logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#1 Gepost : dinsdag 9 februari 2010 23:58:12(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik heb het in de wandelgangen van het forum al een keer voorbij horen komen vandaar dat het me wel een mooi onderwerp lijkt voor een nieuwe topic. Hoe denken jullie over bloedplasma als ei vervanger? Voor- & nadelen hiervan? Wat gebruiken jullie zelf en waarom?

Voordeel van bloedplasma vind ik dat de boilie mooier uithardt en een beter structuur heeft. Ook is het iets wat je gemakkelijk bij je mix ingooit zonder al die troep van de eieren. Nadeel vind ik dat het een stuk duurder is.

Erwin
Sponsor
Darkmoon  
#2 Gepost : woensdag 10 februari 2010 22:13:56(UTC)
Darkmoon


10 ponder

Lid sinds: 5-2-2010(UTC)
Berichten: 95

Voordelen : Structuur
Kleur
Goede binding
Uitharding (tot keihard)
Gemakelijk rolbaar

Nadelen : Stuk duurder dan eieren....

Bewerkt door de gebruiker woensdag 10 februari 2010 22:15:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

carpfigter  
#3 Gepost : donderdag 11 februari 2010 11:31:04(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

iemand die hoeveelheden weet ? ik heb et es geprobeerd maar vond et niet om te zeggen naar mijn goesting ,mischien kunnen jullie es posten hoe ge dit product juist gebruikt hebt grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Darkmoon  
#4 Gepost : donderdag 11 februari 2010 19:01:53(UTC)
Darkmoon


10 ponder

Lid sinds: 5-2-2010(UTC)
Berichten: 95

carpfigter schreef:
iemand die hoeveelheden weet ? ik heb et es geprobeerd maar vond et niet om te zeggen naar mijn goesting ,mischien kunnen jullie es posten hoe ge dit product juist gebruikt hebt grtzz


Hey maatje , heb het zelf gebruikt .
Dosering is variabel tussen de 7 a 10 % .
Moet droog worden vermengt in u droge mix, dan pas u vloeistof aan toevoegen.
gr
Ron van Houtum  
#5 Gepost : donderdag 11 februari 2010 19:55:42(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
zelf gebruik ik ei albumine goedkoper dan plasma en praktisch dezelfde werking
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
vandersteenjan  
#6 Gepost : donderdag 11 februari 2010 20:19:50(UTC)
vandersteenjan


10 ponder

Lid sinds: 24-12-2009(UTC)
Berichten: 61

Eialbumine goedkoper dan bloedplasma? Is andersom normaal gezien. Bloedplasma is eigenlijk niet veel duurder dan eieren. Ik gebruik steeds 10%.
Het nadeel (als je dat een nadeel kan noemen) is dat je boilies sneller oplossen dan met eieren. dit kan wel opgelost worden door andere ingrediënten te gebruiken (beetje eialbumine (9delen plasma en 1deel albumine), bloedpoeder, caseïne, wheygell concentraat enz..) maar ik vind het eiegenlijk wel best ok dat je boilies na een tijdje volledig zijn opgelost).
greets
Erwin  
#7 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 13:01:12(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Bedankt voor jullie reacties.

Naast de zichtbare verschillen, hebben jullie ook verschil in vangsten gemerkt? Daar gaat het per slot van rekening om.
vandersteenjan  
#8 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 14:33:16(UTC)
vandersteenjan


10 ponder

Lid sinds: 24-12-2009(UTC)
Berichten: 61

Wel Erwin... Ik draai nog steeds met eitjes. En dat is niet voor de prijs. Plasma zalme iets meer kosten dan eitjes maar dan zou ik niet wekelijks naar de eierboer moeten rijden. Proper werken is het ook al niet met eitjes.. het klutsen en de schelpen achteraf.. Meer uitleg hoeft niet zeker? Ben nog van de oude stempel e. Als iemand me specifiek vraagst om met plasma te rollen dan doe ik dat wel maar voor men eigen boilies kies ik nog steeds voor eitjes.
greets
M.Gorter  
#9 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 00:49:56(UTC)
M.Gorter


5 ponder

Lid sinds: 13-2-2010(UTC)
Berichten: 16

Erwin en darkmoon (wie noemt zijn kind nou zo.. haha)

Wat bedoelen jullie met "een betere structuur"?

Gr. Mark
Erwin  
#10 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 11:13:26(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik vind het wel gaaf als je ouders je zo'n stoere naam geven. Vooral op jonge leeftijd. Dat je leraar je daar mee tot orde moet roepen. En in een later stadium je baas.....Breede lach

Maar goed....Bloedplastma heeft een goed, ruw eiwit gehalte wat de binding en hardheid bevorderd. Is dus gemakkelijker te kneden en te verwerken.
Darkmoon  
#11 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 22:44:39(UTC)
Darkmoon


10 ponder

Lid sinds: 5-2-2010(UTC)
Berichten: 95

M.Gorter schreef:
Erwin en darkmoon (wie noemt zijn kind nou zo.. haha)

Wat bedoelen jullie met "een betere structuur"?

Gr. Mark


Met een familienaam als Gorter zou ik nu ook niet lopen pronken... & Darkmoon is maar een nic-name ...
Maar een Gortige naam is toch ook wel leuk ...:-s .

En kwa structuur in u bollen is er een verschil aangezien u Bloedplasma wat grover is van stuctuur dan u eieren .
Knipoog
M.Gorter  
#12 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 23:35:15(UTC)
M.Gorter


5 ponder

Lid sinds: 13-2-2010(UTC)
Berichten: 16

Ik draai nu ruim 10 jaar mijn eigen ballen maar dat plasma heb ik nog nooit gebruikt. Als het de bal idd wat grover van structuur maakt en het lost ook nog eens enigzins op, wat ik hier dus ook al las, dan vind ik het toch wel interessant worden.

Wat de naam darkmoon betreft. Het ging mij erom dat ik persoonlijk liever zie dat iemand gewoon met zijn eigen naam inlogd op een forum als dit. Niets persoonlijk tegen jou hoor Darkmoon. Ik zal er maar aan moeten wennen denk ik.

Gr. Mark
Darkmoon  
#13 Gepost : woensdag 17 februari 2010 11:15:07(UTC)
Darkmoon


10 ponder

Lid sinds: 5-2-2010(UTC)
Berichten: 95

M.Gorter schreef:
Ik draai nu ruim 10 jaar mijn eigen ballen maar dat plasma heb ik nog nooit gebruikt. Als het de bal idd wat grover van structuur maakt en het lost ook nog eens enigzins op, wat ik hier dus ook al las, dan vind ik het toch wel interessant worden.

Wat de naam darkmoon betreft. Het ging mij erom dat ik persoonlijk liever zie dat iemand gewoon met zijn eigen naam inlogd op een forum als dit. Niets persoonlijk tegen jou hoor Darkmoon. Ik zal er maar aan moeten wennen denk ik.

Gr. Mark


Ja , je kan niet alles naar u wens willen in het leven .
Ik hou er persoonlijk niet van om met mijn echte naam overal te koop te lopen(laat staan fotos posten).
Heb daar mijn persoonlijke redenen voor...
Maar je zal het wel moeten gewend worden , en anders kan je natuurlijk voor andere fora kiezen waar nic-names niet toegelaten zijn ...

En wat de plasma betreft zeker eens proberen , kwa structuur vindt ik het best oke.
Deze is iets grover, ik werk er niet meer mee aangezien ik mijn eieren gratis krijg.
Heb er nooit kunnen over klagen , wel eerst eens testen hoelang u bol op de hair blijft , want indien je met plasma werkt kunnen deze wel eens oplossen in het water.
Maar tis zeker een aanrader.
gr Knipoog
M.Gorter  
#14 Gepost : donderdag 18 februari 2010 16:42:05(UTC)
M.Gorter


5 ponder

Lid sinds: 13-2-2010(UTC)
Berichten: 16

Ik ga van de week nog even een zakje halen en het eens proberen. Laat wel weten hoe het beviel.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.