logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Davey Remmig  
#1 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 03:05:24(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

zondag 15 augustus 2010
Yep..dit trieste nieuws vermelde Felix van der Marel op zijn sportvissen.blog.nl. De exacte reden waarom de vis het leven gelaten heeft is nog niet bekend, maar feit is dat dit Engelse monster niet meer leeft.
Two Tone was na Benson, met een gewicht van bijna 70 lbs, de huidige recordvis van Engeland. De vis werd dood aangetroffen op zijn thuiswater Mid Kent Fisheries. Volgens Sportvissen.blog.nl werd de vis achterna gezeten door zo'n 70 vissers. Of sportvissers nu ook de oorzaak van zijn dood zijn is niet bekend. Maar een zeer triest feit is het wel!

In een Belgisch nieuwsbericht werd verteld dat de wereldberoemde Engelse karper 'Two Tone' verantwoordelijk is voor maar liefst vier echtscheidingen!
Een wereldberoemde karper, die Britse vissers door zijn gigantische afmetigen als de heilige graal beschouwden, werd dood aangetroffen in zijn meer in Groot-Brittannië. De hele visserswereld is nu in rouw en spreekt van het einde van een tijdperk.


Natuurlijke dood
De leeftijd van Two Tone, hij kreeg die naam door zijn tweekleurige patroon, werd geschat tussen 40 en 45 jaar. Veel Britse vissers spendeerden vele jaren om hem proberen te vangen. Hij werd in zijn 'thuismeer' Conningbrook Lake nabij Canterbury dood aangetroffen. Hij zou een natuurlijke dood gestorven zijn. Two Tone woog 5,4 kg wanneer hij in dit meer werd geplaatst in 1982 als deel van een kweekprogramma. Twee jaar geleden werd hij de laatste keer gevangen en gewogen, toen was hij 30,8 kg.

Vier scheidingen
Sommige vissers zouden 15 jaar lang geprobeerd hebben om hem te vangen, de vis zou verantwoordelijk zijn voor minstens vier scheidingen omdat de mannen zo geobsedeerd waren met de jacht op de vis. Toch liet Two Tone zich slechts zelden vangen en hij werd altijd respectvol terug in het water gelaten. De karper begraven worden naast het meer, hij krijgt een heus graf om hem te eren.

Kapot
Hoofd van Mid-Kent Fisheries, de eigenaar van Conningbrook, Chris Logsdon ontdekte het lichaam van Two Tone. "Een stel vissers belden om te zeggen dat ze een grote, dode karper hadden zien drijven in he tmeer. Mijn zoon en ik gingen direct op onderzoek. Ik was er kapot van. Two Tone heeft een moeilijke winter gehad en een zware lente, toch zag hij er goed uit, hij had geen littekens of wonden. Het dier was al oud, hij moet zeker 40 of 45 jaar geweest zijn. Dit is het einde van een tijdperk, want Two Tone is een belangrijk hoofdstuk in de geschiedenis van de visserij." (ep)

Bron: www.karperkrant.nl

R.I.P
Sponsor
Number_One  
#2 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 12:47:31(UTC)
Number_One


20 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 332

Hoe erg.. zo'n dingens geeft me echt kippenvel.. RIP.
I swore I'd never fall again in love. But this don't even feel like falling.*
steef zenden  
#3 Gepost : vrijdag 27 augustus 2010 13:50:54(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

het is jammer dat deze topvis is gestorven, maar wat ik hoorde was dat hij aan ouderdom zou zijn gestorven(dus een natuurlijke dood)
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

carpfigter  
#4 Gepost : zaterdag 2 oktober 2010 10:18:23(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

spijtig dat er al 2 recordvissen het leven gelaten hebben
hieroder een foto van de benaamde "two tone"
UserPostedImage
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#5 Gepost : zaterdag 2 oktober 2010 10:57:31(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Weet iemand of het vissen van dezelfde uitzetting zijn? Hoor je wel vaker dat vissen van een bepaalde uitzetting (dezelfde kweek) dezelfde leeftijd halen. Zit kennelijk in de genen.

Gr. Erwin
Davey Remmig  
#6 Gepost : zondag 3 oktober 2010 12:14:32(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Ik zou het niet weten Erwin maar je zou zo gelijk kunnen hebben.
In Frankrijk is dat ook vaak dat er meerdere topvissen zitten van bijna het zelfde gewicht.
maar Erwin ik denk dat het voornaamst de leefsituatie is.
Lodewijk  
#7 Gepost : zondag 3 oktober 2010 12:24:05(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
even chiara maar vragen dus haha
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Number_One  
#8 Gepost : zondag 3 oktober 2010 12:28:19(UTC)
Number_One


20 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 332

bwaa ik ga geen onzin zitten vertellen.. Maar het is wel zo dat de beschubbingspatroon ook de groei beïnvloedt.. Dus dat heeft dan een invloed, dan heeft het leefgebied ook een invloed al is het qua aanwezigheden van roofdieren enzo.. En dan ja van dezelfde kweek inderdaad. Vissen van dezelfde kweek bevatten toch een deel overeenkomsten qua genen en volgen dus een overeenkomstig leventje. Bv, je hebt dikke ouders, dat is een aanleg, je broer heeft ook overgewicht, dus als jij niet oplet wat je eet enzo heb je veel meer kan om ook overgewicht te krijgen Blij
I swore I'd never fall again in love. But this don't even feel like falling.*
Davey Remmig  
#9 Gepost : zondag 3 oktober 2010 13:03:49(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

je zou best gelijk kunnen hebben Chiara, alleen denk ik dat het voornaamst, het voedsel, waterkwaliteit, temperatuur is.
Met genen kan ik je wel gelijk geven dat ze bepaalde groei gelijk hebben dat is dus wat chiara zegt.
bijvoorbeeld: wij zetten Franse spiegels uit niet alleen omdat ze mooi zijn maar omdat deze over het algemeen sneller groeien en zwaarder worden, ik denk ook dat dat een moeilijk onderwerp is met vele uitzonderingen.

chaira, waarom komen uit lelijke ouders vaak de mooiste mensen uit??gigglesmil gigglesmil gigglesmil gigglesmil gigglesmil

haha gekheid zullen maar weer on-toppic gaan.
jori  
#10 Gepost : zaterdag 8 januari 2011 16:08:08(UTC)
jori


25 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 443

het is zonde van die mooie vissen
behandel iedere karper met respect!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.