logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
DavidT  
#1 Gepost : vrijdag 8 juli 2011 16:33:13(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik snap niet waarom de karperwedstrijden gehouden worden zoals ze nu gehouden worden. Deelnemers moeten proberen in een dag of 2 de wedstrijd te winnen. Karpers bezoeken soms bepaalde delen van een water weken niet.

Wat nou als je een zo'n plek loot? Goede strategie, goed aas. Je hebt er niks aan. Een kluns, die een stek heeft geloot waar de vis zich ophoudt, die over z'n schouder ingooit, maakt veel meer kans te winnen. Het kunnen kopen van een kwalificatieplek is in mijn ogen echt van de zotte.

Welke waarde kan je hangen aan het winnen van een wedstrijd?
Say hello to my little friend
Sponsor
coatednuts  
#2 Gepost : vrijdag 8 juli 2011 16:37:00(UTC)
coatednuts


20 ponder

Lid sinds: 20-7-2010(UTC)
Berichten: 313

Een kluns die over zijn schouder ingooit... Hoe doe jij dat dan? Onderhands op 100 meter?
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
Erwin  
#3 Gepost : vrijdag 8 juli 2011 16:39:06(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Niets, maar ik denk ook niet dat je het zo moet zien. Het leuke aan een wedstrijd vind ik -naast het competitieve- de gezelligheid. Het samen erop uit. Vissen is onderling vaak al een onschuldig wedstrijdje.

Veel testosteron bij elkaar. Oude bekende bij elkaar die je niet vaak ziet. Ik vind winnen leuk, maar niet belangrijk.

Hoewel het vaak van een loting afhangt moet je natuurlijk in veel gevallen wel weten wat je doet. Vooral op dressuurwateren.

Gr. Erwin
DavidT  
#4 Gepost : vrijdag 8 juli 2011 17:03:51(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Uhmm, achterstevoren.
Say hello to my little friend
martijndikken  
#5 Gepost : vrijdag 8 juli 2011 17:10:03(UTC)
martijndikken


10 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 56

vandaar dat de KIKAtukkercup een ander karakter heeft. Een van plezier en met zijn allen en voor een goed doel...6e editie al weer straks in septemberBreede lach
Franky26  
#6 Gepost : vrijdag 8 juli 2011 17:14:02(UTC)
Franky26


20 ponder

Lid sinds: 16-5-2011(UTC)
Berichten: 357

martijndikken schreef:
vandaar dat de KIKAtukkercup een ander karakter heeft. Een van plezier en met zijn allen en voor een goed doel...6e editie al weer straks in septemberBreede lach


Ja ik zou is geld overmaken want wil graag meedoen met lodewijk altyd gezellig en hou wel van vissen voor een goed doel.
Mensen koop is een rol vuilnis zakken en RUIM je zooi is op!!!!!
diesel  
#7 Gepost : donderdag 14 juli 2011 20:58:07(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

DavidT schreef:
Ik snap niet waarom de karperwedstrijden gehouden worden zoals ze nu gehouden worden. Deelnemers moeten proberen in een dag of 2 de wedstrijd te winnen. Karpers bezoeken soms bepaalde delen van een water weken niet.

Wat nou als je een zo'n plek loot? Goede strategie, goed aas. Je hebt er niks aan. Een kluns, die een stek heeft geloot waar de vis zich ophoudt, die over z'n schouder ingooit, maakt veel meer kans te winnen. Het kunnen kopen van een kwalificatieplek is in mijn ogen echt van de zotte.

Welke waarde kan je hangen aan het winnen van een wedstrijd?



En das nou de factor "geluk" die je moet hebben.


Vr Gr Erik
groet erik
Raymon Reterink  
#8 Gepost : donderdag 14 juli 2011 23:07:04(UTC)
Raymon Reterink


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2011(UTC)
Berichten: 359

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Ik wil hier ook wel even op reageren. Ik organiseer nu al 3 jaar Catch for ............. (een goed doel). Het doel is het uitgangspunt, gezelligheid is de 2e factor, en geluk moet je gewoon hebben in de visserij.

Verder denk ik dat het op elke wedstrijd wel zo is dat de vangsten en het winnen ervan van veel te veel zaken af hangt.

Het enige dat ik als organisatie kan doen is kijken naar de locatie en wat de gemiddelde vangsten zijn. Het NH kanaal waar de laatste 2 edities hebben plaatsgevonden is ook geen zekerheid voor vangst. Wel is een feit dat vis trekt van links naar rechts of whatever. Meer kan ik er niet mee doen.

Voor de volgende editie gaan we op zoek naar een andere locatie waar we zelf ook vangst ervaring hebben en dan blijf je houden dat de ene stek de andere niet is.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 14 juli 2011 23:09:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ron van Houtum  
#9 Gepost : donderdag 14 juli 2011 23:23:19(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Man ik vis zelfs zonder aas met de wedstrijdgigglesmil

stel voor dat ik een run krijg word mijn biertje warm
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
jvs  
#10 Gepost : donderdag 14 juli 2011 23:35:56(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

het ligt natuurlijk wel een beetje aan je plek waar je komt te zitten,maar op een plek waar weinig of geen karper gevangen word normaal,kun je ook vangen.
wij loten vorige wedstrijd de plek waar al 3x niks gevangen was,dus we zagen de bui al hangen,we hebben
heel veel aas geprobeerd,tot 1 van ons een vis ving,de andere hengels ook voorzien van het aas waar we de karper mee vingen,en we vingen er nog 3 bij.
dus veel wisselen van aas helpt ook vaak,en na 2 uurtjes een paar meter naar links of rechts gooien van de voerstek.
houdoe en bedankt
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.