logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
stein jansen  
#1 Gepost : donderdag 11 februari 2010 23:11:01(UTC)
stein jansen


20 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 260

spiegelmagazine?

eerlijk gezegd vind ik dit blad met sprongen achteruit gaan.
wat is jullie mening hierover.
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : donderdag 11 februari 2010 23:24:41(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik ben er zelf ook zeer tevreden over. Vind dat het blad een goede balans kent tussen technische artikelen en verhalen. Verder zeer verhelderend en laagdrempelig blad. leuk voor karpervissers van alle degradaties!
JulienH  
#3 Gepost : donderdag 11 februari 2010 23:28:41(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

timvanzanten schreef:
ik ben er zelf ook zeer tevreden over. Vind dat het blad een goede balans kent tussen technische artikelen en verhalen. Verder zeer verhelderend en laagdrempelig blad. leuk voor karpervissers van alle degradaties!


Ik denk dat je Stein zijn opmerking en vraag niet helemaal gelezen hebt! :-s Lol
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
timvanzanten  
#4 Gepost : donderdag 11 februari 2010 23:51:33(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
haha klopt Julien, maargoed blijf bij mn mening, ben zelf juist de laatste tijd minder gecharmeerd van de andere bladen alhoewel ik de karper steeds meer ga waarderen.

Scherp!
Arnold  
#5 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 00:39:09(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Ben inmiddels een jaar of vijf abonnee van de Karper. Vind het nog steeds een mooi en leuk blad. Spiegel Magazine heb ik maar een paar keer gelezen dus kan er niet echt over oordelen Think
Erwin  
#6 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 01:12:15(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
stein jansen schreef:
spiegelmagazine?

eerlijk gezegd vind ik dit blad met sprongen achteruit gaan.
wat is jullie mening hierover.


Mag ik dan eerst weten waarmee je de spiegel achteruit vind gaan Stein?
Frank  
#7 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 02:26:46(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Het blad heeft inderdaad veel van zijn pluimen verloren.

Net een reklamefolder aan het worden en dan ook nog steeds die vervelende reklame over die btw (nuja iedereen kent ondertussen wel mijn mening omtrent btw, denk ik).

Nu er is een mooi gezegde: "Wiens brood men eet, wiens taal men spreekt!!"".

En daarmee is ook alles gezegd, denk ik.
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

Erwin  
#8 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 12:53:34(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Nou, nog niet allesKnipoog Er is tegenwoordig niet veel 'echt' nieuws op de markt(op de fuzz naKnipoog). Daarom vallen veel bladen mijns inziens in herhaling. Dit is logisch want je moet het blad vullen. Of denken jullie hier anders over?
JulienH  
#9 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 14:16:03(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Erwin schreef:
Nou, nog niet allesKnipoog Er is tegenwoordig niet veel 'echt' nieuws op de markt(op de fuzz naKnipoog). Daarom vallen veel bladen mijns inziens in herhaling. Dit is logisch want je moet het blad vullen. Of denken jullie hier anders over?


Om je te onderscheiden van al het andere, zul je toch echt op zoek moeten gaan naar exclusiviteit. Dat is heel moeilijk, maar wel iets waar Spiegel in het begin (naar mijn mening) heel goed in was. Dat gaat nu rap achteruit, vind ik...
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
ronpothuizen  
#10 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 18:03:31(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Vind het met de Spiegel nog meevallen,vind de Karperwereld veel meer achteruit gegaan,die koop ik ook niet meer.
Op de Karper ben ik geabonneerd en vind ik ook het best van de drie.
Als je ze alle drie leest heb ik wel eens het idee,heb ik dit artikel al niet eens in een ander blad gelezen.
Eerlijk gezegd moet je die artikelen ook steeds meer met een korrel zout nemen vanwege het commercieel belang.
Als ik dus zie dat er teveel op de merknaam wordt benadrukt,ben ik er al klaar mee.
timvanzanten  
#11 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 18:10:45(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
heb ik ook Ron. Vooral die Engelse firma die gek is op vossen, kan er wat van. Soms drie artikelen van deze firma in 1. blad! beetje jammer
Frank  
#12 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 19:02:40(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Erwin schreef:
Daarom vallen veel bladen mijns inziens in herhaling. Dit is logisch want je moet het blad vullen. Of denken jullie hier anders over?


Als je dan eens de Engelse tijdschriften bekijkt is er toch nog wel steeds iets interessants te vinden zonder dat deze in herhaling vallen.
Al moet ik toegeven dat ook hier het probleem hem stelt, btw en reklame!!
Maar de artikels op zich zijn nog steeds interessant!!

See you
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

ronpothuizen  
#13 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 20:00:45(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Dit is inderdaad de ergste Tim.
Erwin  
#14 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 20:37:53(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Het klopt dat ze over het algemeen in Engeland een stuk innovatiever zijn. Daar moet het natuurlijk ook om vis te blijven vangen in die kleine overbeviste wateren. Om deze reden lees je ook vaker wat van Engelse vissers in de Nederlandse bladen.

Bij ons komen de nieuwtjes vaak erg laat....

Maar een leuke topic, omdat ook ik binnenkort een stuk ga schrijven voor de spiegel....dit kan ik meenemen en jullie verrassen met een heel interessant stukKnipoog

Erwin
stein jansen  
#15 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 21:42:10(UTC)
stein jansen


20 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 260

erwin,

waarom vind ik de spiegel achteruit gegaan.
om het direct te zeggen. als de redacteur het blad niet kan vullen zet hij zijn kop er maar weer in.
als je dat wil begin dan een blad voor je zelf.
en wat je zelf zegt. weinig nieuws nu is dat ook niet super makkelijk.
(ik weet dat jij er binnenkort in komt) met iets nieuws.

nog een voorbeeld. als je, als niet "beroemde vissers" of als je niet in het groepje hoort,
dan kom je er echt niet in. (dit is praktijk want er zijn diverse klanten die echt een super verhaal hebben ingestuurd maar nog nooit wat hebben gehoord) jammer vind ik dat persoonlijk.

ps. ik heb niks tegen het blad, want ik lees het altijd (op mijn werk wel is waar)
en daar gaat het toch om als je een blad uitbrengt.

ronpothuizen  
#16 Gepost : zaterdag 13 februari 2010 00:08:26(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Helemaal mee eens Stein,heb ook wel eens gehoord dat sommige artikelen/verhalen wel een jaar op de redactie blijven liggen,voordat het uberhaupt geplaatst wordt.
Niet zo gek dat wij dan wat achter lopen vergeleken met de Engelse bladen.
En inderdaad steeds weer diezelfde publieksgeile (karpervissers)tegenkomen met die commerciele verhalen.
Sommige zijn bijvoorbeeld al fieldtester voor meerdere merken.Dan heb je ook nog die figuren die net een paar jaar op karper vissen en toevallig net een dikke veertiger gevangen hebben en daardoor gelijk gesponsoord worden.Die moeten van hun sponsor natuurlijk ook artikelen schrijven,en vertellen ons dan hoe wij het moeten doen.
Dan lees ik inderdaad liever de bevindingen van ervaren karpervissers die geen commerciele belangen hebben,maar een goed verhaal.
timvanzanten  
#17 Gepost : zaterdag 13 februari 2010 11:56:49(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
tja, het valt mij vooral op dat de bladen nog weleens een datumpje vergeten aan te passen. Ik heb hier bijvoorbeeld de Karper nr 54. voor me. Het eerste artikel heet 'Het meerkoetendomein'. Opzich aardig artikeltje van Roy van Goor. Als je alleen begint te lezen merk je dat de betreffende sessie in 2008 heeft plaatsgevonden. het artikel eindigt met de volgende zin ' Wie weet wat voor verassingen 2009 zal gaan brengen' terwijl bij de uitgave van deze editie we dik tegen 2010 aanzitten! Het is dus een artikel van een 2 jaar oud of ze zijn slordig geweest met de datums. Ik zou dan gaan denken dat de Karper een overschot heeft aan publicatiemateriaal aangezien nu pas dit artikel wordt geplaatst. Blader ik verder door het blad, zie ik een artikel staan over vlokken op grassies. en dat hartje winter! Hebben ze dan toch te weinig publicatiemateriaal?? Niet om de Karper af te kraken trouwens. alle bladen doen het zelfde kunstje.
Edwin Wouters  
#18 Gepost : zaterdag 13 februari 2010 12:03:27(UTC)
Edwin Wouters


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 31-1-2010(UTC)
Berichten: 12

Toch zie je dat veel bekende vissers ofwel gesponsord worden of graag met bepaalde producten vissen die ze dan ook behoren te melden, toch? Als ik een vis vang op product R dan is het toch niet erg dat dat vermeld word? Ik denk juist dat het goed is dat men dan weet dat product R voor die persoon vertrouwen geeft en voor die persoon voldoet in die situatie.
In de Engelse bladen is het vaak nog veel erger; daar word de hele uitrusting opgenoemd van hengel tot en met boilie.

Ik vind het zelf niet storend, zolang het niet PUUR een reclame artikel is. Als meneer Vos een artikel schrijf, dan is het toch logisch dat hij vermeld met welk prudct van deze firma hij de vis heeft gevangen? Ze hebben zo veel producten.

Verder werken de meeste mensen hier op dit forum, of hopen ooit te gaan werken. Dit doen ze om geld te verdienen. In hun eigen branche word genoeg ongevraagde reclame gemaakt naar de doelgroep. Maar als dit nu door de hengelsport branche gebeurt, die ook gewoon geld moet verdienen omdat ze ook moeten eten, dan is dit gelijk slecht????

Ik denk dat een ieder wel slim genoeg is om uit een artikel te halen wat hij of zij wilt. En verder moeten we blij zijn dat vele hun ervaringen willen delen middels deze artikelen. En de advertenties betalen het medium weer waarop wij kunnen lezen en zo blijft de wereld rond draaien.

Ook ik heb een paar mensen vissen waar ik graag feedback van krijg. Alleen vertel ik ze er altijd bij dat er niet VERPLICHT geschreven dient te worden, en als er iets geplaatst word, dat dit op basis van feiten gebeurd. Ik wil niet dat er met merk x gevist word en dat merk y vermeld word. Niemand krijgt bij mij een target opgelegd voor het komende jaar. Door de mensen hierin vrij te laten kunnen ze ook altijd eerlijk blijven. En dat duurt uiteindelijk het langste.

Tja, en dan de data van artikelen. Als een artikel leuk is maar er is door bepaalde redenen geen plaats dan blijft zo een artikel wel eens langer liggen. Het word moeilijk om dan datum of feiten aan te passen. Het blijft uiteindelijk een artikel van de schrijver.

met vriendelijke groet,

Edwin

mvg,
edwin
timvanzanten  
#19 Gepost : zaterdag 13 februari 2010 12:12:58(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik ben het met je eens Edwin alleen nodigt het mij niet meer uit tot lezen als een bepaald blad 2 tot 3 artikelen van meneer vos per uitgave publiceert. Ik zal je zelfs zo vertellen dat deze manier van commercie averrechts werkt op mij! Verder is het gewoon absurt als 2 tot 3 van de circa 10 artikelen geschreven zijn door een Vos consultant. Dat terwijl er zoveel merken en schrijvers zijn! de waarde van zo'n blaadje wordt daardoor voor mij minder en dat ligt niet aan de hoeveelheid advertenties. die lees ik altijd graag!

gr.
Edwin Wouters  
#20 Gepost : zaterdag 13 februari 2010 12:24:36(UTC)
Edwin Wouters


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 31-1-2010(UTC)
Berichten: 12

Ik kan het persoonlijk best begrijpen Tim, alleen heeft dit ook te maken met het recht van de rijkste. Een merk dat het blad veel advertenties (inkomen) brengt, kan ook eisen dat er meer artikelen van hen geplaatst gaan worden. Bladen zijn daar toch gevoelig voor, bedenk maar eens wat jij zou doen als ze een deel van je inkomen willen afnemen. Tja, en hoever een blad hierin mee gaat is aan ieder blad zelf om dat te bepalen.

En ja, er zijn veel schrijvers, maar helaas ook erg veel die moeite hebben met de Nederlandse taal. En als dan een artikel van a tot z helemaal herschreven moet worden, of het is de zoveelste beleving over hetzelfde, dan moet je als redactie keuzes gaan maken. En de ene redactie houd meer van verhalen ala Alijn, en de ander houd meer van de verhalen van zijn vriendjes. De ene redactie kiest voor een bekende naam omdat het blad dan makkelijker verkoopt, de ander kiest juist voor een onbekende omdat daar ook een doelgroep voor is.

Omdat er mensen aan het roer staan met ieder een eigen gedachte en een eigen mening kan je nooit iedereen tevereden stellen. Maar schrijf eens een redactie aan als je op of aanmerkingen hebt. Ik neem aan dat je wel een antwoord krijgt.

mvg,
edwin
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.