logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Bart Beentjes  
#1 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 05:04:48(UTC)
Bart Beentjes


5 ponder

Lid sinds: 28-12-2013(UTC)
Berichten: 19

Bedankjes: 3 keer
Is 6 keer bedankt in 4 post(s)
Je hoort en leest het steeds vaker, grote merken als Fox, Avid en Korda promoten het als gekken: dropoff systemen!!
Systemen waarbij je bij iedere aanbeet je lood verliest om zo zonder lood je vis binnen te halen....
Wat vinden jullie hiervan? Noodzakelijk of waanzin?
Sponsor
griend  
#2 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 06:40:10(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Ik vind het onzin dat je bij elke aanbeet je lood moet verliezen om je vis binnen te kunnen halen.
Of je de vis niet kan binnen halen zonder lood verlies, natuurlijk zullen er momenten zijn dat het een voordeel heb maar ik zie er niet echt de meerwaarde van.
Zelf vis ik graag met inline lood dus verlies ik nooit mijn lood met het drillen alleen met een lijn breuk maar dat is in het voordeel van de vis dat die hem kwijt kan raken.
Het is zoiezo slecht voor milieu al dat lood in het water de enige die er een voordeel aan heb zijn de merken die lood verkopen.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 14 januari 2014 06:40:46(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Wind op de kant is vis in de hand.


thanks griend is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Bart Beentjes op 14-1-2014(UTC)
Bart Beentjes  
#3 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 08:26:57(UTC)
Bart Beentjes


5 ponder

Lid sinds: 28-12-2013(UTC)
Berichten: 19

Bedankjes: 3 keer
Is 6 keer bedankt in 4 post(s)
De beginnende jeugd ziet hun (Avid, Fox en Korda) als voorbeeld en kijkt zich scheel op al die filmpjes en lezen zich suf waar deze systemen in gepromoot worden. Die denken straks dat het normaal is dat je bij iedere aanbeet je lood moet verliezen.... Het is milieu vervuilend en kost je nog eens klauwen met geld! Dit heeft niks meer te maken met visvriendelijke systemen.

Ook dat je minder verspeeld wanneer je je lood verliest, onzin! Ik verspeel bijna nooit mijn vis. Misschien moeten we dat meer zoeken door het vele gebruik van stijve fast taper hengels waarbij meer armdruk nodig hebt om goeie spanning op je haak te hebben.... met een (semi) parabolische hengel kan je beter spanning op je haak houden met als gevolg dat je minder vis zal verspelen.
thanks Bart Beentjes is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
peter servais op 1-4-2014(UTC), davey knol op 16-4-2014(UTC)
edwin  
#4 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 09:01:50(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Ik heb me er nog nooit echt in verdiept omdat ik het gewoon milieuvervuiling vind. Kijk nog maar eens naar de artikelen van Tim over lood verlies. Of je moet natuurlijk met andere materialen vissen dan nog vraag ik me af wat al die coatings over tijd gaan doen. Natuurlijk promoten sommige leveranciers het, kijk maar wat een stuk lood kost.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 14 januari 2014 09:10:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ener  
#5 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 18:46:56(UTC)
Ener


10 ponder

Lid sinds: 5-1-2014(UTC)
Berichten: 97
Nederland
Locatie: Hoeksche Waard

Bedankjes: 13 keer
Is 19 keer bedankt in 17 post(s)
De enigen die hier voordeel bij hebben zijn de loodverkopers. Ik kan me niet voorstellen waarom ik mijn lood zou willen verliezen. Is duur, en slecht voor het milieu. Misschien zou het in heel uitzonderlijke situatie een voordeel kunnen zijn, maar dat zal ik nooit weten aangezien ik mijn lood wil behouden.
Kijk eens op mijn youtube kanaal.
https://www.youtube.com/...UCLdhSa2ODeG1kEJ1wHNMlaw
Bart Beentjes  
#6 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 19:00:05(UTC)
Bart Beentjes


5 ponder

Lid sinds: 28-12-2013(UTC)
Berichten: 19

Bedankjes: 3 keer
Is 6 keer bedankt in 4 post(s)
Er zijn altijd nog alternatieven bv. Een steen met een breeklijntje of elestiek....
Of van palantrax heb je ivm lood, stenen met wartels of inline stenen en die zijn nog goedkoper dan lood.

ronald308  
#7 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 19:45:11(UTC)
ronald308


30 ponder

Lid sinds: 24-7-2011(UTC)
Berichten: 790

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Als de bekende merken dat nou eens promoten ipv lood.
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
thanks ronald308 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
leen op 14-1-2014(UTC)
Jorden  
#8 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 19:47:12(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
In mijn ogen is het dikke zever om zo hun verkopen van het lood omhoog te drijven Blij Vis zo simpel mogelijk en geloof niet wat die grote merken je wijsmaken! Like
Me...myself...and my rods!
thanks Jorden is 1x bedankt voor deze nuttige post.
thimon op 15-1-2014(UTC)
l-o-r-e-n-z-o  
#9 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 20:08:41(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
In 2 situaties vindt ik het wel noodzakelijk denk maar bij extreme afstandvissen(300+) met loden van 250gr+ dan wel natuurlijk niet vissen met een 18 mm boilie maar een 40 + mm boilie.
Als ik zo ver vis altijd met grote boilies het is dan niet mijn bedoeling om iedere nacht opnieuw men hengels in te varen vis op de kant s'nachts is bij mij stok op de kant s'nachts .
2de situatie extreme stroming op de rivier met name de seine nabij Rouen en op de moezel daar kan het flink stromen.
Moet wel zeggen ik vis met loden van 80 cent voor 300gr lood is goedkoop niet vele jaren geleden gekocht aan een bevriende duitser had er ineens 300 gekocht worden toch niet slecht.
MVG Lorenzo
leen  
#10 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 20:27:42(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
In 2 situaties vindt ik het wel noodzakelijk denk maar bij extreme afstandvissen(300+) met loden van 250gr+ dan wel natuurlijk niet vissen met een 18 mm boilie maar een 40 + mm boilie.



Leg me dat eens uit, want ik vat 'm niet zo 1,2,3.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 14 januari 2014 20:28:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

griend  
#11 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 21:05:19(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
@Leen ik denk dat die bedoeld ivm witvis dat zich niet registreert.
Of zit ik er naast Dus...
Wind op de kant is vis in de hand.


Maxweasel  
#12 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 21:29:18(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Ik denk dat het ook wel wat te maken heeft met selectie, hoewel je volgens mij nog perfect een knolletje van 2kg op een 40mm boillie kan vangen. Maar ik kan het wel begrijpen dat je in zulke situaties een beetje probeert te selecteren.

Ik ben ook absoluut geen voorstander van het drop-off systeem, verre van, maar ik denk toch dat ik het in de nabije toekomst ga gebruiken. Bij het vissen op stromend water met lood van 300gr en meer heb ik dat lood (of steen, nog geen idee wat ik ga gaan gebruiken...) liever niet aan mijn lijn hangen tijdens de dril. Het is ook de reden waarom ik steevast met zo licht mogelijk lood vis dat de situatie toelaat. Ik ben er namelijk wel van overtuigd dat (oversized) lood bij kopschudden voor lossers zorgt! Zeker bij het weerhaakloos vissen.
l-o-r-e-n-z-o  
#13 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 22:46:38(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Griend het is inderdaad om witvis zoveel mogelijk te omzeilenBlijb .
MAXwaesel ik kan je verzekeren als je gaat VOEREN en vissen met snoeihard 40mm+ boilies je niet veel witvis zal vangen. Natuurlijk zal je veel minder runs hebben maar als ik op zo een afstand vis is selectief vissen orde van de dag voor mij als ik kleinere vissen wil vangen dan doe ik dat wel op één van men thuiswaters.
Ik vis echt niet op grote Fransemeren om een gemiddeld gewicht van 10 pond na te strevenNee hoor .
Dit is natuurlijk ook maar mijn mening er zullen mensen zijn die daar anders over denken .Dus...
Maxwaesel je moet eens een steen van 300gr aan je lijn hangen das behoorlijk grote dan een lood vroeger nog met steen en breeklijntje gevist maar dat viel toch soms tegen.

MVG Lorenzo
thanks l-o-r-e-n-z-o is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Maxweasel op 15-1-2014(UTC)
whitey  
#14 Gepost : woensdag 15 januari 2014 17:30:37(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
Griend het is inderdaad om witvis zoveel mogelijk te omzeilenBlijb .
MAXwaesel ik kan je verzekeren als je gaat VOEREN en vissen met snoeihard 40mm+ boilies je niet veel witvis zal vangen. Natuurlijk zal je veel minder runs hebben maar als ik op zo een afstand vis is selectief vissen orde van de dag voor mij als ik kleinere vissen wil vangen dan doe ik dat wel op één van men thuiswaters.
Ik vis echt niet op grote Fransemeren om een gemiddeld gewicht van 10 pond na te strevenNee hoor .
Dit is natuurlijk ook maar mijn mening er zullen mensen zijn die daar anders over denken .Dus...
Maxwaesel je moet eens een steen van 300gr aan je lijn hangen das behoorlijk grote dan een lood vroeger nog met steen en breeklijntje gevist maar dat viel toch soms tegen.

MVG Lorenzo


Zelfs ik versta het!!Tik 'm aan!

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thimon  
#15 Gepost : woensdag 15 januari 2014 17:34:12(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
De grootste onzin als je het mij vraagt.

Als je alleen je karpers kunt vangen door het lood te verliezen... kun je in mijn ogen gewoon niet vissen.

Ik vind het erg jammer dat commercie soms zo mega ver moet gaan.

Mee eens
Doorzetten wordt beloond!
Jorden  
#16 Gepost : woensdag 15 januari 2014 19:02:41(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Ben het eens met Thimon! Al mag je op lange afstanden vissen of op een sterk stromende rivier, je lood verliezen bij elke vis is ronduit idioot.

Die 250 gram gaan het echt niet maken bij het vangen van een vis denk ik? Tenzij je misschien met licht materiaal vist, maar dan hang je er niet zo een bom lood aan.

En opnieuw ben ik het eens met Thimon i.v.m. de commercie. Moest je geïnteresseerd zijn, zoek de jaarrekeningen maar eens op van Korda en bijbehorende merken (Delkim bv.). Je broek zakt spontaan af als je ziet hoe hard we tegenwoordig worden afgezet Blij
Me...myself...and my rods!
thanks Jorden is 1x bedankt voor deze nuttige post.
thimon op 15-1-2014(UTC)
l-o-r-e-n-z-o  
#17 Gepost : woensdag 15 januari 2014 19:28:57(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Thimon heb jij al ooit eens op wateren gevist waar de eerste 200meter een diepte hebt van maar 1 meter wat dat lood verliezen heeft ook te maken met de onderwater jungle.
Als ik zover vis op zulke waters vis vis ik altijd met ping-pongballen en dat moet dat lood er van mij echt wel af.
Wat dat vissen betreft ik vis al meer dan 20 jaar in Frankrijk en ik kan het nog altijd nietSchamen heb ongeveer al een 80 tal weken gevist in France en blank altijd ik denk dat ik daarmee een wereldrecord heb ik zal eens het genius book raadplegen.
Jups wereldrecord binnenTik 'm aan! .
Bart Beentjes  
#18 Gepost : woensdag 15 januari 2014 20:10:16(UTC)
Bart Beentjes


5 ponder

Lid sinds: 28-12-2013(UTC)
Berichten: 19

Bedankjes: 3 keer
Is 6 keer bedankt in 4 post(s)
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
Thimon heb jij al ooit eens op wateren gevist waar de eerste 200meter een diepte hebt van maar 1 meter wat dat lood verliezen heeft ook te maken met de onderwater jungle.
Als ik zover vis op zulke waters vis vis ik altijd met ping-pongballen en dat moet dat lood er van mij echt wel af.



Aangezien je in zulke wateren vist is een boot noodzakelijk om je lijn uit te varen en om je vis te halen..... waarom dan lood gebruiken??? In zulke gevallen kan je makkelijk met een kei en een elestiek of dun breeklijntje vissen.
stuk goedkoper en ziet er nog cool uit ook op de bodem 😉
thanks Bart Beentjes is 1x bedankt voor deze nuttige post.
thimon op 15-1-2014(UTC)
Bart Beentjes  
#19 Gepost : woensdag 15 januari 2014 20:12:42(UTC)
Bart Beentjes


5 ponder

Lid sinds: 28-12-2013(UTC)
Berichten: 19

Bedankjes: 3 keer
Is 6 keer bedankt in 4 post(s)
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht

Wat dat vissen betreft ik vis al meer dan 20 jaar in Frankrijk en ik kan het nog altijd nietSchamen heb ongeveer al een 80 tal weken gevist in France en blank altijd ik denk dat ik daarmee een wereldrecord heb ik zal eens het genius book raadplegen.
Jups wereldrecord binnenTik 'm aan! .


Doe je toch echt wat fout man.... 😜
Maxweasel  
#20 Gepost : woensdag 15 januari 2014 21:20:17(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Ik denk toch dat sommige mensen het echt niet snappen, het drop off systeem heeft niets te maken met kunnen vissen of niet. Het heeft te maken met de wateren die je bevist, met de hoeveelheid lood die je gebruikt, en met de hoeveelheid factoren die je wil uitsluiten die er mogelijk zouden kunnen voor zorgen dat je de vis verspeelt.

Knoop eens een nylon lijntje aan je vingertop, maak daar 300gr lood aan op 10-15cm en ga dan langs de waterkant eens hevig heen en weer onder water met je hand. Doe nu datzelfde eens zonder het lood er aan, met enkel maar het nylon... Voel je het verschil?

Het feit dat de producenten dit volop promoten is dan weer heel wat anders. Weten wanneer je het gebruikt en wanneer niet heeft dan wel weer te maken met kunnen vissen volgens mij. Weet ook dat er tal van verschillende systemen bestaan ondertussen, ook die je zelf kan maken, en dat je ook min of meer kan kiezen hoe snel (lees: hoe hard de vis moet kopschudden) het lood er af valt bij tijdens een dril.
thanks Maxweasel is 1x bedankt voor deze nuttige post.
thimon op 15-1-2014(UTC)
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.