logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
davey knol  
#1 Gepost : maandag 18 juli 2011 12:05:24(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag over het bevissen van kanaaltjes en ringvaartjes aangezien mijn thuiswater niet meer mee doet.
Mijn thuis water is helemaal stuk gevist dus na 5 jaar ga ik opzoek naar wat anders, iets taotaal anders, ik wil zoals iedereen al kan vermoeden op de kanaaltjes gaan vissen, maar ik viste altijd op plassen.

Hoe pakken jullie zoiets aan?
Heeft voeren zin op een kanaal?

Kortom alle tips zijn welkom!

Bvd
Leer van je fouten, geniet van je succes
Sponsor
davey knol  
#2 Gepost : maandag 18 juli 2011 20:56:12(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Niemand?
Leer van je fouten, geniet van je succes
Ed skillz  
#3 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 01:06:48(UTC)
Ed skillz


20 ponder

Lid sinds: 12-10-2009(UTC)
Berichten: 256

Voeren heeft altijd zin. Een kanaal is een vrij recht en saai stuk, ook voor een karper. Zoek naar dingen die anders zijn in het kanaal. Een paar palen, een kapotte beschoeiing, riet, lelievelden, bruggen, sluizen en zijn die er niet dan word het peilen tot je mooie bodemverschillen vindt. Een kuil bijvoorbeeld. En dan voeren.
Frank Avezaat  
#4 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 11:06:33(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Davey,

met de reactie hierboven heb je al wat interessante en goede tips te pakken.
Vaak is de kanaalvisserij kantvisserij. Probeer zowel de kantstekken als de eventuele vaargeul of middengedeelte uit.
davey knol  
#5 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 16:16:02(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Bedankt voor de tips hier heb ik wel wat aan...
het voeren moet ik denk ik laat in de avond doen vanwege de boten?
en dan 3 avonden voeren en dan vissen? kijken of dat wat oplevert en mocht het niet zo zijn verkassen of blijven jullie op een interresante plek langer zitten?

ik heb namelijk 2 stukken kanaal op het oog,

1)
echt een saai kanaal, een grote bak met verder niets erin, er komen hele grote zandboten en containerschepen doorheen.
echt het stuk wat ik op het oog heb is een kruispunt. rechtsaf een aftakking de stad in. links af een aftakking naar een ander gedeelte van de stad en een haventje, rechtdoor een brug en dan weer het saaie kanaal

2)
is echter een veel kleiner kanaaltje, volgens mij komt hier alleen pleziervaart doorheen, het is ook weer gewoon een monotone bak met water, maar aan de overkant is er wel een stuk van 100 meter riet, en er zit rechts ook wel een soort van bocht cq versmalling in, en aan de linkerkant heb je 2 bruggen vlak na elkaar.

dit zijn de 2 stukken kanaal die ik wel op het oog heb.
maar hoe ga ik dit bevoeren?

gebruiken jullie partikels op een kanaal?
of alleen maar boillies met als kleinste maat 18mm?

ik hoor het wel groeten
Leer van je fouten, geniet van je succes
Roy84  
#6 Gepost : maandag 3 oktober 2011 18:06:17(UTC)
Roy84


20 ponder

Lid sinds: 25-9-2011(UTC)
Berichten: 315

Met partikels voeren gaat prima op het kanaal ik voer daar zelf met hennep en tijgernoten maar dan zou ik wel voeren als de sluizen dicht zijn anders stroomt het zo weer weg

GrRoy
beter 1 uur gevist, dan 8 uur gewerkt!!!
sander Janssen vd laak  
#7 Gepost : maandag 3 oktober 2011 18:49:00(UTC)
sander Janssen vd laak


20 ponder

Lid sinds: 27-9-2011(UTC)
Berichten: 271

op interessante plekken blijf ik altijd langer hangen desnoods een aantal keer blanken maar vis opleveren zal het !
vaart is imi altijd gunstig mijn meeste aanbeten komen als er een boot gepasseerd is (wel rekening houden met loplood ed)
de bruggen hebben die pijlers ? ---> hotspot !
voeren doe ik meestal vrij versprijd maar toch meer op de plek waar ik ga vissen
bij pijlers kan je vaak simpel compact voeren dit is soms goed soms juist niet
ik voer wel bij met particals maar vis er niet echt veel mee aangezien er (hier) veel witvis zit
verder kan ik je verwijzen naar : http://www.carpfeeling.c...nalen&ContentID=1274
staat ook een hoop interessant leesvoer in Knipoog
Erwin  
#8 Gepost : maandag 3 oktober 2011 18:50:09(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
We hebben er een tijdje geleden nog een artikel over geschreven > http://carpfeeling.com/Content.aspx?ContentID=1825

Ik heb in het verleden heel veel op kanalen gevist. Ik voerde toentertijd altijd met mais i.c.m tijgernoten. Daar ving ik toen vooral veel kleine karper op. Ik legde altijd zo'n 10 meter van de stek een hengel met boilies. Hier werden meestql de grotere vissen op gevangen. Ik koos meestal voor een wat zoetere smaak. Dit werkte waar ik viste altijd erg goed.

Qua voeren was ik ook niet beschijden. Een 10kg emmer mais ging er zo in. Meestal viste ik tegen rietkragen aan.

Gr. Erwin
ronald kingma  
#9 Gepost : maandag 3 oktober 2011 19:02:15(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Wat bij ons een topper is (Eemskanaal en Damsterdiep) is vissen op het talud voor de vaargeul aan. 1 hengel dus voor de geul en 1 er in. Voeren kun je best redelijk veel doen, helemaal bij een kanaal waar veel vaarverkeer is. Het meeste voer wordt meegesleept door de boten. Maar je kunt kijken wanneer het varen verboden is en op die tijdstippen gaan voeren. Bij ons is het tussen 22.00 uur en 07.00 uur verboden te varen dus dan wordt er gevoerd en ook gevist. Succes op de kanalen. Breede lach


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.