logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
steef zenden  
#1 Gepost : zondag 14 maart 2010 19:13:20(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik kwam de KSN een niet zo mooi bericht tegen
http://www.gofishing.co....Carp-haul-at-Dover-docks

dit is de vertaling:

beslag genomen en vernietigd Dover
Door Angling Times
Algemeen Nieuws
10 maart 2010 12:00
De grootste ooit illegale overbrenging van gesmokkelde karper ter waarde van maar liefst 250.000 pond in beslag is genomen in Dover door de Britse autoriteiten.
In de vroege uren van vrijdag 26 februari, een Volvo FH12 vrachtwagen werd doorzocht door Border Agency officieren en 120 karpers met een gewicht van 25 pond en 50 pond werden ontdekt in vier zuurstof gevoede containers.
Alle Franse karpers werden confisqueren en vernietigd door de inspecteurs van het Centrum voor Milieu, Visserij en Auqaculture Wetenschap (CEFAS) vanwege het risico dat zij de ziekte veroorzaakt.
De vrachtwagenchauffeur, een 49-jarige man uit West Sussex, is gemeld in afwachting van mogelijke vervolging terwijl Vis CEFAS 'Health Inspectiedienst (FHI haar onderzoek voort.
"Dit is de eerste belangrijke resulteren in een versterking van de strijd tegen de illegale invoer. Ik heb nog niet genageld het brein achter deze smokkelaars, maar ik ben gelukkig in de wetenschap dat zij nu heb een machtig groot gat in hun zak, 'zei de FHI nieuwe handhaving advertentie onderzoeken officier, Stuart Katon.
Nieuws van de buste een ontmoeting met universele goedkeuring, met bekende leverancier van volwassen op karper, de vis boer Mark Simmonds, waardoor de lof.
"Felicitaties aan CEFAS, die werkelijk over de zaak als het gaat om ruiming dodelijke visziekten het bereiken van dit land. Ze zijn er zeker van te zijn het net op de anderen die verantwoordelijk sluiten ", zegt Mark.
Importeren van levende vis zonder een health check is big business voor gewetenloze criminelen, waarvan de beweging van 'vreemde dodgy karper en meerval vormen een enorme kans voor de visserij, en niet te vergeten de binnenlandse viskwekers en leveranciers.
'Iemand, ergens heeft opgemaakt serieus geld om deze vis te brengen in het land ", aldus Mike Heylin, secretaris van de Vis Welzijn Groep en voorzitter van de Vissen Trust.
"De vrachtwagenchauffeur is normaal gesproken gewoon een Gopher. CEFAS is op zoek te sluiten het net rond 'Mr Big' die denkt dat hij kan spelen met de gezondheid van onze visserij gewoon zo dat hij geld kan maken. Hopelijk zal deze hit hebben hem denken weer. Greedy mensen zijn altijd op zoek naar een snel geld te verdienen ten koste van andere mensen, "voegt hij toe.
Terwijl een kleine slag is gewonnen, zal overwinning in de grotere campagne tegen smokkel slechts worden besloten door inlichtingendiensten geleide operaties worden uitgevoerd door opgeleide professionals zoals de voormalige CID CEFAS 'meneer-draaien-enforcement officer.
"Naast de nauwere samenwerking met andere instanties om de georganiseerde smokkel doelgroepen, zijn we ook de intensivering van onze 'verzamelen intel' om de strijd tegen de illegale invoer ondersteunen", aldus Stuart.
"Daartoe hebben we nauw samengewerkt met het Engels Carp Heritage Organisation en de Vissen Trust op een Crimestoppers initiatief die binnenkort zal worden gelanceerd. Dat zal contanten beloningen die worden aangeboden om anonieme vissers bereid om informatie over illegale smokkel te bieden en de mensen achter hen. De daaruit voortvloeiende inlichtingen zal mijn team te sluiten in op de leiders en hen achter de tralies ", voegde hij eraan toe.
Lange tijd ECHO campagnevoerder Ruth Lockwood, die is essentieel voor het verhogen van contant geld aan het opzetten van de Crimestoppers regeling, is ervan overtuigd dat de betrokken carpers strijd CEFAS 'zal ondersteuning van de smokkelaars te verslaan.
"Dit was een hele grote zending van de karper. In 2000 pond op 4,000 pond per stuk, moeten deze 120 vis is bestemd voor een aantal verschillende visserij ", zegt Ruth.
"We moeten het verzamelen van de nodige 'intel' te nemen van de belangrijkste spelers. Hengelaars zal van essentieel belang dat, zoals sommigen van hen moet weten wat er gaande is. Vergeet niet, de echte slachtoffers van deze illegale handel zijn de visserij weggevaagd door ziekten en de 120 specimen Franse karper die hebben moeten ¬ vanwege de hebzucht van een handvol onverschillig criminelen worden gedood ", voegde ze eraan toe.

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : zondag 14 maart 2010 19:21:14(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik had het al gelezen ja....erg naar...
Nielsz  
#3 Gepost : zondag 14 maart 2010 19:36:17(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Wanneer kappen ze hier nou een keer mee? Er komt veel geld bij kijken dus ik denk eigenlijk nooit.
steef zenden  
#4 Gepost : zondag 14 maart 2010 19:45:29(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

wij nederlanders willen wel betalen voor het vissen op BTW, maar wij nederlanders willen niet zo veel betalen voor een grote karper
De engelse spannen echt de kroon als je hoort wat zij bereidt zijn om te betalen voor een grote vis en om te mogen vissen op een water waar een hele grote karper op zit
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

ronald kingma  
#5 Gepost : zondag 14 maart 2010 19:48:42(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
diep triest, ongelofelijk dat dit op zo'n grote schaal gebeurt Shame on you


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
steef zenden  
#6 Gepost : zondag 14 maart 2010 20:03:20(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

kan je het voorstellen 120 karpers tussen de 25 en 50 pond die een bedrag van 250000pond waard zijn.....
per karper is dat iets meer dan 2000pond omgerekend 3000,- euro
door die bedragen krijg je natuurlijk zulke smokkel, is snel en makkelijk geld verdienen..........
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

timvanzanten  
#7 Gepost : zondag 14 maart 2010 21:07:45(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
tja, zag het bericht gisteren voorbij komen idd. mensen blijven toch de ergste ratten van alles te zijn. weer prachtige vissen dood voor een zooi van die glimmende muntjes. eeuwig zonde. wat een malloten heb je toch op de wereld!
ronpothuizen  
#8 Gepost : zondag 14 maart 2010 21:16:18(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Deze is aan het licht gekomen,als we zouden weten hoeveel er al is gesjouwd met karper,gaan we echt schrikken.
steef zenden  
#9 Gepost : zondag 14 maart 2010 22:20:04(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

helaas zal het niet de laatste zijn, maar het was ook niet de eerste.....................
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Henk Fonken  
#10 Gepost : maandag 15 maart 2010 20:28:09(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

minimaal 20 jaar gevangenis straf opzetten.
Gr Henk de platte koning.
steef zenden  
#11 Gepost : maandag 15 maart 2010 20:36:12(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

hier in nederland krijg je voor zo iets maar een kleine taakstraf, echt een lachertje..............................
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.