logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
enzyme27  
#1 Gepost : woensdag 9 maart 2011 13:47:52(UTC)
enzyme27


20 ponder

Lid sinds: 26-1-2011(UTC)
Berichten: 299

Bedankjes: 1 keer
hoihoi,

ff een vraagje betreft een goede slaapzak.
ik wil graag weten wat een paar goede slaapzakken zijn.
ik ben 1,95 dus hij mot zeker lang zat zijn.
verder vocht afstotend en zeker warm.
iemand een paar iedeetjes ?

hoor het graag

gr,

lange
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : woensdag 9 maart 2011 14:08:54(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik heb zelf een Nash sub20 en ben er verschrikkelijk blij mee. hij kost wat, maar dan heb je ook wat. Hij is erg lang (rond de 2 meter) en verschrikkelijk warm. Bovendeken is af te ritsen zodat je hem ook in de zomer kunt gebruiken. Goede stevige ritsen ( erg belangrijk) en van binnen fleece voering behalve bij het bovenste gedeelte. Dit zodat het niet nat wordt.

Nadeel dat het een vors pakketje is om mee te nemen (tenzij je de bovenste deken eraf ritst) en hij is vrij prijzig.

Goede kwaliteit en je krijgt het hier niet koud in. Ik kan hem je aanraden Knipoog

Wanneer je een goedkopere slaapzak wilt die ook erg goed is, is de trakker big snooze een aanrader. Hiervan zijn alleen de ritsen minder. Deze kosten rond 70 euro.

Gr. Erwin
enzyme27  
#3 Gepost : woensdag 9 maart 2011 14:19:15(UTC)
enzyme27


20 ponder

Lid sinds: 26-1-2011(UTC)
Berichten: 299

Bedankjes: 1 keer
oke zal eens rondkijken.
zat ook aan de J.C. Extreme Sleeping Bag de Luxe
en de
Fox Evo TS Sleeping Bag te denken. deze hebben en lengte van 220 cm dus dat is wel ideaal.




timvanzanten  
#4 Gepost : woensdag 9 maart 2011 14:58:34(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ik heb een Nash Wideboy Sub Sero slaapzak. zelfde verhaal als de Sub20 van erwin alleen deze is gechikt voor temperaturen net onder nul. de binnenvoering is van fleece, de buitenlaag van een waterafstotend materiaal. de slaapzakken zijn goed vast te maken aan de stretcher, beschikken over goede ritsen en clips. Voor mij was deze slaapzak echt een verademing na jaren te hebben geslapen in een te dunne slaapzak. Ik ben er zeer content mee!

het enigste nadeel is dat ook deze slaapzak enorm veel ruimte kost en de cover voor om de slaapzak niet heel erg praktisch is.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 maart 2011 14:59:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Hennie  
#5 Gepost : woensdag 9 maart 2011 15:14:06(UTC)
Hennie


5 ponder

Lid sinds: 10-12-2010(UTC)
Berichten: 36

Heb al een tijd de " 5 seizoenen" van JRC twee maal mee in France bij -5 in geslapen en nergens geen last van gehad.
binnen fleece
buiten waterafstotend
hoofd- en voeteneind om stretcher te zetten
bevestigings band voor in de midden vast te maken.
het enigste nadeel is dat ook deze slaapzak enorm veel ruimte kost en de cover voor om de slaapzak niet heel erg praktisch is.

First I was normal but then I caught my first carp.
Jerry  
#6 Gepost : woensdag 9 maart 2011 15:37:50(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

Zelf 2 meter en heb de 3d van jrc 3 season heerlijk slaapzakje niet te warm maar zkr niet te koud en pas er met gemak in.
Groeten,

Jerry
ferenc  
#7 Gepost : woensdag 9 maart 2011 16:15:11(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Hennie schreef:
Heb al een tijd de " 5 seizoenen" van JRC twee maal mee in France bij -5 in geslapen en nergens geen last van gehad.
binnen fleece
buiten waterafstotend
hoofd- en voeteneind om stretcher te zetten
bevestigings band voor in de midden vast te maken.
het enigste nadeel is dat ook deze slaapzak enorm veel ruimte kost en de cover voor om de slaapzak niet heel erg praktisch is.



Heb deze ook, nadeel is dat hij na 2 jaar een stuk minder warm is. De dikte zakt een beetje in waardoor hij minder goed isoleerd.

Zit te denken om hem te laten stomen, wellicht dat hij dan weer in oude staat terug komt.
Ruud Gosselink  
#8 Gepost : woensdag 9 maart 2011 17:34:35(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Ik heb de M90 legerslaapzak en wanneer ik er eenmaal in lig is ie heerlijk warm.
Nadeel is het gelungel om die rits dicht te krijgen. Voor iemand van 2 meter dan ook geen aanrader.
robbin  
#9 Gepost : woensdag 9 maart 2011 21:45:21(UTC)
robbin


20 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 263

Ik heb de jrc 3 seasons
Lekker warm in het voorjaar en najaar en niet te warm in de zomer.
Heb er ook een extra JRC Bedchair Cover bij gekocht voor als de slaapzak in de zomer te warm is (zonder slaapzak dan hè Tong) of in de winter als extra laag.
Life is a game, fishing is serious
buurpiemol  
#10 Gepost : woensdag 9 maart 2011 21:52:38(UTC)
buurpiemol


5 ponder

Lid sinds: 10-2-2011(UTC)
Berichten: 23

ik ben zelf ok 1.95 en heb de bigsnooze van trakker top ding en zeker aan te raden
Temmer  
#11 Gepost : donderdag 10 maart 2011 13:21:58(UTC)
Temmer


20 ponder

Lid sinds: 14-2-2011(UTC)
Berichten: 199

Ik pak mijn nachtrust in een JRC Storm 5 Season en dan de versie met de uitritsbare fleece deken. Echt een geniale slaapzak. Goed vast te maken aan je stretcher en ik heb het er echt nog nooit koud in gehad! Enige nadeel is dat hij erg groot en zwaar is...
Temmer heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
JRC_Storm5Bag_1.jpg
kenny  
#12 Gepost : donderdag 10 maart 2011 14:57:31(UTC)
kenny


10 ponder

Lid sinds: 1-12-2010(UTC)
Berichten: 78

een nash wide boy frostbite all season is ook een aanrader!
ikzelf ben 1m88 en heb nog plaats over
Mister X  
#13 Gepost : donderdag 10 maart 2011 15:12:15(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Voor nog geen slaapzak transpireer mij hier in de tiefus (allergie) mijn huidige slaapzak
op dit moment maak ik gebruik van en 1 persoons dekbed werkt helaas niet. Nadelen in
winter niet warm genoeg hete zomer manden ondraaglijk warm & niet vergeten gewicht
brok ongeluk. Moet toch maar even serieus kijken naar een slaapzak van anti allergisch
materiaal (voldoende transpiratie) kijk zelf ook even rond advies van harte welkom ok Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 10 maart 2011 15:13:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ron van Houtum  
#14 Gepost : donderdag 10 maart 2011 16:33:37(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Erwin schreef:
Ik heb zelf een Nash sub20 en ben er verschrikkelijk blij mee. hij kost wat, maar dan heb je ook wat. Hij is erg lang (rond de 2 meter) en verschrikkelijk warm. Bovendeken is af te ritsen zodat je hem ook in de zomer kunt gebruiken. Goede stevige ritsen ( erg belangrijk) en van binnen fleece voering behalve bij het bovenste gedeelte. Dit zodat het niet nat wordt.

Nadeel dat het een vors pakketje is om mee te nemen (tenzij je de bovenste deken eraf ritst) en hij is vrij prijzig.

Goede kwaliteit en je krijgt het hier niet koud in. Ik kan hem je aanraden Knipoog

Wanneer je een goedkopere slaapzak wilt die ook erg goed is, is de trakker big snooze een aanrader. Hiervan zijn alleen de ritsen minder. Deze kosten rond 70 euro.

Gr. Erwin



Ik heb de voorganger van de sub 20
de nash frostbite wideboy
een super ding hoor het enigste verschil is dat bij de mijne het schouderpartij niet van fleece is maar van stof zodat je makkelijker kan draaien
wat ik wel het rare vind is dat de oude DUURDER is dan de nieuwe
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
enzyme27  
#15 Gepost : vrijdag 11 maart 2011 21:55:02(UTC)
enzyme27


20 ponder

Lid sinds: 26-1-2011(UTC)
Berichten: 299

Bedankjes: 1 keer
hmm heel wat advies zal eens kijken welke mij bevalt. iemand ervaring met een van de 2 die ik noemde als voorbeeld ?

gr lange
Toine  
#16 Gepost : dinsdag 6 maart 2012 23:41:44(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik wil dit onderwerp (van een jaar geleden) nog een keer openen. Nu ben ik op zoek naar een goede slaapzak. Aangezien we weer een jaar verder zijn is er qua materiaal misschien ook alweer een en ander veranderd.Dus...
Het is zoals het is.
Henk Haarlem  
#17 Gepost : dinsdag 6 maart 2012 23:47:40(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Voor mij nog steeds de wide boy van Nash.

Nash slaapzak.

Frostbite Sub 20° Wideboy

Wideboy version of the awesome Frostbite Sub 20° sleeping bag.

Dimesions: 210cm x 98cm

Approximate weight: 6 kg

WASHING GUIDELINES: We recommend a cold wash in a washing machine or hand washing your sleeping bag. When drying ensure the bag is unzipped allowing maximum airflow and allow plenty of time time for bag to fully dry.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 6 maart 2012 23:50:08(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
RDS  
#18 Gepost : dinsdag 6 maart 2012 23:51:22(UTC)
RDS


20 ponder

Lid sinds: 15-11-2010(UTC)
Berichten: 308

Ik heb zelf M90 slaapzak met gore-tex hoes 100% waterdicht en is bestand tegen temperaturen van -20.
In de zomer maanden haal ik de gore-tex hoes weg en slaap ik met de rits open idiaal.
Davey Remmig  
#19 Gepost : woensdag 7 maart 2012 00:12:14(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

trakker big snooze (als ik me niet vergis) . 2 meter, lekker warme fleece binnenkant. peachskin buiten kant die goed waterafstotend is!
Dit word het derde seizoen dat ik hem heb en bevalt me zeer uitstekend! zelfs temperaturen onder de nul, zul je het niet koud krijgen!
Lodewijk  
#20 Gepost : woensdag 7 maart 2012 03:35:40(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ook hier nog steeds een tevreden nash wideboy gebruiker
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.