logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Anne  
#1 Gepost : zaterdag 18 september 2010 02:13:23(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Je zou toch denken dat met een goede uitrusting en zorgvuldige studie van vele rigs, technieken en tactieken er zo langzamerhand al een karper in mijn net had moeten belanden maar nee, mijn net en hengels zijn nog maagd na ongeveer 60 uur vissen. Het wordt nu toch echt wel een keer tijd niet?
Vissen op karper zonder vangst is als rijden in KITT van de Knight Rider zonder turboboost. Het is wel leuk maar je mist toch iets.
Statistisch gezien zijn er volgens mij net zoveel vissers die tijdens hun eerste sessies een karper vangen als dat er vrouwen zijn die op zaterdagmiddag aan 1 winkel genoeg hebben voor alle broeken, shirtjes en/of jurkjes. Waarschijnlijk alleen volgens mijn eigen statistieken

Knarsetandend rij ik naar huis na alweer een vruchteloze sessie, uitgezwaaid door vrolijk springende karper die de hele avond al bezig waren met een soort van tikkertje onder water. Andere smaak boilies, tijgernoten, mais, wat ik ook probeerde, niks hielp. Mijn eigen kids komen tijdens het spelen ook niet graag naar binnen om te eten dus hou ik me daar voorlopig aan vast. De volgende keer vang ik er 1...


Bewerkt door de gebruiker zaterdag 18 september 2010 03:25:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
Sponsor
Lodewijk  
#2 Gepost : zaterdag 18 september 2010 08:31:39(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
miss om te beginnen een makkelijk water gaan doen???
stuur me een pb dan geef ik je dr wel 1tje Knipoog
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Tim_Ellerman  
#3 Gepost : zaterdag 18 september 2010 09:45:12(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Onthoud 1 ding.. Vissen is en blijft vissen. Anders had het wel vangen gehetenKnipoog

Het is niet zo dat je kan zeggen: Zo,nu ga ik eens ff een karper vangen! Soms heb je het geluk dat ze zich wat sneller melden,soms moet je flink wat uren maken om een karper te mogen vangen.

Geen stress,je doet vast niks raars.. Zo heb ik vroeger ook weken moeten wachten op mn eerste karper!
Er kwam maar niks en iedereen om mij heen ving vis,WAT DEED IK VERKEERD?! Niks.. Is natuurlijk ook een beetje geluk wat erbij komt kijken.

Wacht gewoon af.. Des te groter is de voldoening als je straks je eerste vis vangt!Knipoog

Groetjes, Tim

Arnold  
#4 Gepost : zaterdag 18 september 2010 15:48:59(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Precies, toen ik begon heb ik ook heel wat dagen/nachten wortel staan schieten aan de waterkant (soms nog weleens Not talking )

Het hoort erbij, die vis komt vanzelf!
Arnold  
#5 Gepost : zaterdag 18 september 2010 15:54:40(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

En wat Lodewijk zegt, probeer het inderdaad eens op een lekker makkelijk water. Das de beste manier om vertrouwen op te bouwen 128fs31818
Erwin  
#6 Gepost : dinsdag 21 september 2010 16:01:39(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En, lief dagboek, ook ik vind dat Lodewijk voor de volle 85% gelijk heeft. Er is geen mooiere manier om aan je zelfvertrouwen / technieken te werken dan aan "makkelijke" wateren. Het hele jaar mag ik graag afzien op de moeilijkere wateren, maar zo af en toe is er niets leukers dan vis trekken (uit het water). Om deze reden ga ik heel graag zo af en toe naar de polder.

Toch moet ik wel zeggen dat je een aanhouder bent! 60 uur blanken is niet ondenkbaar op een lastig water en de aanhouder wint! Je hebt de vis gezien. Ze zitten er dus. Probeer een ander aas of plek of voer methode, dat wil vaak helpen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.