logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Davey Remmig  
#1 Gepost : maandag 22 februari 2010 03:25:01(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

ik en een maat hebben een boot met elektro motor gekocht.

type motor:
Watersnake ETB 44/36
44lbs 12 volt

accu die er bij zat:
Exide, Nautilus 115 ah - 12 volt

nu zit er op de accu geen schroefdraad en de uit einde van de motor zitten 2 oogjes. die passen er ook niet op.
hebben we dan een verkeerde accu?? of hoe werkt dat??
moeten hier soms klemmen op?

en we willen een extra accu als reserve is deze ook goed:
http://www.raven.nl/nl/p...a/accu_vdc31m/lijvdc31m/

wie kan mijn vragen beantwoorden?
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : maandag 22 februari 2010 10:27:19(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Lunatik

Je werkt met een accu altijd met klemmen. Ik vind het wel raar dat deze klemmen niet op je elektromotor zitten. Je hebt verder een super setje aangeschaft. 44 lbs i.c.m. een 115 ah accu gaat lekker lang mee. Helemaal wanneer je met een gemiddelde snelheid vaart.

Deze klemmetjes kun je bij een botenwinkel of uitgebreide hengelsportzaak wel kopen.

De reserve accu is ook een goed ding. Let op dat je hem in het begin heel goed oplaad! Ik weet niet meer precies wat de verhouding is, maar ik geloof dat je de eerste keer per ampère een uur moet laden (dit geld dus echt alleen voor de eerste keer). Dit zorgt ervoor dat je veel meer vermogen uit je accu kunt halen en hij langer meegaat.

Erwin
Davey Remmig  
#3 Gepost : dinsdag 23 februari 2010 00:28:29(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

he Erwin, bedankt
maar
over dat 1e ben ik niet helemaal met je eens.
oom van een maat heeft een mini kota met de zelfde aansluiting (ringen) dan de watersnake. hij heeft de accu van het linkje en die heeft 2 gewone polen maar ernaast zitten polen met schroefdraad daar draai je ze met vleugel moeren vast. die heeft dus geen klemmen.

het is inderdaad raar dat ze er niet bij zaten, of dat het erbij werd gezegt.
wij dachten dat het gewoon het zelfde systeem was.
daarom dacht ik dat er misschien een verkeerde accu bij zat.
maar ben al stuk wijzer geworden ik ga er maar van die klemmen op zetten. al ben ik niet zo van het verandere want ben dan bang dat mijn gerantie er van afga vandaar me vraag mja.
heb ze nu eindelijk gevonden denk ik.

http://www.raven.nl/nl/p...or_accupool/lijsnelklem/

maar Erwin denk je dat de accu van het linkje ook goed is voor het gebruik van de motor? hij is wel 10ah minder
want de accu die er bij zat kan ik echt nergens vinden alleen waar ik hem heb gekocht maar dat is mij te ver weg voor een accu.

als ik hem heb gebruikt/uit geprobeerd kan ik wel een revieuw op het forum zetten eventueel ook van onze nieuwe boot.

mvg davey

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 23 februari 2010 00:29:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#4 Gepost : dinsdag 23 februari 2010 00:35:36(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat hij minder vermogen heeft (ah) zorgt er alleen voor dat hij minder lang meegaat. Maar dat zal niet heel veel schelen. Stel dat je met de 115, 6 uur kunt varen, zal dat met de 105 misschien 5,5 uur zijn. Verder maakt het niets uit voor de snelheid ofzo. Ik gebruik zelf alleen maar 105 Ah.

De link met de klemmen moeten de klus wel klaren. Ik ken zelf de systemen niet waarmee je hem erop schroeft. Wel de aansluitingen die je over de pool schuift en door een schroef aan te draaien je deze vastklemt. Is dat de versie die die oom van je maat heeft?

Erwin
Davey Remmig  
#5 Gepost : dinsdag 23 februari 2010 00:42:18(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

oke, bedankt das precies wat ik wou weten! dat vindt ik nog geen ramp je vaart toch bijna nooit vol uit.

dat systeem is het idd, die accu van 105ah heeft ze alle bij.

zondag ga ik het zaakje eens uit proberen!
Erwin  
#6 Gepost : dinsdag 23 februari 2010 11:53:10(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Succes ermee en vergeet niet je accu eerst super goed op te laden voor je het uitprobeert. Hij mag gerust een week aan de stroom voor je hem gebruikt.

Erwin
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.