logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Truehobbies  
#21 Gepost : dinsdag 25 februari 2014 12:14:56(UTC)
Truehobbies


5 ponder

Lid sinds: 21-2-2014(UTC)
Berichten: 29
Man
Nederland
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Bedankjes: 5 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Oei, rigs zijn altijd een gevoelig onderwerp omdat iedereen ideeën, ervaringen en/of meningen hebben waarbij vaak kleine verschillen
kunnen leiden tot grote c.q. verhitte discussies.

Ik heb ontelbare keren aan de waterkant mijn ervaringen en ideeën gedeeld met andere karpervissers en ook naar hen geluisterd. Wat belangrijk is, is denk ik dat je bruikbare informatie er voor jezelf uit filtert en deze verwerkt in je eigen rigs. Je moet 100% vertrouwen hebben in de rig die je op je stek gooit, anders gaat het mis denk ik.

Toch maar even een stukje van mijn ervaringen/ideeën delen met jullie:

Ik vis liever op het wijdt en zoek de harde platen en putten op om daar vervolgens een strook voer overheen de gooien. In mijn ogen heeft vis een staart en zwemmen ze ook daar. Waarom zou ik dan de risico's opzoeken denk ik dan. Neemt niet weg dat ik takken e.d. vaak wel heel erg mooi vindt, maar de risico's voor de vis gewoonweg te groot acht. Hangt een boom ver over het water, maar ben ik zeker van het feit dat onder de boom alle ruimte is en er geen takken in het water hangen, dan is dat voor mij juist weer wel aantrekkelijk!

Aangezien ik dus zelden tot nooit tegen obstakels vis grijp ik snel naar een Fox LS6 of LS7 en gebruik ik die op zowel de stiff-rig met soepel hair, de geknoopte combi-rig, de basic rig en op de D-rig. Letterlijk multi-inzetbaar en haakt altijd feilloos.
Heb ook wel eens de Korda Longshanks gebruikt maar had daar veel missers op. (Loze runs, meerdere piepen en dan weer stil) En dan heb ik het nog niet eens over het feit hoe snel die bot zijn. Ze hoeven maar een takje te zien bij het ophalen en hoppaaa.

Vroeger viste ik wel veel tegen obstakels en gebruikte ik vaak de Hayabusa L-1 met een stiff-rig en soepele hair. Works like a charm Tong

Krimpjes e.d. gebruik ik niet. Mijn ervaring is juist dat ze dan wel eens buiten de bek haken. De haak is ontworpen om in te draaien en dat
doen ze perfect zonder krimpjes o.i.d. Het enige waar ik siliconen tubing voor gebruik is op de steel om de hair de geleiden.

Ik zal binnenkort weleens wat foto's plaatsen van mijn rigs.

Nogmaals, dit werkt voor mij prima, maar kan voor anderen nog niet 100% zijn. Filter dus de info waar jij in gelooft en pas dat eventueel toe in/op jouw rigs en manier van vissen.
Ooit.....dat is wat we allemaal denken
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.