logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Kees van de Belt  
#1 Gepost : donderdag 31 december 2009 10:27:14(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

Aankomende tijd wil ikzelf eens lekker wat gaan klooien met hetzelf maken van boilies.
Ik weet nog dat ik eerder altijd mijn geurstoffen totaal verloor uit de boilie die ik toevoegde.

mijn vraag is nu; Wat is de beste manier om de geurstoffen die je gebruikt, zo goed mogelijk vast te houden in een boilie? en hoeveel gebruik je bijvoorbeeld op
1Kg mix?

Verdere tips voor het boiliedraaien zijn altijd welkom, maar ik zag al een heleboel info staan in het andere topic.

alvast weer bedankt

Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Sponsor
Nielsz  
#2 Gepost : donderdag 31 december 2009 12:07:35(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Ik heb eens gelezen dat ze heel vaak ook na het draaien flavours over de boilies doen. Dus je gekookte en afgekoelde boilies in een emmer, flavour erbij, schudden, even laten intrekken en dan pas invriezen.

Niels
Erwin  
#3 Gepost : donderdag 31 december 2009 12:30:53(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Kees.

Je zult je geurstoffen nooit totaal wegkoken. Wanneer je ze netjes met je eieren en sweetners meeklopt moet het goed gaan. Wat je wel hebt, is dat je ze meteen na het koken niet meer ruikt. Dit is logisch. Wanneer je ze laat uitharden(drogen) zul je merken dat ze steeds beter gaan ruiken. Je kunt hierna, zoals Niels al zei er nog even iets dip overheen doen. Dit werkt vaak leuk en zo weet je zeker dat ze goed ruiken.

De dosis flavour in je mix, verschilt heel erg per flavour. Ik gebruik meestal 3 ml per kilo mix

Erwin
steef zenden  
#4 Gepost : donderdag 31 december 2009 13:24:58(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Ik deed altijd nadat de boilies goed gedroogd waren, wat extra flavour in de zak voordat ze in de vriezer gingen
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

carpfigter  
#5 Gepost : donderdag 31 december 2009 16:37:56(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Nielsz schreef:
Ik heb eens gelezen dat ze heel vaak ook na het draaien flavours over de boilies doen. Dus je gekookte en afgekoelde boilies in een emmer, flavour erbij, schudden, even laten intrekken en dan pas invriezen.

Niels

het klopt eigenlijk niet helemaal nielsz ;
je kan inderdaad flavour over je boillies doen maar dan laat je die best eerst goed drogen , hoe droger de boillies hoe dieper de flavour in de bol zal dringen en hoe langer die dus ook zullen uitflavouren onder water ,

je kan ook sommige producten beter over je warme boillies doen , dus boillies koken en als ze net uit het water zijn het product zoals bv ; betaine over de boillies strooien .

maar waarom flavour ? soms is et soms nog stukken beter zonder flavour , onze vrienden ,en dan meestal de grotere van hun soort laten boillies die flavour bevatten soms gewoon liggen tot die uitgeflavourd zijn , maar dan raad ik je wel een goeie kruidige of een visbol aan

grtzzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Wim vo  
#6 Gepost : donderdag 31 december 2009 17:18:50(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Vind de smaak van een bol veel belangrijker dan "het geurtje".
ronpothuizen  
#7 Gepost : donderdag 31 december 2009 19:03:07(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Als je je boilies wilt naflavouren,kan je ze het best eerst 2 dagen laten drogen,dan nemen ze beter de flavour op.
Neem een grote plastic zak doe hier wat flavour of dip in,doe dan de bollen erbij.
Blaas de zak vol met lucht en hou deze stevig dicht zodat er geen lucht uit ontsnapt.
Dan de zak schudden totdat er geen vloeistof meer in de zak zit,die zitten nu in je bollen.Hierna kan je ze nog een paar uur laten drogen en vervolgens invriezen.
exclusive-carp  
#8 Gepost : woensdag 3 februari 2010 21:21:16(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Ik gebruik al jaren geen flavour meer, beter van kwalitatief goede producten te gebruiken dan potjes ...
Ik zeg maar iets, look, kreeftenmeel enz ...

Geur speelt zeker een mindere rol dan smaak ...

En je dikwijls hoor ik, flavours geven een label aan men aas ... het is eerder de firma die wil verkopen dat zulke praatjes maakt want moest iedereen zo denken men zou geen flavour meer verkopen natuurlijk.

In mijn ogen is flavour voor niks nodig, ook niet instant dan kan je soaken !
www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
Erwin  
#9 Gepost : donderdag 4 februari 2010 13:37:48(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En heren....hoe denken jullie dan over singels of instant vissen? Ik zelf denkt dat geur daar wel een grote rol kan spelen bij het sneller lokaliseren van het aas. Tuurlijk is smaak belangrijker, maar bij mij werkt de overgeflavourde pineaple pop-up nog altijd het beste van alles wanneer ik singles inzet. Bovendien is het zo dat wanneer je met singels vist ze niet eens de kans geeft het te proeven.

Ik heb dit ook een tijd getest met onopvallende, niet sterk ruikende boilies. Hiervoor gebruikte ik de rubberachtige bollen van berkley(in het potje) waar ik overigens goed mee heb gevangen. Maar er gaat voor deze visserij toch niets boven een felle bol.

Wanneer je een voerstek aan gaat leggen ben ik het voor de volle 100% met jullie eens hoor. Karpers hebben zo'n goed ontwikkeld reuk zintuig dat ze het toch wel vinden, als zouden wij niet eens iets ruiken. Wanneer ze het hebben gevonden is een goede smaak en de juiste samenstelling hetgeen ze overlaat gaan tot azen.

Erwin
ronald kingma  
#10 Gepost : donderdag 4 februari 2010 15:11:00(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Even over de geurstof, ik doe altijd 4 ml op 6 eieren. Dit is meestal goed te doen. Je moet niet over de top gaan maar het moet wel te ruiken zijn. En inderdaad direct na het koken ruik je niets, maar zo gauw ze gaan drogen ga je het weer ruiken.
(karper)
Wat ik voor het invriezen doe is het volgende: 10 ml sweetener + 4 ml flavour, schudden en dan een paar drupjes in je zakje waar je het in gaat vriezen, even lekker friemelen met het zakje en vervolgens in de vriezer.
(karper)
Hetzelfde geintje kan ook met van die medicijndopjes of fotorolletjes. rigje erin, mais erop of hennep of een combi, paar drupjes van je mix met sweetener en flavour erop en vervolgens invriezen. Je kunt met een coolbox ongeveer de doosjes een kwart dag bevroren houden bij ongeveer 12 tot 15 graden. Maar het werkt wel, dus niet alleen smaak is in mijn ogen belangrijk maar ook geur en wat je ziet.


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
ronald kingma  
#11 Gepost : donderdag 4 februari 2010 15:13:28(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
met een blanco boilie hebben we ook wel gevangen, zonder flavour, kleur of smaakstoffen. gewoon een 50/50 mix. Ook om te experimenteren zeg maar. Maar goed tegenwoordig is het denk ik belangrijker hoe jij je onderscheidt van je collega vissers. En daarom kan het zijn dat jij wel vangt en zij niet, en vice versa natuurlijk, hahaahahaha (karper)


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
exclusive-carp  
#12 Gepost : donderdag 4 februari 2010 20:17:01(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

een potjes flavour is eigenlijk altijd op een basis, 1 of 2 ... die basis smaakt de karper de rest ruiken wij ! Dat de ene flavour beter vangt dan de andere (alle andere factoren weggelaten) komt gewoon door de basis die men gebruikt.

Instant - de vraag is dan welke kleur ? steekt het wat af op de bodem ?
Zonder deze factor weet je niet waarom je goed instant vangt met die pineapple flavour.

Naar mijn gevoel werkt instant single gewoon goed met iets dat erg opvalt > fluo's remember.
Het is gewoon dat net ietsje meer dat ze in een impuls het aas laat opzuigen omdat zo opvalt !

Op die moment pakt de karper eerder op zicht ...

Smaken doe ze trouwens met zo goed als hun hele lichaam, ruiken doen ze eigenlijk niet ... smaken dus.

Ik gebruik hoogwaardige mixen, ,het komt dan niet geheel goedkoop uit maar ik zag men vangsten enorm de hoogte in gaan en vooral in omvang en gewicht Breede lach toen ik geen flavour en geen kleur meer begon te gebruiken. Ik ben dan ook eerder iemand die voorvoederd al heb ik van sept. 2008 tot eind 2008 instant gevist en goed gevangen op een kanaal.
Meerdere runs en tot 10 kg boilies per nacht opgevist.



Bewerkt door de gebruiker donderdag 4 februari 2010 20:19:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
Erwin  
#13 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 15:37:13(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
exclusive-carp schreef:
Instant - de vraag is dan welke kleur ? steekt het wat af op de bodem ?
Zonder deze factor weet je niet waarom je goed instant vangt met die pineapple flavour.


Ik denk dat hoe donkerder je aas, hoe meer het afsteekt van de bodem. Ik denk zelfs dat geel de minst opvallende kleur is als je dit onderwater tegen de bodem houd. Het heeft namelijk vrijwel geen contrast.

Erwin
exclusive-carp  
#14 Gepost : vrijdag 5 februari 2010 20:06:28(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Erwin, en wat op een zandbodem Think

Hangt er toch van af welke kleur je bodem heeft hé ...

www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
Erwin  
#15 Gepost : zaterdag 6 februari 2010 00:02:45(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
exclusive-carp schreef:
Erwin, en wat op een zandbodem Think

Hangt er toch van af welke kleur je bodem heeft hé ...



Toch juist op een zandbodem? Daar valt een kleur als geel gemakkelijk weg. Je hebt gelijk hoor. Elke bodem verschilt, maar ik denk dat contrast dan belangrijk is het te laten opvallen.
exclusive-carp  
#16 Gepost : zaterdag 6 februari 2010 21:03:07(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Heb me verkeerd uitgedrukt :-" wat op een normale donkere bodem.

Het contrast is idd heel belangrijk, voor de instant visserij zijn opvallende kleuren voor mij het meest belangrijke.
www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
Henk Fonken  
#17 Gepost : zondag 7 februari 2010 21:36:34(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

daarom als ik zelf een mix samenstel dan draai ik m zelf in verschillende kleuren.
en idd er zijn zoveel grondstoffen die je aan je mix kunt toevoegen dat je vaak geen flavours hoeft te gebruiken
een bezoekje aan de toko is altijd de moeite waard.
Gr Henk de platte koning.
Erwin  
#18 Gepost : maandag 8 februari 2010 11:29:34(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik denk ook dat veel ingrediënten die je bij de toko haalt veel beter van smaak zijn. Ze worden namelijk gemaakt voor menselijke consumptie. Denk aan een melasse!

Erwin
Jan  
#19 Gepost : maandag 8 februari 2010 18:44:08(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

Erwin schreef:
Ik denk ook dat veel ingrediënten die je bij de toko haalt veel beter van smaak zijn. Ze worden namelijk gemaakt voor menselijke consumptie. Denk aan een melasse!

Erwin


En trassie, wordt me vrouw vrolijk van Knipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.