logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
LaurensN  
#21 Gepost : donderdag 15 december 2011 15:03:41(UTC)
LaurensN


10 ponder

Lid sinds: 13-8-2011(UTC)
Berichten: 65

Iemand die ik ken heeft die Armalite MK3's

Schitterend stokken voor op kanalen, en hebben een mooie actie. Ook een negental ogen!
Erwin  
#22 Gepost : donderdag 15 december 2011 15:13:06(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En wat vind je van de Strategy X-Ray? Dunne blank en drilt heerlijk. Zijn medium tapers > http://www.carpfeeling.c...ault.aspx?ContentID=1019
Roy Oostindien  
#23 Gepost : donderdag 15 december 2011 15:26:18(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Mijn rod hutchinson 'the legend mk2' 3lb zijn afgebouwd op century blanks en hebben een perfecte actie, je moet alleen leren drillen met zulke hengels Knipoog
PatricS  
#24 Gepost : donderdag 15 december 2011 17:22:07(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Roy Oostindien schreef:
Mijn rod hutchinson 'the legend mk2' 3lb zijn afgebouwd op century blanks en hebben een perfecte actie, je moet alleen leren drillen met zulke hengels Knipoog


Hoezo leren drillen?

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
PatricS  
#25 Gepost : zondag 18 december 2011 14:25:20(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Oké hier het moment waar dit topic voor is gestart.

De fbs 2,75 en de 3,5 mogen testen. Beide stokken vond ik aan de stugge kant.
Vooral het onderste gedeelte. Dat komt ook het meest door de 6 ogen ipv de 9
die ik nu heb. En ik vond het toch meer afstandstokken met een super
mooi slank uiterlijk. Want ze zien er gaaf uit.

Toen liet de man van de winkel (vos almelo) mij een paar andere testen. Waarvan hij
dacht dat dat meer mijn hengels zouden zijn.
Dit na een lang gesprek een warm ontvangst met koffie, kroketten en de nodige voetbalgrappen.

Enfin. De armalite mk3 van century 2.75 lb, daar kwam hij mee aan. Even testen en jah hoor.
Misschien ken je het gevoel. DIT ZIJN ZE!

Net zo duur + een leuke korting + gratis nep slakken. 9 ogen heel veel gevoel
in de blank.

Al met al ik ben blij met mijn aankoop en ik zet er vanmiddag even een paar foto's posten.


Bewerkt door de gebruiker zondag 18 december 2011 14:26:08(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
griend  
#26 Gepost : zondag 18 december 2011 14:54:57(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst patric.
Dat ze maar veel krom mogen staan.
Wind op de kant is vis in de hand.


david_deman  
#27 Gepost : zondag 18 december 2011 14:57:44(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

Ik heb laatst Century hengels gekocht en het hele gamma in mijn handen gehad en besproken met de winkelier. Ik heb niets getest al vissen, maar deed altijd de buigtest, dus de stok in je handen nemen en een ander aan de andere kant houdt de top vast.

Het verwondert mij dat je FBS een stugge hengel vindt. De FBS zijn totaal geen afstandhengels. Je zult daar geen 120m mee casten. FBS zijn daarvoor te soepel en hebben te weinig rug in de blank. Ik catalogeer focal systems dan meer als afstandhengel, deze waren stukken stugger dan de FBS.

Mijn uiteindelijke keuze ging naar Century NG stepped up rods 3lbs, deze zijn erg goeie alrounders die ver kunnen casten maar toch een goeie topactie hebben. Met deze hengel kan je alle kanten uit. Focal system vond ik te stug en FBS had juist dat te weinig om echt verre worpen te kunnen doen. FBS zie ik meer als drilstokjes met erg goeie parabolische actie Blij

Bewerkt door de gebruiker zondag 18 december 2011 15:00:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
LaurensN  
#28 Gepost : zondag 18 december 2011 20:36:00(UTC)
LaurensN


10 ponder

Lid sinds: 13-8-2011(UTC)
Berichten: 65

Goeie keuze hoor die armalites, krijg je volgens mij nooit spijt van!
PatricS  
#29 Gepost : maandag 19 december 2011 10:39:04(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
david_deman schreef:
Ik heb laatst Century hengels gekocht en het hele gamma in mijn handen gehad en besproken met de winkelier. Ik heb niets getest al vissen, maar deed altijd de buigtest, dus de stok in je handen nemen en een ander aan de andere kant houdt de top vast.

Het verwondert mij dat je FBS een stugge hengel vindt. De FBS zijn totaal geen afstandhengels. Je zult daar geen 120m mee casten. FBS zijn daarvoor te soepel en hebben te weinig rug in de blank. Ik catalogeer focal systems dan meer als afstandhengel, deze waren stukken stugger dan de FBS.

Mijn uiteindelijke keuze ging naar Century NG stepped up rods 3lbs, deze zijn erg goeie alrounders die ver kunnen casten maar toch een goeie topactie hebben. Met deze hengel kan je alle kanten uit. Focal system vond ik te stug en FBS had juist dat te weinig om echt verre worpen te kunnen doen. FBS zie ik meer als drilstokjes met erg goeie parabolische actie Blij


Dat het geen afstandhengels zijn heb ik ook verkeerd geformuleerd, zie ik.

Het idee zat hem meer achter de vergelijking tussen de FBS en de MK3 armalite.
Je voelt bij deze het verschil dat de MK3 net even zachter is. Wanneer je punt van de hengel naar beneden wordt getrokken (de hengeltest in de winkel) verneem je tussen beide het verschil wel. De FBS is dan zeker stugger ten opzichte van de MK3. Deze voelt zachter wanneer je hem een 2cm verder naar beneden aantrekt.

Het aantal ogen qua verschil geeft ook al aan dat de FBS voor meer afstand bedoelt is dan de MK3. En hierdoor heb je voor mijn visserij (korte tot middellange afstand) een mooiere aktie. En genoeg body voor het sturen.

Als je een mooie parabolische stok wil voor op middellange en af en toe grote afstand zal ik zeker de FBS aanraden. Maar voor max. 70 meter en icm hetzefde aankoopbedrag ging ik 100% voor de MK3 armalite.

Maar iedereen moet natuurlijk zijn eigen ding kiezen bij zijn visserij! (het is maar net wat je lekker vind).

Waar ik wel achter ben gekomen is:
dat de opmerking "gewoon bestellen" op aanraden van iemand anders zonder de hengel te hebben getest, je hiermee wel eens hard op je bek mee kan gaan. Dus gewoon een stukje rijden en niet alleen op internet orienteren doet je de juiste keuze maken.
Dus uit je luie stoel en langs diverse winkels gaan om te testen, je hoeft ze niet direct te kopen! (heb ik overigens wel gedaan, maar was wel zeker van mijn keuze)
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
david_deman  
#30 Gepost : maandag 19 december 2011 11:44:43(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

Skippymagic schreef:

Waar ik wel achter ben gekomen is:
dat de opmerking "gewoon bestellen" op aanraden van iemand anders zonder de hengel te hebben getest, je hiermee wel eens hard op je bek mee kan gaan. Dus gewoon een stukje rijden en niet alleen op internet orienteren doet je de juiste keuze maken.
Dus uit je luie stoel en langs diverse winkels gaan om te testen, je hoeft ze niet direct te kopen! (heb ik overigens wel gedaan, maar was wel zeker van mijn keuze)


Idd dat is zo !! Je verschiet je een bult in wat een hengel met de zelfde LBS kan verschillen hé Think
mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
PatricS  
#31 Gepost : maandag 19 december 2011 12:34:35(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
david_deman schreef:
Skippymagic schreef:

Waar ik wel achter ben gekomen is:
dat de opmerking "gewoon bestellen" op aanraden van iemand anders zonder de hengel te hebben getest, je hiermee wel eens hard op je bek mee kan gaan. Dus gewoon een stukje rijden en niet alleen op internet orienteren doet je de juiste keuze maken.
Dus uit je luie stoel en langs diverse winkels gaan om te testen, je hoeft ze niet direct te kopen! (heb ik overigens wel gedaan, maar was wel zeker van mijn keuze)


Idd dat is zo !! Je verschiet je een bult in wat een hengel met de zelfde LBS kan verschillen hé Think


Ja helemaal. Ik dacht voorheen vaak dat lbs als maatstaaf was met daarin kwaliteit verschillen. Maar iedere blank heeft "echt" zijn eigen ding! En dat kan behoorlijk verschillen!

Tip! kies een aantal type blanks uit en test ze. En ga niet vastzitten op merk oid. zet je ogen open en sta in voor nieuwe informatie. Vraag het je mede vissers en forum vrienden. Testen kan altijd wel ergens en je krijgt zo ook foto's oid opgestuurd helemaal tegek. (Thanks Tim)
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
DavidT  
#32 Gepost : maandag 19 december 2011 20:26:23(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Als het klopt wat op de blank staat, dan wijst de punt van het topdeel naar de grond als het vermelde gewicht er aanhangt. Met andere woorden een hoek van 90 graden. Ongeacht waar de rest van de het topdeel begint te buigen of de stijfheid van het topdeel of de butt.

Say hello to my little friend
Erwin  
#33 Gepost : dinsdag 20 december 2011 12:05:44(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Wat Skippymagic zeg is helemaal waar. Elke hengel is anders. De ene 3lbs hengel is de andere niet. Je moet er echt in hangen om te merken wat de actie is. De lbs aanduiding geldt dus hoofdzakelijk voor de serie. De actie heeft alles te maken met de blank, de ogen, het onderste gedeelte, fast/slow taper enz.

Wanneer je een hengel aanschaft moet je hem dus even in je handen houden en voelen of het is wat je zoekt.

Om een voorbeeld te geven. Arnold en ik kochten vrijwel tegelijk een set nieuwe hengels. Arnold ging voor de X-ray en wou hier 3, 2,75 lbs versies van hebben. Hiervoor had hij ook 2,75 en dat beviel hem best. Wanneer hij in de 2,75 X-ray ging hangen kwam hij er al meteen achter dat deze actie veel te zacht was en is toen voor een 3 lbs gegaan. Ze waren té parabolisch.

Ik wou 3, 3,25 lbs Tournament maar kwam er meteen achter dat dit echt veel te stug was. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een 2,75 lbs en deze zijn nog een keer zo stug als de X-ray's van Arnold.

Had ik ze besteld dan was ik voor de 3,25 lbs gegaan en had ik hier verschrikkelijk veel spijt van gehad. Het is een flinke investering...
david_deman  
#34 Gepost : dinsdag 20 december 2011 14:11:15(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

Idd het zoals je zegt heren! Online hengels kopen zou ik nooit meer doen. Zeker niet bij de hengels in de hogere prijsklasse.
mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
PatricS  
#35 Gepost : dinsdag 20 december 2011 15:01:25(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Ik heb ook é.e.a. bekeken bij het gebruik van kurk/foam Volledig/gedeeltelijk.

Wanneer je een blank hebt gevonden die voor jou goed is en je kan vervolgens de keuze maken uit reelhouder / vol kurk ed. gaat dit zeker veranderingen met zich mee brengen ten opzichte van de actie in je blank.

Nu heb ik gekozen voor alleen het einddeel en het voorste deel met foam en een kunststoffen fuji reelhouder.

De RVS maakt de hengel een stuk zwaarder. En vol kurk zorgt ervoor dat het onderste deel een stuk stugger wordt.

Ik heb het niet over wat goed of slecht is. Maar als je een hengel zoals die van mij test en vervolgens ga je extra opties aanbrengen, dan zal je raar staan te kijken dat er ineens andere eigeschappen ontstaan die misschien ongewenst zijn. Houd hier dus rekening mee.

Mijn keuze heb ik gemaakt omdat ik de hengel niet te zwaar wilde hebben en dus geen RVS reelhouder (ziet er wel gaaf uit trouwens) heb gekozen. En in eerste instantie wilde ik graag vol kurk maar ook hier ben ik van afgestapt aangezien de aktie dan een stuk stugger word in het onderste gedeelte.

Ik kies eerst voor de gewenste eigenschappen en dan op uiterlijk. (niet dat ze nu lelijk zijn! Allervertse van dat!)
Maar laat het uiterlijk je niet bedriegen. Voor je het weet heb je er 1 die er lekker uit ziet maar dramatisch presteert wanneer het moet Knipoog
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
sandermiddelhuis  
#36 Gepost : vrijdag 23 december 2011 21:57:45(UTC)
sandermiddelhuis


15 ponder

Lid sinds: 19-4-2010(UTC)
Berichten: 103

ben zelf nu een 1.5jaar in bezit van de mk3s. en ik ben er helemaal weg van wat een fijne stokken. krom tot in de cone super stokkie voor kanalen en putten. grtn sanderLike
PatricS  
#37 Gepost : zaterdag 24 december 2011 17:18:48(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
sandermiddelhuis schreef:
ben zelf nu een 1.5jaar in bezit van de mk3s. en ik ben er helemaal weg van wat een fijne stokken. krom tot in de cone super stokkie voor kanalen en putten. grtn sanderLike



Mooi om te horen. Moet mijn eerste vis er nog mee vangen. Maar ik heb er volle vertrouwen in.
En de eerste week zit ik op een karperwater in frankrijk waar ze hun diensten ook gaan bewijzen. Daarna zal ik een uitgebreide review geven met een paar mooie actiefoto's erbij.

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Roy Oostindien  
#38 Gepost : zaterdag 24 december 2011 21:05:46(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Iedere actie van de blank verandert door zijn opbouw. Er zit een groot verschil tussen de actie van een 1 of 2 poots oog. Koperen bus als sluiting, reelhouder, handvat, aantal ogen. Zelf heb ik 2 sportex blanks gekocht en deze laten afbouwen, maar dat is een projectje voor later Knipoog
DavidT  
#39 Gepost : dinsdag 24 januari 2012 17:42:11(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
[img]UserPostedImage

Uploaded with ImageShack.us[/img]

UserPostedImage

Uploaded with ImageShack.us

Centuries laten pimpen door RodVisions. Stootringetjes en hypalon grips. Dick is top!

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 24 januari 2012 17:45:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Say hello to my little friend
sandermiddelhuis  
#40 Gepost : dinsdag 24 januari 2012 21:30:16(UTC)
sandermiddelhuis


15 ponder

Lid sinds: 19-4-2010(UTC)
Berichten: 103

ziet er goed uit david. ik heb zelf de mk3s en ben ook van plan om er ful duplon op te laten zetten. grtn sander
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.