logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ronald kingma  
#1 Gepost : maandag 8 maart 2010 20:01:00(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Wie o wie is al eens wezen karpervissen in de Diemelsee. Dit ligt aan het pittoreske dorpje Heringhausen. Ik het het meer gezien en het is echt groot. Zomers wel veel recreatie denk ik maar voor- en najaar ook leuke plekken gezien om eens een hengeltje uit te gooien. Dus heren wie is hier al eens wezen vissen. Hij lag nu trouwens dicht met een beste laag ijs. Kan er weinig over vinden op internet. Zie graag jullie reacties tegemoet.

groet, Bidden

Ronald (vissen)


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : maandag 8 maart 2010 23:11:27(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ronald, de meeste Duitse grote see'en hebben instroom van bergwater. Hierdoor is de temperatuur van het water niet toereikend voor karper. ze zitten er wel maar in hele hele kleine getalen. Ik weet niet hoe het met de Diemelsee is maar als ik hem even opzoek met maps krijg ik een zelfde idee. heb je ooit weleens vernomen of er karper gevangen is? probeer dit anders even te achterhalen voordat je veel tijd/geld en moeite steekt in dit water.

gr. Tim,

Edit: net even aan mijn vader gevraagd die daar is geweest om te vissen op karper. De locals zeiden toen eigenlijk in grote lijnen wat ik hierboven schrijf. weinig karper door een te lage watertemperatuur. (slechte voortplanting etc.)het zit er in maar vangen is een uitdaging!

Bewerkt door de gebruiker maandag 8 maart 2010 23:17:30(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronald kingma  
#3 Gepost : dinsdag 9 maart 2010 14:13:20(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Tim,

Bedankt voor de verduidelijking, had zelf ook al wat twijfels. Maar er zit karper maar hoe groot en aantallen weet ik niet. Ook het verhaal van jou is een duidelijk punt. Toch maar even verder kijken in Duitsland wat de mogelijkheden zijn.
Nogmaals bedankt,

Ronald(vissen)


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Erwin  
#4 Gepost : dinsdag 9 maart 2010 14:25:23(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Duitsland heeft genoeg mogelijkheden. Steeds meer mensen trekken hiernaartoe omdat het daar in tegenstelling tot Frankrijk lekker rustig is. Genoeg water en erg grote vis!

Erwin
timvanzanten  
#5 Gepost : dinsdag 9 maart 2010 14:28:34(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik ben er zelf een van. ga minstens twee keer per jaar naar onze oosterburen. probeer een watertje te vinden Ronald dicht bij onze grens. dan heb je een vergelijkbaar klimaat en weinig last van bergwater
ronald kingma  
#6 Gepost : dinsdag 9 maart 2010 17:32:01(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
bedankt voor de tip Tim, ga vanavond even google earth raadplegen Breede lach


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.