logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
leen  
#41 Gepost : woensdag 2 april 2014 20:44:41(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Eerst geschreven door: David v. Z Ga naar gequote bericht
Tegenwoordig zijn er steeds meer wateren die helemaal dichtgroeien. Als dit je thuiswateren zijn dan gewoon maar niet meer vissen?


Wat verwacht je dat ik zal zeggen? Ik zou het meer zoeken in oplossingen om die groei tegen te gaan. Graskarper misschien?
Of zie je het als een rechtvaardiging om drop off lood te gaan gebruiken wat het water op den duur helemaal naar de kl..ten helpt?
Of is dat een "probleem voor het nageslacht"? Gooi dan gelijk maar ook het gebruik van onthaakmatten in de kliko want op den duur is het toch over met de vissen door de vissers. Direct of indirect. Kort door de bocht? Wellicht, maar niet heel erg ver naast de waarheid in de toekomst is het niet is mijn mening.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 april 2014 20:45:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ener  
#42 Gepost : woensdag 2 april 2014 21:22:52(UTC)
Ener


10 ponder

Lid sinds: 5-1-2014(UTC)
Berichten: 97
Nederland
Locatie: Hoeksche Waard

Bedankjes: 13 keer
Is 19 keer bedankt in 17 post(s)
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Ga naar gequote bericht
Gebruik altijd een systeem dat er voor zorgt dat de vis ALLEEN met het onderlijntje blijft zitten. Dus geen of hoofdlijn!!

Kun jij mij een systeem laten zien waar alleen de onderlijn eventueel blijft zitten zonder een stuk(je) hoofdlijn? Het enige wat ik kan bedenken is dat je met een lichtere onderlijn dan hoofdlijn vist, maar dat is nog geen garantie.
Kijk eens op mijn youtube kanaal.
https://www.youtube.com/...UCLdhSa2ODeG1kEJ1wHNMlaw
Ancoes  
#43 Gepost : woensdag 2 april 2014 21:41:37(UTC)
Ancoes


15 ponder

Lid sinds: 31-1-2013(UTC)
Berichten: 107
Man
Nederland

Bedankjes: 9 keer
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Eerst geschreven door: Ener Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Ga naar gequote bericht
Gebruik altijd een systeem dat er voor zorgt dat de vis ALLEEN met het onderlijntje blijft zitten. Dus geen of hoofdlijn!!

Kun jij mij een systeem laten zien waar alleen de onderlijn eventueel blijft zitten zonder een stuk(je) hoofdlijn? Het enige wat ik kan bedenken is dat je met een lichtere onderlijn dan hoofdlijn vist, maar dat is nog geen garantie.


Hier een mooi systeem daarvoor:
Deze is dan van PB, maar je kan ze ook zelf maken door een gaatje in je safetyclip te boren , mits alles daarna soepel schuift!

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 april 2014 21:46:27(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ancoes heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
image.jpg
thanks Ancoes is 1x bedankt voor deze nuttige post.
leen op 2-4-2014(UTC)
leen  
#44 Gepost : woensdag 2 april 2014 22:03:41(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Eerst geschreven door: Ancoes Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: Ener Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Ga naar gequote bericht
Gebruik altijd een systeem dat er voor zorgt dat de vis ALLEEN met het onderlijntje blijft zitten. Dus geen of hoofdlijn!!

Kun jij mij een systeem laten zien waar alleen de onderlijn eventueel blijft zitten zonder een stuk(je) hoofdlijn? Het enige wat ik kan bedenken is dat je met een lichtere onderlijn dan hoofdlijn vist, maar dat is nog geen garantie.


Hier een mooi systeem daarvoor:
Deze is dan van PB, maar je kan ze ook zelf maken door een gaatje in je safetyclip te boren , mits alles daarna soepel schuift!


Is er overigens ook bij PB in een "gewone clip" uitvoering. Heeft dezelfde werking.

Maar ook hier wordt het lood achtergelaten, maar de vis blijft dan wel met alleen het rigje zitten. En dat dat werkt, heb ik zelf mogen ervaren (na een lijnbreuk de vis 5 dagen later met een extra haak+rig terug gevangen).

Maar het lood ligt nog in de rivier. Maar dat is na lijnbreuk en niet omdat het lood in het wier o.i.d. vastzat. En dat kan gebeuren, maar ikzelf ga hier niet naar op zoek als uitgangspunt. Overigens.. als er veel wier op de lijn zit wil het niet altijd een garantie zijn dat het lus systeem ook nog 100% de gewenste werking/effect heeft.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 april 2014 22:04:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thanks leen is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Ancoes op 4-4-2014(UTC)
remon v wanrooij  
#45 Gepost : vrijdag 4 april 2014 15:56:51(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Eerst geschreven door: leen Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: Ancoes Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: Ener Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Ga naar gequote bericht
Gebruik altijd een systeem dat er voor zorgt dat de vis ALLEEN met het onderlijntje blijft zitten. Dus geen of hoofdlijn!!

Kun jij mij een systeem laten zien waar alleen de onderlijn eventueel blijft zitten zonder een stuk(je) hoofdlijn? Het enige wat ik kan bedenken is dat je met een lichtere onderlijn dan hoofdlijn vist, maar dat is nog geen garantie.


Hier een mooi systeem daarvoor:
Deze is dan van PB, maar je kan ze ook zelf maken door een gaatje in je safetyclip te boren , mits alles daarna soepel schuift!


Is er overigens ook bij PB in een "gewone clip" uitvoering. Heeft dezelfde werking.

Maar ook hier wordt het lood achtergelaten, maar de vis blijft dan wel met alleen het rigje zitten. En dat dat werkt, heb ik zelf mogen ervaren (na een lijnbreuk de vis 5 dagen later met een extra haak+rig terug gevangen).

Maar het lood ligt nog in de rivier. Maar dat is na lijnbreuk en niet omdat het lood in het wier o.i.d. vastzat. En dat kan gebeuren, maar ikzelf ga hier niet naar op zoek als uitgangspunt. Overigens.. als er veel wier op de lijn zit wil het niet altijd een garantie zijn dat het lus systeem ook nog 100% de gewenste werking/effect heeft.



UserPostedImage

De inline en gewone clip naast elkaar.
Hier blijft het lood ook gewoon zitten en komt alleen los wanneer het lood ook echt vast zit. En ja ook hier wordt het lood achter gelaten als de lijn breekt.. Dat is bij elk systeem als de lijn breekt voor het lood Knipoog.

En een bijkomend voordeel van dit systeem is dat de vis het lood niet kan gebruiken om de haak los te trekken vanwege de hit and run Knipoog
.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
thanks remon v wanrooij is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Ancoes op 4-4-2014(UTC)
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.