logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
steef zenden  
#1 Gepost : woensdag 10 februari 2010 22:20:43(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Ik kreeg net dit bericht binnen op mijn mail......

Perberichten


Oproep: Red de karpers in Delfland!


Sportvisserij Nederland

Binnenkort gaat het Hoogheemraadschap Delfland over tot het decimeren van de karperstand in diverse wateren in de regio Delft. Ondermeer de Woudse Droogmakerij zal hierdoor worden getroffen.

Het idee achter deze maatregel is dat inheemse vissoorten zoals karper, giebel en brasem het water vertroebelen. Door deze vissen weg te halen, naar schatting ruim 4000 kilo, zou het water weer helder worden. In de praktijk betekent dit dat de visstand dan zo laag wordt dat sportvisserij niet meer mogelijk is.

Hoewel uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat deze maatregel niet of zelfs averechts werkt, propageren adviesbureau’s deze maatregel als goedkoop en snelwerkend. Daarnaast leidt deze vorm van symptoombestrijding de aandacht af van de werkelijke waterkwaliteitsproblemen. Sommige waterschappen blijken hier helaas gevoelig voor.

Als dit proefproject als geslaagd wordt ervaren door de waterschappen, zullen de maatregelen in 75% van de Nederlandse wateren kunnen worden doorgevoerd. Deze afvissingen treffen dus niet alleen het water van Delfland, maar bedreigen ook de karpervisserij in de rest van Nederland.

Om dit onzalige plan tegen te houden roepen wij u dringend op om donderdag 11 februari, samen met Sportvisserij Nederland, naar de informatiebijeenkomst van het Waterschap te komen. Deze bijeenkomst vind plaats in partycentrum Onder Ons, Kerkpolderweg 8 in Delft. De informatieavond start om 20.00 uur en duurt tot 21.30 uur. Vanaf 19.30 uur zijn de deuren geopend.

Komt allen!

Sportvisserij Nederland
www.sportvisserijnederland.nl

Bewerkt door de gebruiker woensdag 10 februari 2010 22:22:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Sponsor
Kees van de Belt  
#2 Gepost : donderdag 11 februari 2010 20:19:11(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

Omg...zijn ze gek geworden?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
JulienH  
#3 Gepost : donderdag 11 februari 2010 22:30:47(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Erg benieuwd naar opkomst en het resultaat van deze avond! Rekening met elkaar houden, is tegenwoordig een zware opgave! De makkelijkste weg is vaak degene die wordt gekozen en ook nu weer...
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Erwin  
#4 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 01:17:51(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Weer een kwestie van geld dus..... Hebben ze bij sportvisserij Nederland geen online partitie ofzo? Een gemakkelijke manier om aan heel veel tegen stemmen te komen.
Erwin  
#5 Gepost : maandag 15 februari 2010 18:40:32(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik heb op CarpFeeling een partitie geplaatst en ben op zoek naar zo veel mogelijk stemmen! Dus breng je stem uit, misschien kunnen we zo iets betekenen.

Alvast bedankt allemaal!!

Erwin
Wim vo  
#6 Gepost : maandag 15 februari 2010 18:53:03(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Stem erbij!Hopelijk kan dit hun van mening doen veranderen.Hoe is het in godsnaam mogelijk,....
Arnold  
#7 Gepost : maandag 15 februari 2010 19:10:12(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Tja, de mensen op kantoor denken het toch beter te weten dan de mensen die er echt verstand van hebben. Trieste zaak.
Erwin  
#8 Gepost : maandag 15 februari 2010 20:09:30(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
De mensen op kantoor denken in een korte termijn oplossing die weinig geld kost. Deze oplossing werkt juist averechts. Het water wordt even helder maar uiteindelijk zal het zwaar vervuild raken omdat de troep niet van de bodem wordt weggevreten.

Erwin
ronald kingma  
#9 Gepost : maandag 15 februari 2010 21:30:44(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Heb net gestemd, ronduit belachelijk. En trouwens hoe zit het met de kosten? Uiteindelijk betalen wij met elkaar het onderhoud van viswateren in dit land. Dit is een makkelijke manier, het lijkt wel een soort van experiment.

Vind het heel erg. Nu ook nog met de gedachte dat in onze stadsvijver bijna alle karper is doodgevroren, en dan zo praten over deze vis wat voor velen van ons een passie is. Ik zou wel wat rondjes willen sparren met die man in een ring zonder uitgang. Dat is mijn eerste gedachte, niet netjes maar wel gemeend. Bah wat een idee zeg.

Ik hoop dat de partitie wat mag inbrengen, succes ermee

Ronald


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Erwin  
#10 Gepost : maandag 15 februari 2010 21:33:56(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Jullie geven ons de stemmen. Op deze manier doen jullie al wat
Erwin  
#11 Gepost : maandag 15 februari 2010 21:48:01(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Het gaat erg goed met het stemmen! Toch moeten we er veel meer hebben, dus als je nog karpervissers kent die nog niet hebben gestemd wil ik jullie vragen of jullie hun wilt aansporen dit alsnog te doen! Kleine moeite. Hoe meer stemmen we hebben hoe meer indruk het maakt.

Erwin
steef zenden  
#12 Gepost : maandag 15 februari 2010 23:25:07(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

zo te zien hebben er aardig wat mensen gestemd, nu nog meer stemmen krijgen
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Remco Grit  
#13 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 11:20:44(UTC)
Remco Grit


5 ponder

Lid sinds: 19-1-2010(UTC)
Berichten: 20

4000kg vis wegvangen :-s
dan blijft er nooit genoeg vreten over voor de in Nederland beschermde aalscholvers Domme ik

Vis wegvangen om het water helderder te maken......moet niet gekker worden...
En dan; stel dat ze het erdoor krijgen en dat het water dan ook daadwerkelijk helderder wordt, dan onstaat er wiergroei en gaan ze over 5 jaar zeker graskarpers uitzetten omdat dat wier toch ook niet echt een mooi gezicht is??? Shame on you
Nielsz  
#14 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 11:23:00(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Het water zal even helder worden ja, daarna krijg je dat beeld van zo'n helder beekje met vol torretjes, beestjes en veel wier. Deze watertjes zijn meestal het meest vervuild.
JulienH  
#15 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 13:36:33(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Hoeveel stemmen zijn er inmiddels?
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Erwin  
#16 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 14:00:51(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Nog te weinig. We zitten er op ongeveer 100 terwijl de pagina meer dan 500 keer is gelezen. Veel mensen stemmen niet omdat je een account moet hebben om te kunnen stemmen. Dit is omdat ik dan de namen/woonplaatsen van de mensen die stemmen heb (zonder deze gegevens heb je niets aan de stemmen). Je hoeft niets te doen met het account, als je maar stemt.

Hendry Vis, van het CarpFeeling team werkt bij visadvies. Ik heb hem net gesproken en hij zal vanavond reageren over deze kwestie op het forum. Ben benieuwd naar hoe de stand staan. Hij vertelde dat de plannen erg serieus zijn en het -hoe kan het ook anders- een geld kwestie is.

Erwin
JulienH  
#17 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 14:06:37(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Erwin schreef:
Nog te weinig. We zitten er op ongeveer 100 terwijl de pagina meer dan 500 keer is gelezen. Veel mensen stemmen niet omdat je een account moet hebben om te kunnen stemmen. Dit is omdat ik dan de namen/woonplaatsen van de mensen die stemmen heb (zonder deze gegevens heb je niets aan de stemmen). Je hoeft niets te doen met het account, als je maar stemt.

Hendry Vis, van het CarpFeeling team werkt bij visadvies. Ik heb hem net gesproken en hij zal vanavond reageren over deze kwestie op het forum. Ben benieuwd naar hoe de stand staan. Hij vertelde dat de plannen erg serieus zijn en het -hoe kan het ook anders- een geld kwestie is.

Erwin


Ben benieuwd!
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Tim_Ellerman  
#18 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 14:43:35(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Ben benieuwd idd!

Kunnen we anders geen landelijke actie op poten zetten samen met Sportvisserij Nederland ofzo?
Die zullen het ook niet zo'n strak plan vinden lijkt mij..

Gewoon met zn allen naar Den Haag om te demonstreren! Ik ben voor!
Groetjes, Tim

filip vn  
#19 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 15:12:00(UTC)
filip vn


10 ponder

Lid sinds: 12-11-2009(UTC)
Berichten: 67

Ik heb ook gestemd, wat een waanzinnig gedoe toch.. d'oh!
exclusive-carp  
#20 Gepost : dinsdag 16 februari 2010 20:31:44(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Ik heb ook gestemd !
www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.