logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#1 Gepost : zondag 19 juli 2009 21:49:47(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Welke mensen hebben er al ervaringen met de chod rig?

Erwin
Sponsor
Wilko  
#2 Gepost : dinsdag 21 juli 2009 16:30:09(UTC)
Wilko


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 94

Ik niet,.. jij?? Op onze volgende graskarpermissie wil ik hem wel uitproberen.
Reclin  
#3 Gepost : zondag 26 juli 2009 21:42:15(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Persoonlijk gezien zie ik er niet veel voordelen in :S
behalve op wateren met erg zachte bodem.

Groetjes

Reclin
Groetjes

Reclin
Erwin  
#4 Gepost : zondag 26 juli 2009 22:23:56(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik heb hem vannacht uitgeprobeerd en had binnen 2 uur al meteen een run op een erg moeilijk water...chod rig met een snowman.....maar ja.....lag dat aan die rig

Bewerkt door de gebruiker zondag 26 juli 2009 22:24:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Reclin  
#5 Gepost : woensdag 5 augustus 2009 13:24:55(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Erwin schreef:
Ik heb hem vannacht uitgeprobeerd en had binnen 2 uur al meteen een run op een erg moeilijk water...chod rig met een snowman.....maar ja.....lag dat aan die rig


Het is inderdaad moeilijk om in teschatten wanneer iets is ondanks of dankzij.
Zoals je zelf wel weet is ook veel gebaseerd op "gevoel" bij het aanschaffen van een product. Tsja.. persoonlijk heb ik niks met de Chod rig. ik weet dat het vis vangt en dat veel mensen er mee vissen.
Persoonlijk zou ik het alleen gebruiken op een zachte bodem zodat ik de lengte/schuifstand enz kan aanpassen Breede lach/

Groetjes Reclin
Groetjes

Reclin
Erwin  
#6 Gepost : donderdag 6 augustus 2009 11:06:15(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Klopt als een bus! Ook ik gebruik hem niet zomaar....we hebben een aantal rigs waar we goed op hebben gevangen en vaak blijven we hier mee vissen. Wel is het interessant op je thuiswater eens een andere rig te proberen. Vaak is het zo dat op iedereen met bijna dezelfde rig vist. Wanneer je wat anders probeert reageert de vis anders en vang je soms vissen waarvan je niet eens het bestaan wist. Dit heb ik meerdere malen meegemaakt. Dit is de reden dat ik graag met rigs experimenteer.

Ook ik zal de chod rig alleen met singel hook bait, een zachte of zwaar begroeide bodem gebruiken. Anders zie ik er niet zoveel meerwaarde is....er ligt alleen maar een hoop "in de weg"

Erwin
Reclin  
#7 Gepost : woensdag 12 augustus 2009 12:51:24(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Erwin schreef:
Klopt als een bus! Ook ik gebruik hem niet zomaar....we hebben een aantal rigs waar we goed op hebben gevangen en vaak blijven we hier mee vissen. Wel is het interessant op je thuiswater eens een andere rig te proberen. Vaak is het zo dat op iedereen met bijna dezelfde rig vist. Wanneer je wat anders probeert reageert de vis anders en vang je soms vissen waarvan je niet eens het bestaan wist. Dit heb ik meerdere malen meegemaakt. Dit is de reden dat ik graag met rigs experimenteer.

Ook ik zal de chod rig alleen met singel hook bait, een zachte of zwaar begroeide bodem gebruiken. Anders zie ik er niet zoveel meerwaarde is....er ligt alleen maar een hoop "in de weg"

Erwin


Ben het voor een groot deel met je eens!! Maar teveel experimenteren is ook niet goed. Eerst een goede basis en vertrouwen opbouwen en dan experimenteren. Maar ook dit.. voordat je weet of iets echt goed is moet je er vaak mee gevist hebben en niet na 2 a 3 keren de prullebak in gooien. Denk dat als je iets "vernieuwd" je er goed bij moet stil staan of het een meerwaarde heeft of een commercieel belang heeft.

Maar wat je zegt iets vernieuwends kan je ook hele mooie onverwachte vis opleveren.

Groetjes Reclin
Groetjes

Reclin
Erwin  
#8 Gepost : woensdag 12 augustus 2009 12:56:51(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Oh, ik heb eigenlijk maar 2 soorten rigs waar ik mee vis. En verander alleen als de situatie daar om vraagt. Er bestaat geen rig die op elk water even goed werkt. Maar je hebt gelijk hoor...Veel wisselen met rigs waar je geen ervaring mee hebt maakt je alleen maar onzeker!

Erwin
Erwin  
#9 Gepost : zaterdag 15 augustus 2009 19:43:25(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik heb de Chod Rig vandaag weer een kans gegeven......29,5 pond!!!
carpfigter  
#10 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 16:29:24(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

kmoet zeggen erwin das een nieuwtje voor me , ik aanzag ik de chod-rig als een pop-up rig en werkt echt fantastisch goed, maar als ik deze bekijk ziet het er wel een mooie presentatie uit aleen vraag ik me af als de karper van richting tube komt en zuigt uw aas op zal die haak hem wel kunnen zetten ? grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#11 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 19:25:45(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Het maakt helemaal niet uit van welke richting de karper komt. Hij trekt hem altijd met dezelfde gelijke spanning aan. Test het maar eens! Ik zou hem absoluut alleen met een pop-up vissen. Dit omdat de kans anders groot is dat je aas onder je leader hangt wanneer hij iets van de bodem afstaat. Ik heb er vorig seizoenKnipoog erg leuk mee gevangen en ga hem ook dit seizoen met veel vertrouwen weer gebruiken

Erwin
snowmanfisher  
#12 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 19:35:09(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

Ik ga de chod komend seizoen ook gebruiken, dan knoop ik een d-rig van zo'n 5 cm
Daarop zet ik een popup en zorg dr voor dat de wartel de popup laat zinken zoniet doe ik wat putty op de wartel.
Maar nu mijn vraag, Krijg ik niet erg veel losers hierop?
Doordat mn onderlijn zo kort is en als dr spanning op de lijn komt de rig naar het lood toegaat?

Mvg
Erwin  
#13 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 19:39:02(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Je chod schuift na de aanslag meteen naar benden en hangt dan bijna als een normale rig naast je lood. Ik heb er nog niet veel lossers mee gehad!
snowmanfisher  
#14 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 20:42:46(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

Ja ok maar grbuikte jij dan ook korte onderlijntje van 5 cm erwin?
Of standaar maten als 15cm?

Mvg
Erwin  
#15 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 21:05:12(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
5 cm mono-D rig. Ik had er eerst ook mijn vraagtekens bij hoor, maar het werkt prachtig
snowmanfisher  
#16 Gepost : zondag 3 januari 2010 13:45:28(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

Ok dat is mooi Knipoog
Maar denk dat ik nu nog een scharnierpunt in maak en er nog is 3 cm bij doe,
Zoals het filmpje advanced chod rig Knipoog
Dit moet gewoon een killer zijn single hookbait :-$

Mvg
Erwin  
#17 Gepost : zondag 3 januari 2010 16:38:34(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
dat scharnierpunt heb ik nog nooit gebruikt, maar het lijkt mij dat het erg goed werkt.
snowmanfisher  
#18 Gepost : zondag 3 januari 2010 17:00:06(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

Heb zo'n zelfde rig ook welleens bedacht maar dan niet voor de chod maar voor inline.
Heb het alleen nooit gebruikt of geknoopt.
Het idee voor mij erachter was dat de karper de popup omhoog zoog in zn bek en dat die dan al meteen zou haken snap je?

Mvg
carpfigter  
#19 Gepost : zondag 3 januari 2010 17:05:54(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

snowmanfisher schreef:
Heb zo'n zelfde rig ook welleens bedacht maar dan niet voor de chod maar voor inline.
Heb het alleen nooit gebruikt of geknoopt.
Het idee voor mij erachter was dat de karper de popup omhoog zoog in zn bek en dat die dan al meteen zou haken snap je?

Mvg
ik denk dat uwgedachten heel juist zijn , ik heb de chod veel gebruikt in 2009 en kmoe zeggen iets beter op moeilijke waters zal moeilijk te vinden zijn naar mijn mening , grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#20 Gepost : zondag 3 januari 2010 17:28:30(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
snowmanfisher schreef:
Heb zo'n zelfde rig ook welleens bedacht maar dan niet voor de chod maar voor inline.
Heb het alleen nooit gebruikt of geknoopt.
Het idee voor mij erachter was dat de karper de popup omhoog zoog in zn bek en dat die dan al meteen zou haken snap je?

Mvg


Werk het eens uit snowmanfisher! Maak er een mooie foto van en plaats een nieuwe topic. Kunnen wij onze nek erover breken en misschien heb je wel een super systeem!

Erwin
Gebruikers aanwezig in dit topic
UnknownOceanSpiders 0.0
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.