logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Hendrik  
#1 Gepost : woensdag 10 februari 2010 18:07:27(UTC)
Hendrik


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 1

Hey jongens,

Heel erg interessant the fuzz vind ik! Vooral wier om de haak zie ik zitten. Nou was er een filmpje
geplaatst over hoe je zelf zo'n veer op je haak kunt monteren in dit topic. Nou dacht ik eraan om zo min mogelijk
lijn op je haak te hebben, om de veren op je haak te doen als je de knotless knot maakt. eerst 5 slagen maken
en daarna nog 5 slagen waarbij je bij iedere slag om je haak een veer ertussen doet. Ik denk dat dit zeker blijft zitten
en desnoods doe je er een druppeltje lijm op. (p.s welke lijn is het beste/goedkoopste om dit te doen, waterproof?)
Resultaat is evenveel lijn om je haak, je kan je tube gewoon erop schuiven omdat je de eerste 5 slagen geen veren ertussen
hebt gestopt en je haak is keurig weggewerkt.

Dan had ik nog een vraagje:

- Waar kan je het goedkoopste die veren halen?
- En kan het zo zijn dan de inhaking slechter word door de veren?

Gr
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : woensdag 10 februari 2010 18:27:19(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Hendrik.

Ik gebruik zelf Maraboe veren. Deze zijn bij vliegvis winkels te koop, maar ook de grotere hobby winkels verkopen ze. Deze veren gebruiken ze ook bij het originele product. Deze veren waaien heel mooi uit onderwater en compenseren het gewicht van de haak.

Ik heb er een keer een artikeltje over geschreven waarin ik ook stap voor stap beschrijf hoe je het kunt maken. Misschien heb je er wat aan?

Natuurlijk kun je ook gaan lijmen, maar ben je niet bang dat je met die chemische troep je onderlijn materiaal broos maakt waardoor het kan knappen?

Erwin
Erwin  
#3 Gepost : vrijdag 12 februari 2010 13:02:08(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Zijn er hier mensen die hier dit seizoen mee gaan vissen? En zo ja, hoe en wanneer zullen jullie dit inzetten?
robbin  
#4 Gepost : maandag 1 maart 2010 12:15:17(UTC)
robbin


20 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 263

Erwin schreef:
Zijn er hier mensen die hier dit seizoen mee gaan vissen? En zo ja, hoe en wanneer zullen jullie dit inzetten?


ik denk dat ik het nog wel ga proberen
heb op carp 2010 met pieter van de werfhorst gesproken en het kwam wel overtuigend over hoe de fuzz werkt
ik ga het denkt ik gebruiken op de linker manier:

UserPostedImage

boven de tube gebruik je een drijver die aan het water opvervlak ligt
vis kan bijna geen argwaan krijgen oBlij

Bewerkt door de gebruiker maandag 1 maart 2010 12:17:08(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Life is a game, fishing is serious
Frank  
#5 Gepost : maandag 1 maart 2010 12:33:24(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ieder zijn mening, maar dit is nu iets waar ik absoluut niet het nut van inzie. Ik denk dat er hier meer vissers zullen gevangen worden dan vissen.

Wil je verticaal vissen neem dan een rietstengel, snij deze volledig open en stop daar je lijn in en je hebt hetzelfde effect. Alleen is het heel wat goedkoper.

See you
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

Erwin  
#6 Gepost : maandag 1 maart 2010 16:25:38(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
De linker manier, is de manier waarmee de fuzz is ontstaan. De tubing is mijns inziens niet gemaakt voor het plat op de bodem vissen. Het heeft namelijk een flinke opwaartse druk en zal je lijn dus omhoogtrekken. Ook ik ga the fuzz flink uitproberen maar vraag mij af in hoe verre het goed te werpen is. Ik denk dat je om te beginnen je haak goed moet beschermen. Doe je dit niet zit je haak zo vast in het lood of de tubing. De beste manier, is natuurlijk om je systeem uit te varen. Op deze manier kun je ook je dobber mooi positioneren.

Het verticaal vissen gebeurt al verschrikkelijk lang. In Frankrijk zijn ze hiermee begonnen om de obstakels op de bodem te omzeilen. Met een grote boei wordt de lijn omhoog gehouden en bij een aanbeet als een malle naar de vis gevaren. Eenmaal boven de vis werd er pad begonnen met drillen.

Het leuke aan the fuzz is natuurlijk de mooie camouflage. Ook heb je in wateren, maar dit nooit is gebruikt een compleet andere aanpak. Schuwe vissen voelen geen strakke lijn. Wanneer ze de tubing voelen die recht naar boven loopt hebben ze er geen argwaan bij omdat ze het simpelweg niet kennen. De grootste kracht uit dit systeem, vind ik dus de andere aanpak. De meeste vissen hebben geen slechte ervaringen met een lijn die omhoog loopt. Hierdoor zullen ze, mijns inziens zonder argwaan azen.

Erwin
steef zenden  
#7 Gepost : maandag 1 maart 2010 16:53:20(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik heb een fuzz haak gekocht(model The Fuzz Hook System A1 Super Weed met de Gamakatsu A1 Super Hook )en die zet ik in bij mijn zig rig.......

Bewerkt door de gebruiker maandag 1 maart 2010 17:00:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.