logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Andre  
#1 Gepost : maandag 24 oktober 2011 15:08:59(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ik lees op de homepage, maar ook elders op het net dat Fox met nieuwe modellen gaat komen van de Fox stratos molens, namelijk 12000S en de 12000XT series. Ik ben momenteel opzoek naar nieuwe molens, en neig momenteel sterk naar Daiwa Windcast's. De fox modellen spreken me erg aan, maar vielen aanvankelijk af vanwege het gebrek aan een quick drag. Komt daar misschien verandering in met de nieuwe modellen?

Is er dus iemand die stiekem al meer info heeft over de 12000S en de 12000XT molens?
Sponsor
Andre  
#2 Gepost : maandag 24 oktober 2011 15:40:01(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
inmiddels ontdekt dat de S serie de Saltwater version is. Zal dus om de XT serie gaan...zou mooi zijn als die met quickdrag worden uitgerust...
Jorden  
#3 Gepost : maandag 24 oktober 2011 19:56:25(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Afblijven van die FOX molens, waarom denk je dat die zo hard in prijs gezakt zijn? Niemand wil die rotzooi nog hebben!

Ik zou gaan voor de Daiwa's! Of kijk eens in het aanbod sectie, daar verkoopt er nog een een setje van 3 oude Emblem's voor 225 euro! een koopje dus en dan heb je direct een klasse molen waarvan al gekend is dat hij gewoon alles aankan!
Me...myself...and my rods!
Jorden  
#4 Gepost : maandag 24 oktober 2011 19:57:16(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Hahah, zie net dat jij nou net die molens verkoopt xp ik zou zeggen houden die molens man! waarom zo'n juweeltjes weg doen?!
Me...myself...and my rods!
Andre  
#5 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 11:09:53(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Jorden schreef:
Afblijven van die FOX molens, waarom denk je dat die zo hard in prijs gezakt zijn? Niemand wil die rotzooi nog hebben!

Ik zou gaan voor de Daiwa's! Of kijk eens in het aanbod sectie, daar verkoopt er nog een een setje van 3 oude Emblem's voor 225 euro! een koopje dus en dan heb je direct een klasse molen waarvan al gekend is dat hij gewoon alles aankan!


Grapjas! maar heb je enige onderbouwing waarom ik af zou moeten blijven van die Fox molens? Of roep je maar, met alle respect, wat anderen roepen? Misschien heeft het zakken van de prijzen te maken met het uitkomen van nieuwe modellen? De oude Shimano Longcasts gaan ook tegen een prikkie weg, maar da's ook geen rommel toch?

Ik hoef alleen maar weten wat precies die XT versie gaat inhouden. Ik zag ze al wel in een webshop, zonder plaatje of beschrijving, maar flink duurder dan andere versies. M'n keuze (voor nieuwe daiwa's) is eigenlijk al wel zo goed als zeker gemaakt ;-). Maar ben desondanks toch benieuwd!

p.s. bedankt voor de bevestiging dat ik de molens niet te duur verkoop ;-)
johnnyhaars  
#6 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 13:24:40(UTC)
johnnyhaars


5 ponder

Lid sinds: 18-12-2010(UTC)
Berichten: 49

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
je kan er tog gewoon zelf een quickdrag van maken, heb t zelf ook eens gedaan met n daiwa zal met fox of shimano ook wel werken
check dit maar:http://www.youtube.com/watch?v=IG6MzhqHWjY
btw zelf vind ik fox niks heb die fs10000 gehat waren na 1 seizoen na de klote, maar dat moet je zelf wete tuurlijk
succes
Andre  
#7 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 16:02:08(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Bedoel je dit filmpje? Fox stratos quck drag mod

Als ik veel geld uitgeef aan een molen, moet het meteen vanuit de winkel al goed zijn vind ik :-). Dan wil ik er niet zelf nog aan lopen prutsen..op het engelse carpforum lijken ze wel te beamen dat de nieuwe versie een quickdrag gaat krijgen :-)
Lodewijk  
#8 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 17:17:52(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ik vind ze te 'plastic' maar dat is ieder voor zich natuurlijk
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Jorden  
#9 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 20:20:26(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Andre, ik roep wat andere zeggen. Maar ik kan het wel ondersteunen. Mijn achterneef, wie mij het karpervissen heeft aangeleerd, en ik gingen een keertje een sessie doen op een run watertje in de buurt een 3 jaar geleden. Hij had die dag zelf nog 3 spiksplinternieuwe Stratos FS7000's gekocht. Ik geef toe, ze zagen er niet slecht uit! De eerste run kwam op zijn middelste FS7000, en direct bij het aanslaan breekt het klapmechanisme van de beugel. Vis natuurlijk verloren, en 1 molen al naar de haaien. Na een aantal vissen gevangen te hebben kreeg hij een run op zijn linkse FS7000 volgde er een zware dril waarbij de slip gewoon blokkeerde, en na het voorzichtig binnenhalen van de vis nog steeds niet wou werken! Men achterneef reed natuurlijk direct naar de viswinkel waar hij de molens aangeschaft had! Na 3 kwartier wachten kwam hij terug aan aan de vijver met 3 FOX Stratos 12000 MAG's waarbij hij een beetje had moeten bijleggen. Alles opnieuw in orde gemaakt en weer wachten op een run. Even later was het zover, en de middelste hengel begon weer te gieren. Na 5 minuten breekte in 1x de draaihendel af, en het draaimechanisme was beschadigd door de breuk.

Na die sessie heeft hij gezworen nooit meer FOX spul aan te schaffen! Hij vist nu al 2.5 jaar met Shimano LC's, en is er uiterst tevreden over en heeft nooit defecten gehad!
Me...myself...and my rods!
Mister X  
#10 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 20:34:30(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

@Jorden:

3 molens naar aanschaf in 1 sessie direct kapot? Duur grapje van Fox wanneer dit
meer personen overkomt. Heeft jouw neef waarschijnlijk 2 slechte series gehad is
niet best. (wat mij ongelooflijk in de oren klinkt). Zeg niet wat je zeg is niet waar
alleen dit nog nooit gehoord, zeer slecht gesteld met fox molens. Van uit gaan dat
het klopt wat je zegt. Bepaald niet weg van Fox behalve het lood maar dit wist je.

Begrijp nu wel waarom je zo vel tegen Fox bent.

@Andre:

Zou wel goed opletten Andre lijkt mij echt niet tof molens direct naar de tering
met verdriet karpers verliezen, teleurgesteld naar huis gaan. Zeker geen verkeerd
idee hou de molens naar keuze even vast in de winkel. Kan je het goedkoper krijgen
via internet, weet je in ieder geval hoe & wat koop geen stuk .... in een zak man!

PS: Klinkt misschien hard in deze tijden is elke euro goed mee genomen. Struin het
internet af naar de beste deal's. Veel succes met je keuze(s) laat je niet gek maken Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 25 oktober 2011 20:43:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Jorden  
#11 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 21:34:21(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
@Jowan, ik weet het, het klinkt gewoon te gek voor woorden! Maar als je dat als beginnende karpervisser ziet, dan blijf je toch altijd van dat spul af hoor Knipoog

Fox heeft een paar goede artikelen, zoals lood en hun swinger. Hun pod's zijn ook wel mooi, maar daar heb ik nu geen ervaring mee.

Maar ik raad hun klokken toch af hoor Knipoog ik ben niet de enige die het zegt. Kan zijn dat het met de nieuwe generatie opgelost is, maar ik zou toch direct gaan voor Daiwa, Shimano, Penn,..
Me...myself...and my rods!
Andre  
#12 Gepost : woensdag 26 oktober 2011 09:54:44(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ik hoor over de nieuwe serie veel lovende reviews, ook van mensen die daiwa en shimano zijn gewend. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat het goed spul is. Zoals ik al aangeef zullen het desondanks zeer waarschijnlijk weer daiwa's worden. Geef mn ogen even goed de kost aankomende beurs in Assen en maak dan mn beslissing ;-)
Andre  
#13 Gepost : donderdag 3 november 2011 14:11:50(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Helaas was het aanbod aan molens op de beurs niet "je dat". Wel even de nieuwe shimano LC vast kunnen houden. Wel van onder de indruk, het voelt veel steviger aan, dan ik afgaande op de plaatjes had verwacht. Desondanks ben ik toch voor de windcasts gegaan, vandaag gehaald Breede lach
Erwin  
#14 Gepost : donderdag 3 november 2011 16:59:59(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Andre schreef:
Helaas was het aanbod aan molens op de beurs niet "je dat". Wel even de nieuwe shimano LC vast kunnen houden. Wel van onder de indruk, het voelt veel steviger aan, dan ik afgaande op de plaatjes had verwacht. Desondanks ben ik toch voor de windcasts gegaan, vandaag gehaald Breede lach


Welke Windcast? Mooie molens he!!!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.