logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Gerard van Emmerik  
#1 Gepost : zondag 3 juli 2011 16:27:51(UTC)
Gerard van Emmerik


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-7-2011(UTC)
Berichten: 13

Hallo karpervissers,

Onderlijnen knopen kan een leuke bezigheid zijn maar ik heb er de laatste tijd steeds minder tijd voor.
Vroeger knoopte ik nog wel eens wat aan de waterkant maar als ik nu statisch vis, vis ik meestal maar een paar uurtjes of als ik een nachtje pak ga ik savonds pas weg en ben ik de volgende morgen meestal alweer aan het inpakken.

Nu krijg je steeds meer kant en klare onderlijnen op de markt en ook in alle soorten en maten.
Nu is mijn vraag: Welke raden jullie mij aan? Of zeggen jullie, het is troep en blijf toch maar lekker zelf knopen.

Mvg,

Gerard
Sponsor
Ruud Gosselink  
#2 Gepost : zondag 3 juli 2011 17:05:41(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Na de eerste aanschaf maak je rigs zelf voor nog geen 20% van wat je voor kant en klare betaald. Wanneer je iedere sessie een paar lijntjes vervangt, gaat dat toch aardig oplopen. Daarnaast is het toch wel prettig om zelf te bepalen welke haak en hoe lang en dik enz.
Erwin  
#3 Gepost : zondag 3 juli 2011 18:21:25(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Gerard

Ik heb zelf geen ervaring met kant en klare onderlijnen omdat ik ze liever zelf maak. Naast dat het veel goedkoper is heb je alles zelf in de hand en heb je veel meer mogelijkheden. Qua lengte van de rig, soort/type haak enz.

Het is ook een hobby in een hobby. Ik denk dat kant en klare rigs niet slecht zijn, maar ik zou het je niet aanraden. Je zit namelijk vast aan wat je bij je hebt...

Gr. Erwin
DavidT  
#4 Gepost : zondag 3 juli 2011 18:42:25(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
In een paar uurtjes of een nachtje knoop ik aardig wat onderlijnen. Daarnaast heb je thuis ook wel een keertje tijd. Hoelang doe over het knopen van een rig?

Het is geen kwestie van tijd maar van prioriteiten stellen. Bijvoorbeeld een paar rigjes maken i.p.v. te internetten.

Een soepele of combi is bijna overal inzetbaar. Knoop enkele lange die je aan de waterkant nog kan inkorten als je dat nodig vindt. Korda en ACE hebben boiliestoppers die je hair verlengen zodat je van diameter kan veranderen. Klaar ben je.

Zelf vis ik bijna altijd met dezelfde rig en om te zeggen dat ik niks vang, zou overdreven zijn.

Je koopt tegenwoordig geen troep maar ik zou zelf blijven knopen.
Say hello to my little friend
peter servais  
#5 Gepost : zondag 3 juli 2011 19:13:08(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik denk dat als je kant en klaar gaat kopen dat je keuze beperkt gaat worden, omdat de winkel niet elke onderlijn in de winkel heeft hangen.

Verder is zelf knopen best leuk en je kan 'm volledig aanpassen aan de situatie/ het soort water waar je vist
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Jorden  
#6 Gepost : zondag 3 juli 2011 21:01:07(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Zelf maken! die kant en klare onderlijnen zijn in eerste geval al meestal veeeeel te groot, en meestal worden de goedkoopste materialen gebruikt!

gewoon zelf maken, dan kan je alles aanpassen naargelang de situaties enzo Knipoog
Me...myself...and my rods!
Gerard van Emmerik  
#7 Gepost : zondag 3 juli 2011 21:30:30(UTC)
Gerard van Emmerik


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-7-2011(UTC)
Berichten: 13

Bedankt voor de reacties!

Natuurlijk weet ik dat als je je eigen onderlijnen knoopt je alles kan aanpassen naar eigen wil.
Ik vroeg mij alleen af of de kant en klare onderlijnen "troep" zijn of dat ze toch wel goed zijn.
Maar als ik dit zo lees blijf ik toch maar zelf knopen. Daar zitten idd wel erg veel voordelen aan!
peterwiggerman  
#8 Gepost : zondag 3 juli 2011 21:36:40(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

Ik vindt ze niet sterk genoeg en zeker te duur !
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.