logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
dazzie  
#1 Gepost : zondag 19 juni 2011 11:28:28(UTC)
dazzie


5 ponder

Lid sinds: 6-2-2011(UTC)
Berichten: 31

hallo ik heb een vraagje
mijn binnenring is naar z'n grootje kan ik die laten maken of hoe zit dat eigenlijks?
groetjes dazzie
Sponsor
coatednuts  
#2 Gepost : zondag 19 juni 2011 11:53:37(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Dat kan, er zijn hengelsportwinkels die alleen de binnenring van het oogje kunnen vervangen. Vrij simpel; die lijmen ze weer vast.

Bewerkt door de gebruiker zondag 19 juni 2011 12:27:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
Ruud Gosselink  
#3 Gepost : zondag 19 juni 2011 12:00:11(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Dat wordt een nieuwe ring. Is het van het topoog? Dat is de makkelijkste. Die doen de meeste winkeliers terwijl je wacht. Wil jet helf doen, kan ook. Eventuele wikkeling verwijderen. Met een aansteker de voet van het oog warm maken en het oog kan er af. Lijm in de voet van het nieuwe oog en op de top zetten. Eventueel afwikkelen en lakken.
Een ander oog is iets meer werk, maar kun je ook zelf doen. Het enige wat je nodig hebt is een scherp mesje om de oude wikkeling te verwijderen, en nieuwe oog uiteraard en wikkelgaren. (Dezelfde kleur vinden valt niet mee.) Als laatste nog een flesje hengellak.

Verwijder het oude wikkelgaren en zet het oog op de goede plek. Eén kant even fixeren met tape. Dan met het wikkelgaren drie of vier keer de andere kant inwikkelen, tape weghalen en die kant ook doen. Daarna drie tot vier keer aflakken om de wikkeling waterdicht te maken. (Je kunt ook tussen de wikkelingen door lakken, dan zit het zeker door en door.

Het wordt nooit zoals uit de fabriek, maar wanneer je het netjes doet kan het er zeker mee door. Gebruik originele hengellak, want dat is buigzaam en scheurt niet wanneer je hengel flink buigt.
pascal van lier  
#4 Gepost : zondag 19 juni 2011 12:17:26(UTC)
pascal van lier


15 ponder

Lid sinds: 14-10-2010(UTC)
Berichten: 144

je hoeft het oog niet te vervangen meestal kan er wel een nieuwe binnenring in geklikt worden.
Frank  
#5 Gepost : zondag 19 juni 2011 13:03:34(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
pascal van lier schreef:
je hoeft het oog niet te vervangen meestal kan er wel een nieuwe binnenring in geklikt worden.


Die er dan terug uitvalt!

Best volledig nieuw oog laten monteren, kleine kost en absoluut 100% zeker.

Kind regards,
Frank

Bewerkt door de gebruiker donderdag 23 juni 2011 00:45:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

dazzie  
#6 Gepost : woensdag 22 juni 2011 23:06:15(UTC)
dazzie


5 ponder

Lid sinds: 6-2-2011(UTC)
Berichten: 31

er komt een heel nieuw oog op ik laat het doen want zelf ben ik er niet goed in
pascal van lier  
#7 Gepost : donderdag 23 juni 2011 17:08:54(UTC)
pascal van lier


15 ponder

Lid sinds: 14-10-2010(UTC)
Berichten: 144

Frank schreef:
pascal van lier schreef:
je hoeft het oog niet te vervangen meestal kan er wel een nieuwe binnenring in geklikt worden.


Die er dan terug uitvalt!

Best volledig nieuw oog laten monteren, kleine kost en absoluut 100% zeker.

Kind regards,
Frank


als je de goede maat hebt dan valt de ring er dus niet uit,maar je kunt natuurlijk ook gewoon een nieuw oog erop laten zetten
dazzie  
#8 Gepost : vrijdag 24 juni 2011 09:45:05(UTC)
dazzie


5 ponder

Lid sinds: 6-2-2011(UTC)
Berichten: 31

ja het was goedkoper dan ik dacht dus ja laat ik het maar doen als ik het zelf moest doen was het een puinhoop geworden Breede lach
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.