logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
peter servais  
#1 Gepost : woensdag 3 augustus 2011 20:52:54(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Hallo allemaal,

Hebben jullie dat ook wel eens?

Het idee dat je met waardeloze boilies vist... en daardoor veel vis mis loopt.

Ik ben de laatste tijd veel op zoek naar nieuwe stekken.
Nu had ik een zak 20mm Nash Mach1 boilies gekocht, dat is een vismeel boilie met een cocktail van flavours (ik geloof scopex, tuttu frutti en strawberry ofzo). Een boilie waar ik op zich wel vertrouwen in had..
Ik vis dan wel altijd instant, maar meestal met andere boilies had ik nog wel eens leven op de stek van desnoods brasem oid.
Nu nog geen piepje gehad...Domme ik

Een tijdje terug viste ik met de cotswold kick 15(chili/robinred garlic vismeel boilie) Dat was een topper.
En nu dit...

Ik pak het momenteel op de volgende manier aan.

als ik aan kom op een stek, bekijk ik eerst het water, dan zoek ik naar logische hotspots die mij waarschijnlijk wel een vis op kunnen leveren. (overhangende takken of struiken, rietkragen met een open structuur, mogelijke obstakels e.d)
Dan voer ik een aantal boilies (plusminus 100gr.) over een ruim oppervlak rondom de stek.
Dan zet ik mijn spullen op en voorzie ik de de hair 9 van de 10 keer van anderhalve boilie of van een snowman (20mm met een 15mm robinred popup of met een popup maisje)
Deze werp ik uit samen met een pvastring met daar aan een stuk of 5 hele/ halve boilies

En dan is het wachten natuurlijk.

Ik ben niet het type die ff een kilo boilies in het water plempt voor een sessie vissen.

Pak ik het op een goede manier aan of ligt het toch aan de boilies?

Mvg Peter

Bewerkt door de gebruiker woensdag 3 augustus 2011 20:57:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Sponsor
stefan everts  
#2 Gepost : woensdag 3 augustus 2011 21:05:34(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

ik denk niet dat dat een slechte boilie is maar waarom stap je over naar een andere boilie als het je zo goed bevalt??never change a winning team Knipoog
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
peter servais  
#3 Gepost : woensdag 3 augustus 2011 21:11:23(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Haha, als ik ze nog ergens kon kopen dan had ik ze zeker weer meegenomen.
Helaas werden ze niet meer verkocht, dus ik balen en op zoek naar een andere boilie die me goed lijkt.

Ik wil dan wel readymades hebben, de vriezer ligt aardig vol met brood e.d. dus daar is geen plaats voor een grote zak met freezerbaits.

Ik denk dat het toch wel aan de boilie ligt, iig voor een deel. (je kan een boilie toch niet helemaal de schuld geven natuurlijk)

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
DavidT  
#4 Gepost : woensdag 3 augustus 2011 21:36:03(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Op zoek naar nieuwe stekken, zomer is niet de makkelijkste periode. Met deze combinatie kan veel mis gaan.

Hoelang is de laatste tijd?
Heb je de boilie al geprobeerd op een stek waar je bijna niet kan blanken?
Heb je de boilie op verschillende wateren geprobeerd?
Heb je geprobeerd of een andere boilie wel iets kan forceren na wat uurtjes blanken?
Ben je de enige?

Het kan zijn dat een boilie een periode slecht geaccepteerd wordt maar het moet wel heel beroerd zijn om er het woord waardeloos aan te hangen. Karpers eten bijna alles. Waardeloos vind ik bijna overal en bijna altijd. Soms doet iets anders het gewoon beter.

Geen brasem vind ik een pluspunt.

De reden van blanken, zoek ik altijd bij mezelf.
Say hello to my little friend
Ruud Gosselink  
#5 Gepost : woensdag 3 augustus 2011 21:36:09(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Je bent niet de enige Peter. Wij krijgen het ook maar niet aan het lopen, alleen denken we toch niet direct aan de boilies.
Vorig jaar goed gevangen op een vismeel bol met sweet lip mussel flavour. Dit jaar is het een drama. Voor elke sessie twee of drie voerbeurten van een mix van bollen en tijgernoten. 7 a 8 kilo verdeeld over vier stekken. Twee nachten per week vissen en na het opruimen meteen weer voeren. Moeten we een sessie overslaan gaan we wel voeren. Vissen met twee hengels met tijgernoot en twee met de bol. De enkele die we pakken is nog op de tijger ook.

Ik heb net weer 30 kilo gedraaid, (even geen brood in de vriezer dus) maar misschien is het bij ons wel tijd to change the winning team. We geven het nog twee weken en dan wordt het een andere stek en een andere bol. Stek weten we al, bol denken we nog over.


edwin  
#6 Gepost : woensdag 3 augustus 2011 22:50:55(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Ik heb er hier ook last van. Vorig jaar instant goed gevangen op squid bollen, dit jaar nog geen enkele. Ik denk vaag dat het weer er toch iets mee te maken heeft (althans op mijn water), meestal ving ik daar goed met mooi weer en dat ontbreekt er toch een beetje aan deze zomer.
peter servais  
#7 Gepost : woensdag 3 augustus 2011 23:07:57(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Het heeft ook met vertrouwen te maken..
Bij die cotswoldboilies wist ik niet wat ik moest verwachten, maar die deden het prima!

Bij deze boilies (nash mach 1) had ik wel wat verwachtingen. Qua aanpak heb ik niets veranderd tov. die cotswold boilies...
Ik ben de laatste tijd aan het vissen op diverse wateren. Poldersloten, Oude stadsslotgracht, groter water.
In alle gevallen heb ik totaal niet gemerkt dat er vis op de stek zat.

Tja als de emmer met die boilie waar je vertrouwen in heb op raakt dan moet je verder kijken als je ze nergens kan krijgen.
Deze boilies waren in principe net zo'n probeersel als die cotswoldboilies. Jammergenoeg overtreffen ze ze niet iig.
Waarschijnlijk word de volgende boilie weer een Robin Red boilie, hier heb ik op dit moment het meeste vertrouwen in.

Ik ga er nog wel mee verder natuurlijk. iig totdat de zak op is.
Qua diameter gaat mijn voorkeur uit naar <20mm
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
SnowMan  
#8 Gepost : woensdag 3 augustus 2011 23:24:17(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Vrienden van mij zweren bij Garlic, ik krijg daar geen tik op....
zijn het daarom waardeloze bollen? neen toch

Ik heb op dit moment zeer goede resultaten met Grave Diggers van EFB...
de zelfde vrienden vinden deze dan weer stukken minder
en toch is het geen waardeloze bol.

Bestaat er eigenlijk een onweerstaanbare bol?
wie zal het zeggen, elke bollenboer heeft die dan wel zeker he....

Vissen is zoveel meer dan een goede bol,
wat ben je met een goede bol als je ergens zit waar geen vis is.
Geef mij dan een "waardeloze bol", en ik zal de karper wel op zijn daver gaan zitten.

Snappie het een beetje Think
carpfigter  
#9 Gepost : woensdag 3 augustus 2011 23:29:45(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

mijn idee is dat het aan het overgrote aanbod aan natuurlijk voedsel ligt , we hebben een heel mooi voorjaar gekend en volgens ik zo overal wat hoor is het op ieder water moeilijk om nu een visje te vangen ,
eerlijk ben ik geen voorstander van de nash bollen maar das persoonlijk natuurlijk
volgens mij is het gewoon een kwestie van een vertrouwde stek te maken die je om de 2 dagen ofzo bevoorraad met een aantal bollen , het moeten er geen kilo's om succes te hebben , 40boilie's kan al resultaat geven , als ze de plaats maar weten zijn das het belangrijkste en dan is het een kwestie van wachten tot je er zit als er 1 komt eten
grtz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
peter servais  
#10 Gepost : woensdag 3 augustus 2011 23:49:18(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik denk dat het misschien wel een combinatie is van het geen wat snowman zegt en de reactie van carpfigter.

Ik denk ook dat een waardeloze bol niet bestaat, daarom staat er ook een vraagteken achter natuurlijk.
Maar zit ik dan te vissen op een plek waar er geen karper zit..? Ik heb ze er toch echt zien zwemmen..
Maargoed waarschijnlijk niet op die dat op dat tijdstip.

De reactie van carpfigter kan een verklaring geven. Zelf dacht ik daar ook al over na.
Maar volgens mij blijven boilies toch maar bijvoer voor een karper en word het nooit het hoofdvoer tenzij er niets meer is. (winter)
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Ed skillz  
#11 Gepost : woensdag 3 augustus 2011 23:57:10(UTC)
Ed skillz


20 ponder

Lid sinds: 12-10-2009(UTC)
Berichten: 256

Bij instant vissen vergroot je je kansen om eerst de vissen te spotten en dan de boilies te droppen. De overhangende bomen kunnen er aantrekkelijk uit zien, maar als er geen vis zit of komt kan je er in gooien wat je wilt. En een ander feit is inderdaad dat er erg veel natuurlijk voedsel aanwezig is voor de karpers. Het barst momenteel van de rode muggenlarven. Er zijn tegenwoordig goeie producten op de markt die daar handig op in spelen. Bijvoorbeeld sticky baits. Dit komt dicht bij het natuurlijke voer wat ze nu opnemen.

succes
carpfigter  
#12 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 00:02:39(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

tattootbear schreef:
Bij instant vissen vergroot je je kansen om eerst de vissen te spotten en dan de boilies te droppen. De overhangende bomen kunnen er aantrekkelijk uit zien, maar als er geen vis zit of komt kan je er in gooien wat je wilt. En een ander feit is inderdaad dat er erg veel natuurlijk voedsel aanwezig is voor de karpers. Het barst momenteel van de rode muggenlarven. Er zijn tegenwoordig goeie producten op de markt die daar handig op in spelen. Bijvoorbeeld sticky baits. Dit komt dicht bij het natuurlijke voer wat ze nu opnemen.

succes
idd tattoobear sticky zit er niet ver vanaf wat natuurlijk voedsel nabootsen betreft het niets voor niks zo plots in de top van aasfirma's beland alleen vrees ik dat velen hier het te duur vinden maarja het is wel kwaliteit grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
peterwiggerman  
#13 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 12:05:39(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

Ik vindt de zomer maanden altijd lastig om karper te vangen. Ik denk ook dat het te maken heeft met het grote aanbod van natuurlijk voedsel. Ik doe het daarom altijd wat rustiger aan in de zomer. Vanaf september wordt het weer voluit knallen!!
Ray Schra  
#14 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 14:25:12(UTC)
Ray Schra


15 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 169

Met natuurlijk voedsel valt volgens mij niet te concurreren, dus ik denk ook niet dat Sticky Baits je probleem op gaan lossen.

Er is op dit moment echt wel vis te vangen, alleen moet je nu iets meer tijd besteden aan het zoeken van de vis. Dan is een boilie ineens helemaal niet zo belangrijk meer. Ga 's avonds eens rond een uur of 8 een uurtje kijken (als je nachten vist) en anders in de ochtend als je overdag vist. En bepaal dan aan de hand van waar je vis ziet je stek voor de volgende dag.

Succes!
Jorden  
#15 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 16:16:16(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Ik denk ook dat het te maken heeft met het grote aanbod aan natuurlijk voedsel. Die Nash bollen zijn niet slecht, maar ook niet top (personal opinion). Maar niet alleen het natuurlijk voedsel is het probleem, ook de periode waar je nu in vist! In de zomer zijn wel wat meer karpervissers op stap die overal wel eens wat bollen ingooien. De karper is dus zowiezo meer op zijn hoede voor onze boilies! Ik zou zeggen om eens te proberen met een maggotclip met maden of regenwormen!
Me...myself...and my rods!
LaurensN  
#16 Gepost : vrijdag 7 oktober 2011 18:58:42(UTC)
LaurensN


10 ponder

Lid sinds: 13-8-2011(UTC)
Berichten: 65

Stel gewoon zelf een goede instant boillie samen,veel beter dan die gekochte readymates...en je betaalt voor een betere boillie dan ook nog eens minder geld.
Lodewijk  
#17 Gepost : vrijdag 7 oktober 2011 19:48:29(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
wat zijn slechte bollen???
bestaan die?
ik ben van mening dat een vis toch wel de bol pakt als ie zin heeft. ongeacht welke kleur geur of weet ik het wat is........
of zit ik fout?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
DavidT  
#18 Gepost : vrijdag 7 oktober 2011 20:37:56(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
In heel veel gevallen heb je gelijk. Maar er zijn uitzonderingen, zoals met alles in het leven.
Say hello to my little friend
Lodewijk  
#19 Gepost : vrijdag 7 oktober 2011 20:38:33(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
noem dr is een paar dan als je wil?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Ron van Houtum  
#20 Gepost : vrijdag 7 oktober 2011 20:41:55(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Sanders coconut whahahahaha
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.