gepost : maandag 8 februari 2010 00:06:03(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Ik zag laatst "een echte karper kruik". Haha. Commercie van Trakker. Ik vond mezelf heel dom dat ik hier nooit eerder aan heb gedacht. Ik heb altijd last van koude voeten en kan daardoor vaak moeilijk in slaap komen. Dat is nu dus wel afgelopen. Er gaat vanaf nu een kruik van de Hema de vistas in!
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Erwin  
#15 Gepost : maandag 8 februari 2010 00:17:24(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
O ja, dat is wel zo lekker Julien! Een half uurtje voor je erin gaat......Ben je zo wegKnipoog Met een goeie kruik is het de volgende ochtend zelfs nog lekker warm!
timvanzanten  
#16 Gepost : maandag 8 februari 2010 11:52:56(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
de karperkruiken zijn al langere tijd verkrijgbaar op de markt door merken als Nash en Army Andy. Het is gewoon heerlijk om even je slaapzak mee voor te verwarmen. gebruikt een van jullie ook weleens van die warmtepads? je weet wel die zakjes vloeistof waarin een drukknopje zit. als je hem indrukt dan komt er een stof vrij die reageert op de vloeistof in het zakje waardoor er warmte vrijkomt. Je kan de reactie ongedaan maken wanneer de warmte afneemt door het zakje even een paar min te koken. Een vrij simpele maar effectieve gadget.
JulienH  
#17 Gepost : maandag 8 februari 2010 15:35:27(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

timvanzanten schreef:
de karperkruiken zijn al langere tijd verkrijgbaar op de markt door merken als Nash en Army Andy. Het is gewoon heerlijk om even je slaapzak mee voor te verwarmen. gebruikt een van jullie ook weleens van die warmtepads? je weet wel die zakjes vloeistof waarin een drukknopje zit. als je hem indrukt dan komt er een stof vrij die reageert op de vloeistof in het zakje waardoor er warmte vrijkomt. Je kan de reactie ongedaan maken wanneer de warmte afneemt door het zakje even een paar min te koken. Een vrij simpele maar effectieve gadget.


Ik ken wel andere zakjes die ook warm worden. Deze zijn voor eenmalig gebruik, maar werken ook prima. Ze worden warm zodra je een velletje verwijderd en ze onder je voeten plakt.
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.