logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Vissersvrouw  
#1 Gepost : vrijdag 17 juli 2009 14:56:59(UTC)
Vissersvrouw


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 17-7-2009(UTC)
Berichten: 8

Hallo,

Ik begin net een beetje de "wonderen" van het karpervissen te ontdekken, en ik vroeg me af met welk 'smaakje' boilies jullie vaak succes hebben. Ik begrijp dat er heel veel soorten zijn, maar welk smaakje is een all-round succes?
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : zaterdag 18 juli 2009 17:24:13(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Probeer eens een vismeel boilie!! Heb ik altijd veel succes mee gehad. Wanneer je liever iets zoettigs hebt,,,pineapple of scopex...werken al jaren goed!

Erwin
Jochem IJmker  
#3 Gepost : zondag 19 juli 2009 11:44:58(UTC)
Jochem IJmker


10 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 78

Probeer eens gewoon een boilie waar jij vertrouwen in hebt! Dat is namelijk het aller belangrijkst. Dus gewoon naar de winkel gaan...... alle schappen langs. En die ene boilie waarvan jij zegt.....Dat is hem! Daar ga je mee vissen.

Vertrouwen is namelijk het aller belangrijkst

Jochem
Wilko  
#4 Gepost : dinsdag 21 juli 2009 16:28:06(UTC)
Wilko


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 94

Bekijk mijn vangsten, dan vertel ik wat voor boilies erbij horen

Bovenste: gevangen op een bananenboilie (van sjaak spier) single hook op een plasje bij grafhorst

Daaronder: gevangen op anderhalve knoflook boilie (van proline) in een plasje bij Wezep

Daaronder: gevangen op een fluor-popup (geel) met caramelsmaak (van ... geen idee meer) uit een ander plasje bij Wezep

Daaronder: gevangen op een Hennepboilie (van Martin SB) plus een halve visboilie van hetzelfde merk

Daaronder: zelfde aas,.. die vorige op dezelfde dag bleek te werken.

Daaronder: weer de fluor-popup, dit keer met beetje extra caramel flavour erbij.

Ik probeer nog wel eens wat,..

Tim_Ellerman  
#5 Gepost : donderdag 20 augustus 2009 21:07:54(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Ik vis al weer ff met de Robin Red/Garlic van Proline..
in combinatie met mais en hennep word het op de stek aangeboden.

superbol dit!

over 3 wkn ga ik naar Frankrijk en dan gaat deze bol dus ook mee..

Ook de Scopex van Proline neem ik mee,Scopex doet het overal vaak wel goed...

maar wat er hierboven ookal gezegd word; duw je neus 'ns lekker in potjes en zakjes in de viswinkel. Ruik je iets wat je zelf echt goed vind ruiken,probeer het gewoon.

Vertrouwen in je aas moet je gwoon hebben!

groetjsss Tim
Groetjes, Tim

Swiep  
#6 Gepost : donderdag 17 september 2009 21:38:07(UTC)
Swiep


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 17-9-2009(UTC)
Berichten: 10

all-round succes ??? MAIS helaas ook brasem op je stek maar mais werkt altijd. en is niet duur ook bij de aldi of lidl
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn, het beste is eruit.
Erwin  
#7 Gepost : donderdag 17 september 2009 23:18:15(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En vooral de zoeteKnipoog Alleen wat Swiep zegt...jammer dat het zo witvis gevoelig is......
Reclin  
#8 Gepost : donderdag 12 november 2009 14:00:50(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Vissersvrouw schreef:
Hallo,

Ik begin net een beetje de "wonderen" van het karpervissen te ontdekken, en ik vroeg me af met welk 'smaakje' boilies jullie vaak succes hebben. Ik begrijp dat er heel veel soorten zijn, maar welk smaakje is een all-round succes?


Hallo Vissersvrouw,

Ik denk dat de eerste reactie van erwin goed was. Waarom?
Vismeel of op basis hiervan is het meest natuurlijk en zal allround gebruikt kunnen worden. Voordat je gaat experimenteren met van alles en nog wat zal je nooit weten WAAROM je meer of minder vangt.
Je moet eerst je stukje vertrouwen opbouwen.

Bijvoorbeeld.
Als je naar een nieuw water gaat en voor het eerst gaat vissen daar. En je gaat hier met twee smaken boilies vissen.
Op de vismeel vang je 3 vissen op de banaan vang je 5 vissen.
Dan zul jij gaan zeggen ohh ik ga voortaan met de banaan vissen ik heb hier wel 5 vissen op gevangen!!
Wat je je op dit punt moet afvragen is het ondanks of dankzij? dat je meer vissen heb gevangen. Vang je meer vis door de locatie, windrichting enz.

Je kunt het verhaal ook omdraaien.
Op de plaatst van de vismeel ballen wordt nooit een vis gevangen! En nu vang jij daar 3 vissen! Waarom vang jij daar nu wel 3 vissen? En anderen niet.

Snap je wat ik bedoel, waardoor het nu heel heel verwarrend wordt.
Daarom raad ik je aan om zo min mogelijk met voer te experimenteren.
Vismeel is het meest allround informeer wel naar verschillende merken! Want alleen dit is soms al doorslaggevend!
Hou dit als basis aan.
En probeer watersense op te bouwen!



Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 november 2009 14:04:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groetjes

Reclin
steef zenden  
#9 Gepost : vrijdag 1 januari 2010 06:45:45(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Als ik naar Frankrijk ga dan neem altijd 2 soorten boilies mee, waar ik gemengt mee voer en vis.
Ik neem dan altijd een fishmealboilie met fruitsmaak en een birdseesboilie mee
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

timvanzanten  
#10 Gepost : vrijdag 1 januari 2010 15:30:57(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Aas is een heel persoonlijk iets. Er bestaat geen top aas en in mijn ogen ook geen slecht smaakje. Voorkeuren voor aas bouw je met de jaren op, zoals Reclin al zei moet je hiervoor watersense opbouwen. Ik zelf ben echt een diehard scopex boilie visser. Alle grote momenten mocht ik meemaken met deze boilie. Lag het aan deze boilie? waarschijnlijk niet, ik viste gewoon niet met ander aas!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.