logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Nicolaas  
#1 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 11:49:57(UTC)
Nicolaas


5 ponder

Lid sinds: 6-8-2011(UTC)
Berichten: 26

Enige tijd geleden heb ik een mooie set voor het penvissen gekocht maar tot op heden heb ik nog geen karper ermee gevangen. Het lokvoer/aas hou ik simpel; zoete mais uit blik en 4.5mm vismeel pellets. Op de haak (maatje 6) doe ik 2 maisjes.

Gisteren was ik (ironisch genoeg) voor het allereerst aan het snoeken toen ik bij een brede sloot uitkwam. Door de zon was alle activiteit goed zichtbaar en het viel mij op dat massa's voorn aan het azen en springen waren. Genietend van het schouwspel tuurde ik het water af en zag plotseling een aantal mooie karpers onder de voorns doorzwemmen. En niet de kleinste ook! Ze waren van bovenaf pikzwart en het waren er zeker 4 a 5 op dat stukje water. Balen dat ik alleen snoekspullen bij me had.. Doh!

Gauw naar huis gelopen, eten, kids naar bed en mijn penhengel, mat en schepnet gepakt. Aangekomen op de stek meteen meteen 4 voerplekken aangemaakt met mais en pellets. Volop kringen, belletjes en zelfs kolken in het water af en toe. Maar behalve wat tikken en voorzichtige aanbeetjes of lijnzwemmers heb ik geen beet gehad. Om 20:00 uur moest ik helaas stoppen want ik zag mijn dobber niet meer.

Wat doe ik nog fout, aas veranderen? Maden gebruiken of misschien een andere strategie proberen zoals met de korst, hondebrokken e.d. of met de method feeder gaan vissen? Tips zijn welkom!

Groeten,
Nico
Vissen is net als marketing; je moet op het juiste moment, op de juiste plek met het juiste aas zijn!
Sponsor
diesel  
#2 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 12:00:10(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

geduld:-)

gr erik
groet erik
steef zenden  
#3 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 12:58:10(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

heb geduld nicolaas....
je moet gewoon een paar stekjes maken, zo'n stuk of 4(wel flink stuk uit elkaar) en deze om de 15 minuten of 1/2uur bevissen....
Bij vertrek van de stek deze weer wat bevoeren voor de 2de ronde....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Nicolaas  
#4 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 13:10:51(UTC)
Nicolaas


5 ponder

Lid sinds: 6-8-2011(UTC)
Berichten: 26

steef zenden schreef:
heb geduld nicolaas....
je moet gewoon een paar stekjes maken, zo'n stuk of 4(wel flink stuk uit elkaar) en deze om de 15 minuten of 1/2uur bevissen....
Bij vertrek van de stek deze weer wat bevoeren voor de 2de ronde....


Bedankt voor de tip, ik zal mijn stekken wat verder uit elkaar maken, nu zit er maar 8 - 10 meter tussen.. Het tussentijds voeren heb ik wel gedaan. Tja, geduld is een schone zaak. Is wel lastig op te brengen als je zo graag wilt vangen en weinig tijd hebt. Maar dat klinkt herkenbaar voor velen hier Blij
Vissen is net als marketing; je moet op het juiste moment, op de juiste plek met het juiste aas zijn!
ericesv  
#5 Gepost : zondag 23 oktober 2011 15:57:53(UTC)
ericesv


35 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 965
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Het leuke van penvissen is dat je letterlijk boven een hotspot kan gaan zitten kijk op jou water daar eens naar ik bedoel hiermee bomen,struiken,bruggen, oneffenheden in de kant.
Pijl ook eens de bodem vlak aan de kant goed uit meestal vindt je daar ook wel een talud, kortom diverse mogelijkheden zoeken daarna markeren, voeren en afvissen bijna succes verzekerd

Succes en vang een mooie
Groetjes
Eric
als karpervissen je passie is .
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.