logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error


Pollvraag : Hoeveel mag een freezerbait kosten per kg?
Keuze Stemmen Statistieken
  Tussen 3 - 4 EUR/kg
4
19 %
  Tussen 4 - 5 EUR/kg
8
38 %
  Tussen 5 - 6 EUR/kg
3
14 %
  Tussen 6 - 7 EUR/kg
1
4 %
  Tussen 7 - 8 EUR/kg
3
14 %
  Tussen 8 - 9 EUR/kg
0
0 %
  Tussen 9 - 10 EUR/kg
1
4 %
  Hoger dan 10 EUR/kg
1
4 %
  Totaal 21 100%
Gasten kunnen niet stemmen. Registreer jezelf.
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
joeri onkelinx  
#1 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 18:14:50(UTC)
joeri onkelinx


5 ponder

Lid sinds: 24-2-2010(UTC)
Berichten: 21

Om even een beeld te krijgen naar wat voor aas jullie grijpen hebben ik deze poll opgezet. Gelieve er ook bij te vermelden of je dan spreekt over instantvisserij of over het vissen op voerplekken.

Greetz
Joeri
Sponsor
Jan  
#2 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 18:46:21(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

Altijd zelf gedraaid maar i.v.m tijd nood vanaf dit seizoen met bollen van de bekendste belg vissen, en voeren.
ronald kingma  
#3 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 19:11:05(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
vis zowel instant als op voerplekken


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
steef zenden  
#4 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 21:13:00(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

de gemiddelde freezer wat ik koop of laat draaien zit zo tussen de 6 en 8 euro per kilo
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

exclusive-carp  
#5 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 21:18:07(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Normaal tussen 4 en 5 euro ... als het is om mee te kappen het stapje lager !
Ik ben in principe geen instant visser.
www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
ronpothuizen  
#6 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 22:16:38(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Ik ben van mening dat een freezer niet meer hoeft te kosten dan 5 euro/kilo.
Voor die prijs kan je goede ingredienten gebruiken,zeker als je ook nog voorvoerd.
Voor een goede instant bolie wil ik best iets meer betalen,al vind ik prijzen van boven 10 euro/kilo belachelijk.
Kees van de Belt  
#7 Gepost : woensdag 3 maart 2010 17:56:11(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

vis 9 van de 10 keer instant...dan wil ik gewoon een goede kwaliteit boillie

( dat ik die dan weer laat afhangen van de prijs is wat vreemd, maarja....dat weten ze
bij die fabrikanten ook altijd)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
ronald kingma  
#8 Gepost : woensdag 3 maart 2010 19:27:37(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
In mijn ogen wordt instant steeds meer gebruikt. Hoewel het voeren met particles ook nog steeds in trek is. Tenminste wat ik zie is dit een veel gebruikte aassoort en dan vissen met boilies of erbij spodden


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
ronpothuizen  
#9 Gepost : woensdag 3 maart 2010 20:58:53(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Kees van de Belt schreef:
vis 9 van de 10 keer instant...dan wil ik gewoon een goede kwaliteit boillie

( dat ik die dan weer laat afhangen van de prijs is wat vreemd, maarja....dat weten ze
bij die fabrikanten ook altijd)


Wat versta jij onder een goede kwaliteit boilie,en hoe bepaal je dat?
exclusive-carp  
#10 Gepost : woensdag 3 maart 2010 21:20:41(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Als we het over TOP kwaliteit freezers hebben betaal je toch nooit meer dan 7 euro de kilo zelf al zitten er dure dingen bij in ... kan altijd maar heeft dat dan nog nut ?

Ik vis zelden instant by the way.
www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
joeri onkelinx  
#11 Gepost : woensdag 3 maart 2010 23:12:46(UTC)
joeri onkelinx


5 ponder

Lid sinds: 24-2-2010(UTC)
Berichten: 21

het zijn niet de dure ingrediënten op zich die de prijs van de bol bepalen, maar de mate waarin ze aanwezig zijn. Als je met wat alternatieve producten voor vismeel aan de slag gaat, ruim wat robin red toevoegd en bvb 10%GLM toevoegd dan passeer je die 7 euro snel hoor.
ronpothuizen  
#12 Gepost : donderdag 4 maart 2010 22:25:14(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Beste forumleden,
Wat ik al eerder vroeg wat bepaalt nou een goede boilie?
Je hoort vaak dat men voor instant een goede boilie wilt hebben,met daarin duurzame ingredienten.Maar is dit nu wel zo belangrijk,als tenslotte de karper deze boilie nog niet eerder gegeten heeft.
De karper gaat toch pas een boilie onderscheiden als hij deze eerder gegeten heeft.

Bij het voorvoeren vind ik het dus belangrijker dat de ingredienten goed zijn,zodat de karper merkt dat het eten van deze bollen een goede uitwerking heeft.
Wat Joeri al zei over Robin Red,GLM,en zelf vind ik lever heel goed,dat hierdoor je boilie al snel snel duurder wordt,is natuurlijk zo,maar heb je voor een instant boilie al genoeg aan een simpele 50/50 mix.
Dus hoeft je instant boilie eigenlijk nooit duurder te kosten dan je boilie waarmee je voorvoert.
vandersteenjan  
#13 Gepost : donderdag 4 maart 2010 23:07:22(UTC)
vandersteenjan


10 ponder

Lid sinds: 24-12-2009(UTC)
Berichten: 61

ronpothuizen schreef:
Beste forumleden,
Wat ik al eerder vroeg wat bepaalt nou een goede boilie?
Je hoort vaak dat men voor instant een goede boilie wilt hebben,met daarin duurzame ingredienten.Maar is dit nu wel zo belangrijk,als tenslotte de karper deze boilie nog niet eerder gegeten heeft.
De karper gaat toch pas een boilie onderscheiden als hij deze eerder gegeten heeft.

Bij het voorvoeren vind ik het dus belangrijker dat de ingredienten goed zijn,zodat de karper merkt dat het eten van deze bollen een goede uitwerking heeft.
Wat Joeri al zei over Robin Red,GLM,en zelf vind ik lever heel goed,dat hierdoor je boilie al snel snel duurder wordt,is natuurlijk zo,maar heb je voor een instant boilie al genoeg aan een simpele 50/50 mix.
Dus hoeft je instant boilie eigenlijk nooit duurder te kosten dan je boilie waarmee je voorvoert.


Denk dat dat gedeeltelijk wel waar is wat je zegt Ron. Bij een instant trip naar een water die je amper kent is het zeker geen slecht idee om een boilie mee te nemen die vertrouwd is voor de karper, dus met andere woorden een smaakje die veel gebruikt word . een simpele basic fish boilie al dan niet met robin red zal in dit geval een 'veilige' boilie keuze zijn.
Langs de andere kant neem ik toch graag een 'specialleke' (duurdere boilie) mee omdat dit boilies zijn die een sessie dikwijls erg succesvol kan maken. met de veilige keuze zal je meestal wel een visje kunnen vangen maar met het specialleke kan het echt gaan spetteren, kan je echt het verschil mee maken.
greets
kristoff  
#14 Gepost : zondag 14 maart 2010 00:00:56(UTC)
kristoff


5 ponder

Lid sinds: 1-10-2009(UTC)
Berichten: 29

lever is idd vree goe maar mag dan wel ni veel brasem op het water zitten
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.