logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
stefan everts  
#1 Gepost : donderdag 21 april 2011 21:50:22(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

Ik bevis sinds dit jaar intensief de rivier de Ijssel,

zijn er hier meer vissers die fanatiek op de grote rivieren vissen?zoja deel je tips en theorieen Blij

alles is welkom,

ik beviste al enkele jaren een kleinere rivier met opzich goede resultaten dus ben nu een nieuwe uitdaging aan gegaan en heb al 2 zeer mooie vissen weten te vangen...
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
Sponsor
peterwiggerman  
#2 Gepost : woensdag 27 april 2011 23:27:15(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

Hallo Stefan,

Mijn broer en ik hebben vrij veel op de ijssel gevist en dode armen van de ijssel. Op de rivier zelf hebben we nooit echt goede resultaten geboekt. Als we op de rivier visten (alleen hoog zomer)zochten we altijd goed naar kribvakken die op een bepaalde manier anders waren als de meetste kribvakken.Dit konden bomen zijn die in het water liggen, langere kribben maar vooral kribben waar het redelijk diep is direct onder de kant tussen de kribben. We voerden altijd een paar dagen. Als we tijdens de eerste sessie geen aanbeten kregen dan lieten we de stek voor wat het is en keken we verder naar andere mogelijkheden. Onze ervaring is dat bij een natuurlijke aasgronden de vis over het algemeen regelmatig langs komt. Eenmaal zulke stekken gevonden dan is het vrij eenvoudig om vis te vangen. Waar we echt goed gevangen hebben zijn de ingangen van dode armen en putten. Wij zochten meer de dode armen en putten die in open verbinding stonden waarbij we altijd de ingang van deze bevisten. Dit gaf ook beter mogelijkheden om te voeren. Als aas gebruikten we altijd een mix van particles (Mais) en boilies waarbij de boilies (20-25mm) als haakaas werden gebruikt.

Lage waterstanden zoals nu was nooit goed. Het werd pas echt interesant als het water ging stijgen. Dit waren altijd de betere sessies. In het najaar moet je zeker gaan verplaatsen naar de putten langs de ijssel. De vissen trekken massaal naar deze plekken. Eind augustus/september zou ik zeker daar mijn kansen op zetten. Eenmaal zulke stekken gevonden waar de karper de winter verblijft kun je bijna de hele winter doorvangen mits het niet bevroren is.
Het formaat wat we vingen was vooral tussen de 20 en 35 pond maar ook enkele uitschieters achter in de 40.

Ondanks dat de ijssel een zeer goede karper populatie heeft moet je eerst aardig ionieren om goede stekken te vinden. Eenmaal gevonden dan kun je heellang je ding doen zonder dat je daarbij gestoord wordt door andere karpervissers.

Succes, Peter
griend  
#3 Gepost : donderdag 28 april 2011 07:11:35(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Hoi stefan,

Ik vis altijd op hollands diep of op haringvliet.
Wij hebben altijd goede ervaringen gehad met een opgebouwde voerstek om de dag voeren met boilies en duivenvoer de laaste keer dat we gingen voeren voor dat de sessie begon alleen boilies ivm met windes/brasems.
Het formaat boilies zatten wij graag met 20/24/28 mm en dan 28 mm als haakaas dan had je minder last van witvis maar ook dat formaat kregen ze naar binnen.
Stekkeuze dat is iets waar de meeste tijd in gaat zitten een taluut of een mosselbank of bassaltkeien waren de betere stekken succes met zoeken.
1 ding leer je wel op een rivier en dat is blanken je moet veel uren draaien voor je vis, maar als je er 1 vangt ben je dat snel vergeten.
Wind op de kant is vis in de hand.


griend  
#4 Gepost : donderdag 28 april 2011 07:35:18(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Ik vergeet nog wat de wind is erg belangerijk voor de vangsten hier.
We hebben een stek daar gaan we vangen als we schuimkoppen op het water hebben en wind op de kant.
En nog geen kilometer verder op hebben we een stek en daar gaan we vangen met wind stil en de wind uit de rug.
En voor de duidelijkheid de stekken leggen allebij aan de zelfde kant van het water.

Wind op de kant is vis in de hand.


Marc Waber  
#5 Gepost : donderdag 28 april 2011 21:34:14(UTC)
Marc Waber


10 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 68

Ik bevis zelf de limburgse maas.
Ik voer meestal een weekje voor. 1e dag heel veel mais, dit om in principe alle vis erop te krijgen ( ook brasems) en 2 dagen voordat ik ga vissen stop ik met de mais en voer dan alleen nog maar boilies.
De ultieme beloning is nog altijd een mooie riviertorpedo.
zaterdag ga ik weer op de maas... ben benieuwd!!
ferry  
#6 Gepost : zaterdag 28 mei 2011 18:31:57(UTC)
ferry


10 ponder

Lid sinds: 19-9-2010(UTC)
Berichten: 52

beste stefan ,het word moeilijk om een karper te gaan vangen,
ook op de ijssel,ik heb vorig jaar zoallemachtig veel nachten moeten draaien om een vissie te vangen,trouwens wel een dikke vijftiger graskarper gevangen
maar voor de rest is het keihard uren draaien,terwijl ik 3 jaar geleden nog goed ving,
(LEES 2 PER NACHT GEMIDDELD)MOEST IK VORIG JAAR,WEL 10 NACHTEN DRAAIEN VOOR 1 OF 2 VISSEN GEMIDDELD BELACHELIJK VEEL DUS,
VEEL BEROEPS VISSERS HIER,EN DENK DAT T GROTE DEEL WEGTREKT DOOR T HELDERE WATER,EN HET BROED WAT UITKOMT GROEIT NIET VERDER EN GAAT DOOD ,DOORDAT ER TE WEINIG VOEDSEL IS
EN AALSCHOLVERS ENZ

MAARJA IK GA GEWOON DOOR NOG EEN PAAR NACHTEN EN DAN ZIE IK WEL


GROET FERRY
stefan everts  
#7 Gepost : zaterdag 28 mei 2011 23:14:04(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

hee ferry,

ja het is echt zwaar vissen idd!!
ben momenteel ook afgehaakt aan de ijssel vanwege het lage water,ik ben nu begonnen aan de randmeren,heb vandaag mn eerste dagsessie gedraaid en ga morgen een nachtje vissen aan het veluwe meer!

heb jij daar een beetje ervaring?

stefan
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
ferry  
#8 Gepost : woensdag 22 juni 2011 19:04:54(UTC)
ferry


10 ponder

Lid sinds: 19-9-2010(UTC)
Berichten: 52

lees net je berichtje pas
ik heb op t veluwemeer geen ervaring
ja vroeger wel eens gezeten,gelijk 10 beten in 2 nachten
allemaal kleintjes
zal nu wel grotere vis zwemmen denk ik
maar wel een stuk minder,en meer vissers als een jaar of 12 geleden
gr ferry
quers  
#9 Gepost : woensdag 27 juli 2011 15:15:52(UTC)
quers


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-10-2010(UTC)
Berichten: 10

De IJssel stijgt sinds maanden weer behoorlijk, ik pak dus de visserij op de rivier ook weer op. Heb jaren terug wel wat succes geboekt op de ijssel. Daarna heb ik de rivier eigenlijk een aantal seizoenen links laten liggen maar sinds vorig jaar trekt het me weer enorm.

Dit jaar een nacht of 4 een zijtak bevist zonder succes (behalve één miljoen brasems)maar ik ga nu ook weer rechtstreeks de ijssel bevissen

Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat, mocht ik successen boeken zal ik het hier ook laten weten.
stefan everts  
#10 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 18:43:49(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

oke ik ben benieuwd...
met een paar weken ben ik er ook wer te vinden!!
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
Erwin  
#11 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 18:50:58(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
stefan everts schreef:
oke ik ben benieuwd...
met een paar weken ben ik er ook wer te vinden!!


En de randmeren laat je links liggen?
Lodewijk  
#12 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 19:14:44(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
als dat zo is dan kan je beter in het midden zitten Breede lach
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
stefan everts  
#13 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 19:28:32(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

nee zeker niet,ik wou dit weekend naar de randmeren maar ik heb gister mijn molens verkocht dus ik moet eerst nieuwe molens hebben voordat ik kan gaan vissen Knipoog

het zal een beetje aan het weer liggen of ik naar de ijssel ga of naar de randmeren...
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
Lodewijk  
#14 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 20:57:29(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
je mag de mijne kopen............. Knipoog
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Jorden  
#15 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 21:13:43(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Lodewijk schreef:
je mag de mijne kopen............. Knipoog


Waarom wil je die van jouw kwijt Lode?
Me...myself...and my rods!
Lodewijk  
#16 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 21:15:18(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
heb andere op het oog voor een heeeeeeele mooie prijs Knipoog
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Jorden  
#17 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 21:16:33(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Lodewijk schreef:
heb andere op het oog voor een heeeeeeele mooie prijs Knipoog


Welke als ik dat vragen mag?
Me...myself...and my rods!
Lodewijk  
#18 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 21:33:48(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
magnesium's .....
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.