logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#1 Gepost : zondag 28 maart 2010 19:12:33(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He mensen

Elke boilie die tegenwoordig uitkomt is voorzien van birdfood of iets anders dat hem een structuur geeft. Denken jullie dat dit meer vis vangt, of is dit meer omdat 'wij vissers' het er dan natuurlijker (lekkerder) uit vinden zien?

Dus proeft een karper het verschil met of zonder structuur?

Erwin
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : zondag 28 maart 2010 22:49:34(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik denk dat grove bestandsdelen het voordelen hebben dat de bolies sneller uitwasemen. ik geloof dat het zicht niet heel veel uitmaakt. een karper zou niet snel besluiten om een een birdfoodboilie te verkiezen boven een egale bol. wel zou ik er wat bij kunnen voorstellen dat een grove bol eerder als aas wordt aangezien dan een egale bol bij het voelen in de mond. natuurlijk aas is vanzichzelf ook niet bepaald glad.
steef zenden  
#3 Gepost : maandag 29 maart 2010 00:23:18(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

voor de korte sessies die ik maak gebruik ik voornamelijk boilies met een grove bestandsdelen net wat Tim zegt voor de snele uitwaseming. Daar gebruik ik birdfood of grof gemalen hennep voor.
Je maakt zo een goed instant boilie, waar de flavour snel uitwasemt.....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

ronald kingma  
#4 Gepost : maandag 29 maart 2010 00:45:50(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
gemalen hennep is ook 1 van mijn favo's als ik zelf draai.


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
ronpothuizen  
#5 Gepost : maandag 29 maart 2010 18:41:52(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Als er op een water veel met vismeelbollen wordt gevist,zou ik zeker b.v een zoete birdfoodbol nemen.
Dat heeft verleden jaar bij mij goed uitgepakt.
Erwin  
#6 Gepost : maandag 29 maart 2010 19:12:53(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Maar jullie conclusie is dus, dat het puur goed is voor het uitwasemen van de flavours? Jullie denken niet dat het vertrouwder aanvoelt?

Erwin
timvanzanten  
#7 Gepost : maandag 29 maart 2010 19:47:52(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik denk zoals ik eerder al zei dat een karper wanneer hij een grovere bol in de bek neemt, eerder de bol als aas herkent in verhouding met een gladde egale bol. egale gladde bollen komen in de natuurlijk niet voor.
Erwin  
#8 Gepost : maandag 29 maart 2010 20:36:18(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En wat denk je van de inhoud van een mossel, slakken die uit de boom vallen, vruchten uit de boom, enz. Die zijn in mijn ogen vrij glad. Ook boilies die al langer in het water liggen zijn erg glad en zacht. Ik denk dat er zat voedsel te vinden is op de bodem dat weinig structuur heeft.

Denken jullie niet dat het meer tussen de oren van ons zit? Dus dat wij het er lekkerder uit vinden zien en meer als natuurlijk voedsel zien?
timvanzanten  
#9 Gepost : maandag 29 maart 2010 21:18:40(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
daar heb je gelijk in Erwin maar perfect ronde en egale bollen betaan niet in de natuur. ik geloof niet dat een fabrikant een boilie grof maakt om hem voor de visser aantrekkelijker te maken. denk eerder dat een goede boilieboer de uitwasemvoordelen benut. ik kan me wel indenken in je gedachtegang. een mooie verpakking verkoopt nu eenmaal. Toch moet vooral aas zich eerst bewijzen voordat het gezien wordt als een goede boilie door meerdere vangsten door verschillende hengelaars.
ronpothuizen  
#10 Gepost : maandag 29 maart 2010 21:21:48(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Zoals ik al eerder zei,door veel in aanraking te zijn geweest met een gladde bol,kan een grovere bol natuurlijk uitkomst bieden,maar je zou ook de vorm kunnen veranderen.
Maar een goede birdfoodbol heeft toch ook wel andere eigenschappen dan stuctuur,de smaak b.v.
Een goede birdfoodbol,en dan denk ik aan ingredienten als gemalen hennep en eivoer heeft een goede smaak.
Het uitwasemen is dan ook een bijkomend voordeel.
ronald kingma  
#11 Gepost : maandag 29 maart 2010 21:41:29(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
veranderen van de boilie geeft ook weleens goede resultaten, denk bijv. aan het bekende hamburgertje of maak een vierkantje o.i.d. er is dan nog meer uitwaseming van de oorspronkelijke boilie. beetje pasta of boiliedeeg om de bolie kan ook wonderen doen. duo aanbieding noem maar op. maar ook gewoon de boilie glad of met structuur blijft een aangenaam hapje in mijn ogen. Het is denk ik meer de manier waarop je het aanbied.


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Erwin  
#12 Gepost : maandag 29 maart 2010 22:35:33(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben zelf ook een voorstander van het gebruik van een bol met veel structuur. Ik doe zelfs eier schalen door mijn mix heen. Alleen vraag ik mij hardop af, of de karper het verschil zou merken tussen wel of geen structuur. Ik heb namelijk een tijdje met bollen gevist zonder structuur en heb hier net zo goed mee gevangen als met structuur.

Natuurlijk kijken fabrikanten niet alleen naar wat de karper wil....die koopt ze niet. Dat doen wij (ik kom zelf uit de reclamewereld heKnipoog). Dat klinkt heel plat maar zo werkt het wel. Iets wat beter verkoopt wordt meer gemaakt.

Waarom ik graag zoveel mogelijk structuur in mijn boilie wil hebben, is niet vanwege het uitwasemen van de flavours. Ik doe in mijn mixen 1 mm pellets. Dit lekt zoiezo al aan alle kantenKnipoog en veranderd de boilie naar 24 uur in een gaten kaas. Ik doe dit dus vanwege de willekeur aan hardere en zachtere bestanddelen in de boilie. Hierdoor verschillen de boilies heel erg van kleur, gewicht en vorm en zal het minder dressuur gevoelig zijn. Ook wordt de haak hierdoor in mijn ogen minder snel opgemerkt.

Wel heb ik gemerkt dat, om dit te bereiken je met erg grove bestanddelen moet werken. Zo gebruik ik pellets, hennep en eier schalen. Hoezo structuur......Knipoog

Ook denk ik dat wanneer je het zo aanpakt je meer het crunch effect kunt creëren. Misschien horen andere karpers het kraken wel.....?

Erwin
timvanzanten  
#13 Gepost : maandag 29 maart 2010 22:37:32(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
om daarop in te haken, heb weleens vernomen dat juist karper het cruncheffect enorm appreciert.
ronald kingma  
#14 Gepost : maandag 29 maart 2010 22:52:19(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
128fs31818 juist ja, duidelijke taal Erwin. even letterlijk structuur aangebracht in je verhaal............. duidelijk, danke


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
steef zenden  
#15 Gepost : dinsdag 30 maart 2010 10:32:39(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

de groofste boilie die ik gemaakt heb met cruncheffect was een notenboilie met gehakte pinda's, gehakte tijgernoten, gehakte walnoten, gehakte amandelen met gehakte pistachnoten met een lekkere tijgernoten en pistachflavour
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#16 Gepost : dinsdag 30 maart 2010 10:43:31(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Klinkt heel goed Steef! Noten boilie... Lekker natuurlijk
steef zenden  
#17 Gepost : dinsdag 30 maart 2010 12:38:22(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

wel gebruik ik als extraatje voor de helfte een birdfood boiliemix en de andere helft een notenmeel boiliemix en de tijgernoten flavour die ik gebruik is dan de Mainline Siroop Tigernut

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 30 maart 2010 12:46:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

SnowMan  
#18 Gepost : dinsdag 30 maart 2010 17:21:08(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Ik heb al verschillende keren de test gedaan op mijn thuiswater,
Een bol met een grove structuur scoort gewoon beter dan een gladde knikker,
voor alle duidelijkheid: op mijn thuiswater toch hé.

zelfde samenstelling, grof van structuur scoort beter dan glad.

Is het omdat de flavour beter uitlekt, of is het toch de structuur die de doorslag geeft? Wie zal het zeggen hé,

Ik vergelijk het een beetje met groene ketchup smaakt helemaal anders dan rode.
Proef het met je ogen dicht, en je merkt gewoon geen verschil oBlij

Eten en proeven doen wij met onze ogen,
zit toch ook wel een beetje tussen onze oren mischien he

Maar wat onze vriend daar van denkt?
ronald kingma  
#19 Gepost : dinsdag 30 maart 2010 18:05:33(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Lijkt me een lekkere mix Steef. En dan geen problemen met rollen?


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Erwin  
#20 Gepost : dinsdag 30 maart 2010 18:50:32(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Het rolt altijd lastiger, maar is te doen. Het is meer werk en daarom koop je ze eigenlijk nooit met super veel structuur. Maar het loont in mij ogenKnipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.