logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
steef zenden  
#1 Gepost : vrijdag 16 september 2011 10:31:22(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

kwam dit bericht vanmorgen tegen in de telegraaf.
AMSTERDAM - Hobbyvissers in Nederland zitten met de handen in het haar. Oost-Europese arbeiders zouden de Nederlandse wateren volledig leegvissen. Hengelsportverenigingen luiden de noodklok.
Nederlandse hobbyvissers zijn boos op hun Poolse concullega's. Oost-Europeanen vissen vaak uit economische motieven en zetten de gehaakte vissen niet terug, zegt Sportvisserij Nederland in BN/De Stem. "Ze hebben een andere ethiek en cultuur."

De situatie is zó schrijnend dat extra controleurs moeten worden ingezet en dat Sportvisserij Nederland een Poolse vertaling van de visvoorschriften heeft gemaakt.

Volgens een controleur houden sommige Oost-Europese hengelaars 'regelrechte strooptochten'. "De vissen gaan direct naar Polen of verdwijnen hier in restaurants of eigen pan. Een busje volgeladen met vis is al snel goed voor een paar duizend euro."

De broodvissers hebben het volgens de hengelaars vooral voorzien op roofvissen zoals snoek en snoekbaars en karper. Deze vissen zouden het meeste geld opbrengen in de zwarte markt. "Door de crisis is er minder werk en worden alternatieve bijverdiensten gezocht", vervolgt de controleur. "In het Westland en Friesland zijn sommige binnenwateren al compleet leeggeroofd."

dit is de link:
http://www.telegraaf.nl/..._water_leeg__.html?p=6,1
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Sponsor
Frank Avezaat  
#2 Gepost : vrijdag 16 september 2011 11:17:29(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Geen geheim natuurlijk want het is al jaren aan de gang.
Controleerde gisteren zelf nog een Pool die met levend aas zat te vissen.
diesel  
#3 Gepost : vrijdag 16 september 2011 11:20:48(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

hier ook het geval.......
slaan elke karper de kop in..

en het is verdomme nog legaal ook...(mits ze een vergunning hebben)
word er niet goed van:-(


gr erik
groet erik
Ron van Houtum  
#4 Gepost : vrijdag 16 september 2011 11:34:21(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
maar gelukkig zijn er ook nog polen die het goede voorbeeld geven
Helaas zijn die in de minderheid.

www.ryby.nl
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
timvanzanten  
#5 Gepost : vrijdag 16 september 2011 11:37:36(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Idd Ron! Zeer goed initiatief van die Poolse maat van je!
DavidT  
#6 Gepost : vrijdag 16 september 2011 15:56:40(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
- En wie trekken de Randmeren leeg? Van de opbrengsten worden steeds duurdere boten en uitrustingen gekocht. Voor de overheid werkloos maar ondertussen een dikke portemonnaie in de achterzak.
- Ken een Pool die langs de A2 vist. Iedere vis gaat netjes terug.
- Polen zijn buitenmensen. Houden van jagen en vissen en de vangsten op te eten.
- Beroepsvissers die veel schade hebben aangericht, zijn ook niet in een dag te overtuigen.

Wij vertroetelen de karper omdat we er graag mee op de foto gaan. Ook ik vind het zonde als een karper in handen komt van de verkeerde persoon. Maar altijd de Oosterburen de schuld te geven gaat me te ver.
Say hello to my little friend
stefan everts  
#7 Gepost : vrijdag 16 september 2011 16:56:45(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

daar heb je een feit DavidT maar we kunnen er niet omheen dat polene.d. veel meenemen denk ik....het is een probleem dat slecht aan te pakken is...
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
jvs  
#8 Gepost : vrijdag 16 september 2011 18:01:17(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

zodra je een pool betrapt,het land uit schoppen.hier is het ook drama met de polen,nemen alles mee,zelfs brasems
houdoe en bedankt
Lodewijk  
#9 Gepost : vrijdag 16 september 2011 18:11:05(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
diesel schreef:
hier ook het geval.......
slaan elke karper de kop in..

en het is verdomme nog legaal ook...(mits ze een vergunning hebben)
word er niet goed van:-(


gr erik


welke gemeente woon je dan???
hier in zwolle is dit echt verboden hoor
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
DavidT  
#10 Gepost : vrijdag 16 september 2011 18:11:53(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik weet van een zandafgraving in regio 020 waar bijna geen snoekbaars meer zwemt. Geen Polen hoor. Geen Nederlanders. Andere bevolkingsgroep. Lastig te pakken. Heb gezien dat ze een ondermaatse vis niet terug gooiden. Ging kijken om er wat van te zeggen. Vis nergens kunnen vinden. BOA probeert ze al jarenlang aan te pakken maar kan ook niks vinden.

Vis van de menukaarten halen dan maar.
Say hello to my little friend
Anne  
#11 Gepost : vrijdag 16 september 2011 20:09:45(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Lodewijk schreef:
diesel schreef:
hier ook het geval.......
slaan elke karper de kop in..

en het is verdomme nog legaal ook...(mits ze een vergunning hebben)
word er niet goed van:-(


gr erik


welke gemeente woon je dan???
hier in zwolle is dit echt verboden hoor



Hier in Zwolle mag het ook. Je mag vis in je bezit hebben. (bron: Stein jansen)
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
peter servais  
#12 Gepost : vrijdag 16 september 2011 21:03:08(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
DavidT, welke bevolkingsgroep is dat dan? Duitsers zeker?
Ik denk dat het woord Polen ook een soort verzamelnaam is geworden voor Oost europeanen.

Je kan er weinig aan doen aan dit verschijnsel (Het leegvissen van onze wateren), maar de gene die je kan pakken moet je ook gelijk snoeihard aanpakken!

Vissen met levend aas, whoppa complete uitrusting in beslag nemen, dikke boete.
Niet betalen, whoppa ga maar weer werk zoeken in "Polen"
Voor andere Autochtone bewoners en mensen die zich permanent gevestigd hebben in ons landje moet het zelfde gelden.
Gewoon de hele uitrusting in beslag nemen en een dikke boete incasseren.

Verder vind ik wel dat controleurs veel te coulant zijn naar "Poolse" visser die ze schaken terwijl ze zonder vergunning vissen. Vaak ook nog op manieren die verboden zijn.. Ze sturen ze alleen maar weg...
Wees blij dat je hier mag werken en wonen, dus gedraag je dan ook naar de regels van het land.
Gelukkig heb je ook nog goede "Polen" die wel weten hoe het hier gaat en die zich wel aanpassen aan onze gebruiken.

Verder word ik trouwens wel een beetje moe van dat je momenteel iemand niet meer mag benoemen voor wat hij/zijn is.
Een Pool is voor mij een Pool een Duitser is een Duitser en een Chinees is een Chinees.. en ik ben een Nederlander. so what.. veel mooier of lelijker kan en wil ik het niet maken.
Er word niemand buitengesloten zolang hij/zij zich weet te gedragen toch... en verder plaats je niemand in een hokje.
Cultuurverschillen oke, verschil van levenswijze oke, maar hier gelden onze regels en daar gelden hun regels en dat moet iig niet door elkaar gehaald worden.

Die regels moeten hier aangetrokken worden om dit verschijnsel (het leegvissen van onze wateren) wat onderhand iedereen begint te irriteren een halt toe te roepen.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 16 september 2011 21:03:46(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Mark T  
#13 Gepost : vrijdag 16 september 2011 23:05:04(UTC)
Mark T


25 ponder

Lid sinds: 18-8-2010(UTC)
Berichten: 544

Van de week in 3 avonden 6 verschillende BOA's aan me stoel gehad.
Gaan in onze regio zéér streng controleren op illegaal nachtvissen van onze oost europese vrienden.
Trouwens ook de NL collega's die illegaal nachtvissen gaan op de bon.
En met boa bedoel ik de boa MET vuurwapen, pepperspray en wapenstok. En met deze boa's kun je het
meestal niet op een akkoordje gooien.
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
DavidT  
#14 Gepost : zaterdag 17 september 2011 09:33:37(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Nee Peter geen Duitsers. Hindoestanen.

Maar hét voorbeeld van hoe het tussen onze oren werkt, vind ik de opmerking van JVS. Dat zelfs de brasem wordt meegenomen. Als wedstrijdvisser vind je dat niet leuk. Ik als karpervisser heb er totaal geen moeite mee dat de brasem wordt gevangen en opgegeten door wie dan ook. Hoe meer hoe beter.
Say hello to my little friend
peter servais  
#15 Gepost : zaterdag 17 september 2011 18:07:34(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
David, hindoestanen zie ik niet vaak vissen nee, dus die verwacht je niet zo snel.
Maargoed, iedereen met die instelling kan een water leegvissen.

En in elk gebied zal het weer anders zijn.
Gebieden met meer landbouw zal waarschijnlijk last hebben van vissende Polen..
In Stedelijke gebieden zullen er waarschijnlijk meer bevolkingsgroepen vissen die de zelfde "ik vang en ik neem mee" instelling hebben.

De enige manier is om zwaar te straffen als je iemand schaakt die niet de regels naleeft. Als je dat lang genoeg blijft doen dan moet dat op den duur wel minder worden.
Maargoed, Zolang er maar sporadisch gecontroleerd word zal er waarschijnlijk niet veel veranderen.
Zeker als de controleurs niet streng genoeg optreden
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Mister X  
#16 Gepost : zaterdag 17 september 2011 21:01:22(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Mijn standpunt KEIHARD aanpakken binnen of buitenlanders. Politiek correct zijn heeft
hier geen zin (uitzonderingen uitgesloten). Mijn ouders zijn oost europeanen maar zelf
hier geboren in nederland. Begrijp heel goed dat het bij een deel gaat om overleven en
bij een andere groepering (stropers) om geld. Uitheemse & inheemse mensen in nederland
moeten respect hebben voor moeder natuur niets is voor eeuwig, waneer wateren leeg zijn
gehaald is het pats boem GAME-OVER. Help moeder natuur een handje wij kunnen elkaar
maken of breken, wie niet luisteren/horen wil moet maar voelen. Wij moeten zorg dragen
naar de vangst (witvis roofvis en karpers). Wat moet een karper wel niet denken nu gaat
mijn kop er af ok het einde is in zicht? Vissen kunnen niet voor zichzelf opkomen wij wel
stropers bam fixeren vasthouden politie bellen, of het mij nou in de problemen werkt of
niet interesseert mij niets! Wij pompen voor 10.000,-'s aan voer in het water creëren met
spanning (belevenisen) aan de waterkant. Echt laat mij dit voor geen goud afpakken swear1

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 17 september 2011 21:34:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ferry  
#17 Gepost : zaterdag 17 september 2011 22:44:35(UTC)
ferry


10 ponder

Lid sinds: 19-9-2010(UTC)
Berichten: 52

beroepsvissers zijn veel erger
timmerman vist speciaal op karper ,met zegen
denk dat we ons kapotschrikken wat die wegtrekt
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.