logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Davey Remmig  
#1 Gepost : zondag 21 maart 2010 12:46:22(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Zo als de titel het al zegt.

Wat verwacht je van dit seizoen?
Word hij beter dan andere seizoenen en waarom?
Hoe ga je het aanpakken??
Wat wil je bereiken??

enz enz,
Sponsor
Davey Remmig  
#2 Gepost : zondag 21 maart 2010 12:47:45(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Ik zal mijn bijdrage leveren.

Ik ga het dit jaar veel anders aanpakken na de vele blanks zakt de moed je ook in de schoenen, maar dit seizoen moet dat anders gaan worden.
Ik heb een poos in een dip gezeten (waarbij ik gek werd van de vele blanks en alles tegen zat).
Maar ondanks de eerste blanks dit seizoen heb ik er toch veel vertrouwen in.
Ik vis voornamelijk op kanalen waar het afgelopen jaar zo ie zo minder was, met betrekking op de vangsten.
Zo zijn ze bezig met de sluizen en hebben ze de boel uitgebaggerd.
Dat zouden wel oorzaken kunnen zijn van de vele blanks, maar ik kijk erbij vooral kritisch naar me eigen.

Dit seizoen heeft voor mij zelf vrij veel verwachtingen om dat ik er weer VOL tegen aan ga en een Totaal andere strategie dan afgelopen jaar ga hanteren. Veel uitproberen, De moed er in houden, Positief (na) denken, Niet gek laten maken(door andere, wel luisteren, maar me eigen ding doen) en vallen en opstaan!!!! Zijn mijn key woorden

Bijna is het zo ver in April 1 week op een groot meer vissen in Frankrijk!
Dus betekend deze aankomende weken vooral richten op de voor bereiding!
Tot die tijd maak ik hier nog een aantal losse korte nachtjes (maar daar ga ik zelf nog niet Te veel van verwachten).
Na dat ik terug ben ga ik me weer volledig richten op de wateren hier.
1e water een kanaal.
2e water een meertje.

Dit jaar word mijn Persoonlijk record verbroken!!!!
Zo wel in Nederland als in Frankrijk!!!!

iedereen succes dit jaar!! jullie horen het nog wel van mij Tong Tong

dat de biggen mogen komen!!!!

Bewerkt door de gebruiker zondag 21 maart 2010 12:49:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#3 Gepost : zondag 21 maart 2010 13:28:27(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Heel goed streven Lunatik. Blanks maken we allemaal mee. Kan erg deprimerend werken. Ik denk dat het belangrijk is dat je een goed plan hebt en je hieraan houd. Steek tijd in je stekkeuze en probeer niet te veel te wisselen (van technieken en aas). Dit maakt je alleen maar onzeker in je kunnen.

Ik ben van plan dit jaar mijn Ned record aan te scherpen. Dit doe ik op een water waar ze rondzwemmen. Wordt een moeilijke opgaven maar het is haalbaar. Ze zwemmen er...... Wordt dus veel vissen....blanks en hopen dat ik haar mag vangen. Ook zullen we dit jaar erg veel met CarpFeeling bezig zijn, maar dat zullen jullie wel merkenKnipoog

Erwin
Davey Remmig  
#4 Gepost : zondag 21 maart 2010 13:57:23(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Idd, het werkt erg deprimerend maar als je er goed bij na denkt en je plannen elke keer bijstelt werkt het ook motiverend (eens zal het moeten lukken). het kanaal dat bij ons licht is in de loop der jaren best moeilijk, afgelopen jaar is echt mijn diepte punt geweest waar het niet lukte.
ook op ander water niet.
dit jaar heb ik weer vertrouwen mijn visjes te vangen.
ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn vangsten al een 2-3 tal jaar omlaag zie gaan.
hoe komt dat??? DOOR ME ZELF!.

wat er gauw gebeurt als het ff niet mee zit is dat je een manier gaat zoeken om ze te vangen. als je in dat stadium bent ben je naar mijn ervaring vatbaar voor alle informatie die je van andere krijgt helaas. zie je door de vele manieren (bedoel erbij, rigs, aas, aanpak ed.)en methodes door de bomen het bos niet meer.

1 ding heb ik zo ie zo geleerd! laat je niet gek maken en stap nooit compleet af van je methode/manier en denk wijze af als die jou voorheen beviel.
hier bij heb ik me denk ik te veel bij laten gaan, ook verschillende dvd,s hebben daar mee een steentje bij gedragenDomme ik .

informatie die andere geven en die je uit dvd.s haalt kunnen je in zo situatie erg benadelen.
je probeert alles feilloos te kopiëren. en dat is naar mijn mening een zeer grote fout!
je komt je eigen er bij tegen.
en gaat niet meer in op de realiteit van het water.

het is misschien een veel voorkomende situatie voor collega vissers.
en voor sommige mensen juist niet.

naar mijn mening moet je er je hoofd bij houden, jouw in geven en jou gevoel bij het geen wat bij jou heeft gewerkt in het verleden moet je nooit compleet veranderen.
de info die je krijgt moet je als puzzel stukje zien die je in je eigen denk wijze kunt proberen toe te passen om je vangsten op te krikken.

zo is het bij mij gebeurd!

dit jaar heb ik een duidelijk plan gemaakt voor me eigen.


SnowMan  
#5 Gepost : zondag 21 maart 2010 14:13:40(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Wat verwacht je van dit seizoen?

Dat ik de zelfde vriendschap beleven mag als vorig jaar,
vissen met vrienden waar vriendschap op de eerste plaats komt.

Word hij beter dan andere seizoenen en waarom?

Wie zal het vertellen he,
We gaan ons best doen, maar het blijft nog altijd vissen toch...

Hoe ga je het aanpakken??

Dit jaar ga ik meer instand vissen, en gebruik maken van het elastiekje Breede lach

Wat wil je bereiken??

Misschien een beetje raar, maar wat komt, dat komt,
wat noch niet dadelijk komt, daar wachten we op...
Verder wil ik gewoon genieten van deze mooie hobby,
mijn vriendschap en kennis delen samen met anderen.

Tot aan de waterkant

SnowMan

timvanzanten  
#6 Gepost : zondag 21 maart 2010 20:11:33(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Goed verhaal lunatik en herkenbaar! blijf geloven in jezelf! Ook jij Snowman noemt eigenlijk een zeer belangrijk principe, misschien wel de belangrijkste. beleven aan de waterkant samen met je vismaat. het delen van ervaringen zijn hele waardevolle dingen. zoals mijn column een paar weken geleden. het gaat om samen zijn.

Mijn doelen voor 2010 zijn als volgt:

- achter mijn target aan op mijn thuiswater. het beestje heet ' de Heilige' en is voor het laatst op een zomergewicht van 35p gevangen. ik zou haar graag willen ontmoeten!
- Ons privewater in Duitsland nog meer doorgronden na de twee sessies van 2009.
- het vangen van een Franse veertiger of groter zal natuurlijk ook leuk zijn.
- Carpfeeling gezamenlijk op grote hoogte brengen.
- en zoals Snowman al verwoorde, heel veel genieten en beleven aan de waterkant samen met mijn vismaten!

Bewerkt door de gebruiker zondag 21 maart 2010 20:51:06(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronald kingma  
#7 Gepost : maandag 22 maart 2010 09:25:54(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Wat ik wil bereiken is eindelijk eens die dertiger vangen, ik blijf maar op die 29 ponden steken. Verder veel genieten aan de waterkant met mijn vismaat. En hopen op die mooie vissen genaamd (karper) .

Verder willen we graag wat nieuwe wateren ontdekken en gaan we dit jaar voornamelijk voor de grotere wateren. We zullen het zien. Vorig jaar was een rampjaar laten we dit jaar op beter hopen (vissen)


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Tim_Ellerman  
#8 Gepost : maandag 22 maart 2010 14:23:36(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Wat verwacht ik van komend seizoen..?

Hoop mooie momenten mee te maken,mooie vissen vangen,groot of klein maakt me niet uit.. Als het maar vis is!
Genieten van de natuur en van al het leven er om heen,en genieten van de gezelligheid die er altijd heerst tijdens het vissen met vrienden.

Lekker met een biertje in je stoel in het zonnetje wachten op die ene aanbeet na een waardeloze nacht.. Dat gevoel,dat ene moment is bij mij genieten!

Kortom,er word behoorlijk veel genoten bij mij tijdens het vissen!KnipoogBreede lach

In Augustus ga ik weer een weekje naar France toe,zou hier graag nog een paar van die mooie Franse dames willen vangen! (Mooie Franse spiegels heb ik het over he jongensKnipoog)

Verder zie ik wel hoe het loopt.. Het is en blijft vissen he!

Wachten op het onbekende wat komen gaat! Geweldig!

Groetjesssss

Groetjes, Tim

Erwin  
#9 Gepost : maandag 22 maart 2010 18:11:47(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ziet er goed uit Tim! Ik denk dat ik flink wat mooie foto's van je kan verwachten!

Gr. Erwin
steef zenden  
#10 Gepost : maandag 22 maart 2010 20:25:02(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

mijn verwachtingen voor 2010 zijn:
een nieuwe aanpak van aasaanbiedingen proberen en zo hopen beter dan vorig jaar te vangen en proberen mijn Pr's te verbeteren, maar het belangrijkste gewoon genieten van elke keer dat ik ga vissen en van elke karper die ik vang

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 23 maart 2010 12:15:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#11 Gepost : maandag 22 maart 2010 22:03:26(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
steef zenden schreef:
mijn verwachtingen voor 2010 zijn:
een nieuwe aanpak van aasaanbiedingen proberen en zo hopen beter dan vorig jaar te vangen en proberen mijn PB's te verbeteren, maar het belangrijkste gewoon genieten van elke keer dat ik ga vissen en van elke karper die ik vang


En welke aanpak gaat dat worden Steef?
steef zenden  
#12 Gepost : maandag 22 maart 2010 22:10:33(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik heb mijn rigs wat aan gepast via de info wat ik heb gekregen op carpfeeling
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#13 Gepost : maandag 22 maart 2010 22:22:02(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En welke gaan dat worden of hou je dat nog even liever voor jezelf? Pure belangstelling hoorKnipoog
Lodewijk  
#14 Gepost : maandag 22 maart 2010 22:40:02(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
na vorig jaar weer te zijn begonnen met het karperen heb ik eigenlijk alles nu weer voor elkaar qua spullen...
ik zie vorig jaar als een valse start......
ik ga dit jaar veelvuldig weer vissen en luister ook echt naar alle tips die ik kan krijgen van de mensen om me heen met ervaring ( en dat zijn er veel )
ik hoop dit jaar me pb zowiezo te verbreken en wil naar frankrijk dit jaar zonder me broer die alles voorkouwd Breede lach

word een spannend jaar voor mij in ieder geval!!
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Wilko  
#15 Gepost : maandag 22 maart 2010 23:13:26(UTC)
Wilko


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 94

Dit jaar heb ik het volgende plan, de eerste karper moet nog uit het water gehaald worden helaas. De eerste paar sessies vis ik in een van de thuiskolken. Ik heb er drie in de buurt, en wil ze alle drie proberen.

Zodra de eerste karpers op de mat liggen wil ik het Veluwemeer gaan verkennen, ik heb daar erg veel zin in!!. Ik wil er meerdere malen gaan vissen, ontdekken wat voor karpers er rondzwemmen.

Ik ga, zoals het er nu naar uitziet, dit jaar naar het buitenland samen met Erwin.

Qua techniek wil ik wat nieuw materiaal uitproberen,.. heb piepers gekocht en wat kleine wijzigingen in mijn tackle. Daarnaast wil ik mijn beide hobbies blijven combineren (software ontwikkelen & vissen), hopelijk resulteert het in goede toevoegingen aan Carpfeeling.

Wilko
timvanzanten  
#16 Gepost : maandag 22 maart 2010 23:23:53(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
nou Wilko, op het veluwemeer zwemmen prachtige meiden rond. vaak nog onbeschadigd en maagdelijk. een ware uitdaging maar met een des te grote voldoening bij het landen van een van hen! CF gaat er trouwens mede door jouw toedoen geweldig uitzien! dat mag ook weleens gezegd worden.
Lodewijk  
#17 Gepost : maandag 22 maart 2010 23:30:26(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
Wilko schreef:
Dit jaar heb ik het volgende plan, de eerste karper moet nog uit het water gehaald worden helaas. De eerste paar sessies vis ik in een van de thuiskolken. Ik heb er drie in de buurt, en wil ze alle drie proberen.

Zodra de eerste karpers op de mat liggen wil ik het Veluwemeer gaan verkennen, ik heb daar erg veel zin in!!. Ik wil er meerdere malen gaan vissen, ontdekken wat voor karpers er rondzwemmen.

Ik ga, zoals het er nu naar uitziet, dit jaar naar het buitenland samen met Erwin.

Qua techniek wil ik wat nieuw materiaal uitproberen,.. heb piepers gekocht en wat kleine wijzigingen in mijn tackle. Daarnaast wil ik mijn beide hobbies blijven combineren (software ontwikkelen & vissen), hopelijk resulteert het in goede toevoegingen aan Carpfeeling.

Wilko



vang je ze daar nog een beetje in die kolken bij wezep??
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Kees van de Belt  
#18 Gepost : dinsdag 23 maart 2010 11:02:49(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

Voor mij eigenlijk heel simpel..

Gewoon lekker vissen op wat bekende stekken, en eerst maar weer eens
een beetje het "gevoel" weer te pakken krijgen.

een 20+ karper zou mooi wezen, maargoed..dit jaar gaat kwantiteit even boven kwaliteit
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Davey Remmig  
#19 Gepost : woensdag 24 maart 2010 00:25:39(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

NATUURLIJK genieten hoort er bij afgelopen nacht 3e blank maar heb echt genoten, samen met me vis maatje tot vrij laat bijten gezeten. het weer was lekker zacht.
steef zenden  
#20 Gepost : woensdag 24 maart 2010 14:29:35(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik ga dit jaar veel met snowman en pop-up vissen en ga dan veel de 360 graden rig en de mini-ring-ED's-swiffel rig uitproberen, tevens wil ik de volgende systemen ook uitproberen de Shocker Rig en de CF-System
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.