logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
freaky  
#1 Gepost : woensdag 21 september 2011 13:30:46(UTC)
freaky


25 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 564

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
aangezien de trend van het visveilig gebeuren er al tijdje is zit ik te denken om mijn systeem beetje aan te passen.

ik vis nu nog gewoon met me hooflijn aan de wartel in de leadclip, en stuk tungsten tube van 50 en soms 100 cm, leadclip komt nog wel redelijk makkelijk los van de wartel (na een dril is die iig altijd los) maar bij eventuele lijnbreuk zal de vis dus rondzwemmen met de rig en een X-aantal meters lijn.

zijn er systemen dat ik met dezelfde dingen kan vissen, alleen dat de vis na eventuele lijnbreuk alleen de rig overhoud en dus niet de nylon er ook nog bij.
want alle systemen die ik zie die "visveilig" zijn gebruiken ze leadcore/leaders
leer om te vangen, vang om te leren
Sponsor
luuk412  
#2 Gepost : woensdag 21 september 2011 19:11:20(UTC)
luuk412


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 549

ik vis ook met een vastloodsysteem. bij gaat hij niet zo gemakkelijk open als je daar omschrijft.
ik zou als ik jou was eens naar de winkel gaan en een paar nieuwe kopen. mischien werkt dat beter.
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
freaky  
#3 Gepost : woensdag 21 september 2011 20:10:16(UTC)
freaky


25 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 564

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
dat het redelijk makkelijk loskomt vind ik niet zo'n probleem, vanwege het kopschudden van de vis.

maar het gaat mij er meer om een veilige montage te hebben, zodat de karper alleen met onderlijn achterblijft na lijnbreuk, en niet met nog een X-aantal meters nylon
leer om te vangen, vang om te leren
Erwin  
#4 Gepost : woensdag 21 september 2011 20:17:01(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dan zou ik eens kijken naar de hit&run systemen van pb. Je hebt in feite hetzelfde alleen zal de vis bij een lijnbreuk net als bij een chod/helicopter rig alleen maar met de rig rondzwemmen.

http://carpfeeling.com/Content.aspx?ContentID=1825

Gr. Erwin

Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 september 2011 20:19:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronald kingma  
#5 Gepost : woensdag 21 september 2011 21:16:20(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
voor het inline systeem is dit een leuke aanrader, ik heb hem gemaakt met de freefall leader van rigsolutions en hij werkt perfect.

http://www.mtcbaits.nl/nieuws/nieuws/Kelvin/


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
freaky  
#6 Gepost : woensdag 21 september 2011 23:30:59(UTC)
freaky


25 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 564

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ronald ik vis altijd met lead clip met wartel lood.

erwin heb zitten kijken naar PB systeem, ziet er goed uit, alleen zo het ook nog goed blijven werken met nylon en een stuk tungsten tube ipv een leader. iig geen knopen of lussen die kunnen vastlopen in me leadclips.

ga het binnenkort wel keertje proberen, denk alleen dat me nylon het niet leuk vind dat er een wartel overheen glijd/schuurt
leer om te vangen, vang om te leren
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.