logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
whitey  
#21 Gepost : vrijdag 27 november 2015 19:22:09(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: thimon Ga naar gequote bericht
Als je een boot koopt, geef dan meer uit en koop de graupner. Dat is veel betere kwaliteit.

Goedkoop is duurkoop!



Volledig mee eens!

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
thimon op 27-11-2015(UTC)
PatricS  
#22 Gepost : maandag 30 november 2015 11:04:45(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Niet mee eens!

Heb een skarp s60 (oude model). Je weet wel de boot die allemaal zouden ontploffen.
Nou die van mij is nu een 6jaar oud denk ik en vaart nog gewoon rond.
Chinees spul en gekocht als showroom model voor 365,-

Dus goedkoop en geen duurkoop!
En dit heb ik met meerdere goedkopere producten, dus is het geen toeval.

Dit geld niet voor alles. Natuurlijk is er een hoop rommel te koop, maar de nanotec en skarp boten zijn gewoon goede boten hoor.
Wel is het zo dat de navigator enzo betere elektronica en motoren toepassen. Maar chinees is niet per direct rommel.
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
whitey  
#23 Gepost : maandag 30 november 2015 12:39:58(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: PatricS Ga naar gequote bericht
Niet mee eens!

Heb een skarp s60 (oude model). Je weet wel de boot die allemaal zouden ontploffen.
Nou die van mij is nu een 6jaar oud denk ik en vaart nog gewoon rond.
Chinees spul en gekocht als showroom model voor 365,-

Dus goedkoop en geen duurkoop!
En dit heb ik met meerdere goedkopere producten, dus is het geen toeval.

Dit geld niet voor alles. Natuurlijk is er een hoop rommel te koop, maar de nanotec en skarp boten zijn gewoon goede boten hoor.
Wel is het zo dat de navigator enzo betere elektronica en motoren toepassen. Maar chinees is niet per direct rommel.


Patric: Inderdaad in uw geval heb je zeker recht van spreken dat, ik en waarschijnlijk ook Thimon hebben gewoon reeds meerdere malen "gekloot" geweest met "goedkope brol" te kopen, soit, nu iets anders, ik zal jullie es iets vertellen met een dure boot die ik een 2 tal jaren terug heb gekocht.

Ik had mijn oog laten vallen op de Nanotec GT2, met zijn 999 euro dus geen goedkope boot, ik had al gebeld met een leverancier in Nederland, nee ik vertel niet wie, en mijn besluit stond bijna vast om die boot te kopen, na wat te hebben rond gesurft kwam ik plots identiek dezelfde boot tegen, te koop aangeboden op de site van Alibaba.com , link weet ik niet meer, was ik efkes verwonderd, want op verschillende websites in Nederland staat dat de Nanotec GT2 is gebouwd in Nederland en afgebouwd met Graupner of ander duur Duits materiaal, gingen die Alibabezen nu plots ook dure duitse onderdelen inbouwen in hun boten??
Terug de verkoper in Nederland gecontacteerd, en geloof het of niet, die vertelde me dat inderdaad de behuizingen van die Nanotec GT2 werden gemaakt in een of ander spleetoogland en dit om de kosten voor de boten zo laag mogelijk te houden, wat verteld die me nu? deze boot kost toch verdorie nu reeds bijna 1000 euro............

Dus kort en bondig: de behuizing voor de Nanotec GT2 wordt in China of daar ergens gemaakt, en de afbouwing wordt in Nederland gedaan, als ik de verkoper mocht geloven.

Bewerkt door de gebruiker maandag 30 november 2015 12:40:51(UTC)  | Reden: verbetering spelfout

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thimon  
#24 Gepost : maandag 30 november 2015 13:45:25(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: whitey Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: PatricS Ga naar gequote bericht
Niet mee eens!

Heb een skarp s60 (oude model). Je weet wel de boot die allemaal zouden ontploffen.
Nou die van mij is nu een 6jaar oud denk ik en vaart nog gewoon rond.
Chinees spul en gekocht als showroom model voor 365,-

Dus goedkoop en geen duurkoop!
En dit heb ik met meerdere goedkopere producten, dus is het geen toeval.

Dit geld niet voor alles. Natuurlijk is er een hoop rommel te koop, maar de nanotec en skarp boten zijn gewoon goede boten hoor.
Wel is het zo dat de navigator enzo betere elektronica en motoren toepassen. Maar chinees is niet per direct rommel.


Patric: Inderdaad in uw geval heb je zeker recht van spreken dat, ik en waarschijnlijk ook Thimon hebben gewoon reeds meerdere malen "gekloot" geweest met "goedkope brol" te kopen, soit, nu iets anders, ik zal jullie es iets vertellen met een dure boot die ik een 2 tal jaren terug heb gekocht.

Ik had mijn oog laten vallen op de Nanotec GT2, met zijn 999 euro dus geen goedkope boot, ik had al gebeld met een leverancier in Nederland, nee ik vertel niet wie, en mijn besluit stond bijna vast om die boot te kopen, na wat te hebben rond gesurft kwam ik plots identiek dezelfde boot tegen, te koop aangeboden op de site van Alibaba.com , link weet ik niet meer, was ik efkes verwonderd, want op verschillende websites in Nederland staat dat de Nanotec GT2 is gebouwd in Nederland en afgebouwd met Graupner of ander duur Duits materiaal, gingen die Alibabezen nu plots ook dure duitse onderdelen inbouwen in hun boten??
Terug de verkoper in Nederland gecontacteerd, en geloof het of niet, die vertelde me dat inderdaad de behuizingen van die Nanotec GT2 werden gemaakt in een of ander spleetoogland en dit om de kosten voor de boten zo laag mogelijk te houden, wat verteld die me nu? deze boot kost toch verdorie nu reeds bijna 1000 euro............

Dus kort en bondig: de behuizing voor de Nanotec GT2 wordt in China of daar ergens gemaakt, en de afbouwing wordt in Nederland gedaan, als ik de verkoper mocht geloven.


Precies Whitey, goed uitgelegd!

Patrick kan eens geluk hebben met een bootje dat het nog steeds goed doet. Dit zal ook dan wel liggen aan de manier waarop hij gebruikt wordt. Veel mensen onderhouden het spul ook niet zoals het hoort.

Maar als vertegenwoordiger van een hengelsport groothandel weet ik inmiddels heel goed wat rommel is en wat niet. Althans... wat langer mee gaat en wat niet. En als je ziet wat er nog voor die 'goedkope' bootjes gevraagd wordt, vind ik dat zwaar belachelijk. De meesten zijn hun geld niet waard!

Like

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 1 december 2015 18:29:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Doorzetten wordt beloond!
PatricS  
#25 Gepost : dinsdag 1 december 2015 17:08:47(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Ik ben het ook zeker wel eens dat er kwaliteitsverschil in de boten zit.
Maar als iemand info vraagt over een skarp of nanotec bootje is het antwoord als snel "rommel spaar maar door voor een boot á €1.000,-".

Niet iedereen heeft dat budget. Ook niet iedereen heeft de hoge eisen welke door deze boten gegeven worden. Omdat het gebruik minder frequent is.

Veel van mijn stekken kan ik al werpend komen (ook bij opstakels), maar een aantal moeten echt per boot (onder bomen ed.).
Dus als de boot 20x per jaar gebruikt wordt, niet op grote rivieren (ivm kracht motoren) en er normaal mee omgaat.

(Ik onderstreep dat, omdat het bijna een hype is van zie hoe ruig ik ermee om ga. Quote als "die tent houd het bij mij nog geen seizoen vol" is echt 9 van de 10 keer een gebrek aan respect voor je spullen.)

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
whitey  
#26 Gepost : dinsdag 1 december 2015 17:52:47(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: PatricS Ga naar gequote bericht
Ik ben het ook zeker wel eens dat er kwaliteitsverschil in de boten zit.
Maar als iemand info vraagt over een skarp of nanotec bootje is het antwoord als snel "rommel spaar maar door voor een boot á €1.000,-".

Niet iedereen heeft dat budget. Ook niet iedereen heeft de hoge eisen welke door deze boten gegeven worden. Omdat het gebruik minder frequent is.

Veel van mijn stekken kan ik al werpend komen (ook bij opstakels), maar een aantal moeten echt per boot (onder bomen ed.).
Dus als de boot 20x per jaar gebruikt wordt, niet op grote rivieren (ivm kracht motoren) en er normaal mee omgaat.

(Ik onderstreep dat, omdat het bijna een hype is van zie hoe ruig ik ermee om ga. Quote als "die tent houd het bij mij nog geen seizoen vol" is echt 9 van de 10 keer een gebrek aan respect voor je spullen.)



Patric: heb je mijn reactie gelezen op de 1ste pagina van deze topic?
Daarin praat ik toch ook vol lof over de skarp voerboot?, ik zeg er ook dat de topic starter een "goedkoop" bootje wilde, toen iemand een dure voorstelde, goesting is kopen, ik had gewoon het budget voor een dure boot, die Nanotec GT2 heb ik al niet meer, ik heb nu een Carplounge RT4, dit enkel ter info., en of ik nu deze boot kocht om thuis op de schouw te zetten of ermee te gaan vissen, who cares??, geld dient om uit te geven, niet om op te potten, er zijn toch ook mensen die meer dan 10 hengels hebben, en hengels van meer dan xxx aantal euro's.

Nog 1 laatste iets, ik heb 3 voerboten gehad VOOR ik die Carplounge RT4 heb gekocht, had ik beter meteen deze gekocht, had ik ook 2.000 euro bespaard op mijn vorige voerboten, daarmee werd mijn goed/duur/koop nu een HEELdure koop.

de moreel van mijn verhaal is: "goesting is kopen".



Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thimon  
#27 Gepost : dinsdag 1 december 2015 18:36:16(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: whitey Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: PatricS Ga naar gequote bericht
Ik ben het ook zeker wel eens dat er kwaliteitsverschil in de boten zit.
Maar als iemand info vraagt over een skarp of nanotec bootje is het antwoord als snel "rommel spaar maar door voor een boot á €1.000,-".

Niet iedereen heeft dat budget. Ook niet iedereen heeft de hoge eisen welke door deze boten gegeven worden. Omdat het gebruik minder frequent is.

Veel van mijn stekken kan ik al werpend komen (ook bij opstakels), maar een aantal moeten echt per boot (onder bomen ed.).
Dus als de boot 20x per jaar gebruikt wordt, niet op grote rivieren (ivm kracht motoren) en er normaal mee omgaat.

(Ik onderstreep dat, omdat het bijna een hype is van zie hoe ruig ik ermee om ga. Quote als "die tent houd het bij mij nog geen seizoen vol" is echt 9 van de 10 keer een gebrek aan respect voor je spullen.)



Patric: heb je mijn reactie gelezen op de 1ste pagina van deze topic?
Daarin praat ik toch ook vol lof over de skarp voerboot?, ik zeg er ook dat de topic starter een "goedkoop" bootje wilde, toen iemand een dure voorstelde, goesting is kopen, ik had gewoon het budget voor een dure boot, die Nanotec GT2 heb ik al niet meer, ik heb nu een Carplounge RT4, dit enkel ter info., en of ik nu deze boot kocht om thuis op de schouw te zetten of ermee te gaan vissen, who cares??, geld dient om uit te geven, niet om op te potten, er zijn toch ook mensen die meer dan 10 hengels hebben, en hengels van meer dan xxx aantal euro's.

Nog 1 laatste iets, ik heb 3 voerboten gehad VOOR ik die Carplounge RT4 heb gekocht, had ik beter meteen deze gekocht, had ik ook 2.000 euro bespaard op mijn vorige voerboten, daarmee werd mijn goed/duur/koop nu een HEELdure koop.

de moreel van mijn verhaal is: "goesting is kopen".





Like Jij snapt het Whitey!

Ik ben het echter wel eens met Patrick dat een hoop 'vissers' hun materiaal slecht of verkeerd gebruiken dan wel onderhouden. Daar heeft dat spul natuurlijk ook vreselijk van te lijden.

Maar zoals ik al eerder aangaf. Ik ben zelf werkzaam in de hengelsport voor een bedrijf dat voerbootjes verkocht in een goedkope prijs klasse. En ook dit was hele dikke drama. Of er nou Skarp, Baitcruiser mini, Trend of wat dan ook op staat. Het komt allemaal uit dezelfde fabriek en het is allemaal hun geld niet waard. Nogmaals... je kunt eens zoals Patrick geluk hebben.

Maar de Nederlandse dure boten zijn gewoon het allerbeste. (ook daar zijn problemen mee, maar dat is vaak de fout van de consument, verkeerd gebruik etc)

Goedkoop is duurkoop en geld is om te laten rollen! Anders hadden ze het wel vierkant gemaakt.

En als laatste: Heb je het budget niet voor een voerboot of voor een dure voerboot? Koop dan geen boot en bespaar jezelf de ellende. Want de reparatie kosten van een goedkoop bootje zijn ook niet te overzien. Geloof me maar... Ellende ten top! d'oh!

Like


Doorzetten wordt beloond!
HarryO  
#28 Gepost : woensdag 2 december 2015 06:57:50(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
PatricS
Het is alsof ik mijzelf hoor praten.
Ook met goedkopere spullen kun je veel vis plezier beleven.
Karpervissen is geen elite sport, al zou je het soms wel denken uit de antwoorden die hier gegeven worden.
FF voor de duidelijkheid en ik heb het al vaker hier geschreven, als je de middelen hebt en je vind iets mooier of beter
dan mag je het van mij gerust kopen, daar heb ik geen enkele moeite mee.
Maar ook bij de duurdere bootjes kun je ellende verwachten.
Ikzelf heb een viper icon. toch geen goedkoop bootje zou ik zeggen. Wel tweede hands gekocht maar dat mag geen verschil maken.
Toevallig kan ik veel zelf oplossen, dus gelukkig geen dure reparatie kosten, moest ik elke keer, wanneer er iets stuk was het bootje opsturen, was ik 2 maal de prijs voor een nieuwe kwijt geweest. En ik ben er echt wel zuinig op.

Een ander voorbeeld.
Neem de Lucky fisfinder, heb het even niet over de kwaliteit, kun je hier in Nederland kopen voor ca. 100,00 euro.
de zelfde fisfinder koop je op Ebay voor minder dan 50 euro incl. verzendkosten.
En geloof mij, ook die hier in Nederland te koop is, word gemaakt in china of dergelijke landen.
Hiermee wil ik enkel zeggen dat niet alles wat duurder is ook beter is.

Een paar weken geleden schreef er iemand op deze site over de Carplounge RT4 daar werd deze boot volledig afgekraakt.
Volgens deze persoon was ook deze boot volgepropt met chinees spul.
(Withey, nu ik lees dat jij ook een Carplounge GT4 hebt mis ik daar jou reactie, of het moest zijn dat je al begrepen had dat die persoon niet meer zou reageren Angel )

thimon
Met jou laatste regel kan ik het niet helemaal eens zijn.

En als laatste: Heb je het budget niet voor een voerboot of voor een dure voerboot? Koop dan geen boot en bespaar jezelf de ellende. Want de reparatie kosten van een goedkoop bootje zijn ook niet te overzien. Geloof me maar... Ellende ten top! d'oh!

Je begint goed: heb je het budget niet voor een voerbootwas je toen verder gegaan met koop dan geen boothad je van mij een dikke 10 gekregen voor je antwoord. Maar dat geld voor alles, wat je ook kopen wil.
Al begrijp ik jou reactie wel, niets is vervelender dan klanten die terug komen met spullen die niet naar behoren werken.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
whitey  
#29 Gepost : woensdag 2 december 2015 07:35:05(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Harry,

""Een paar weken geleden schreef er iemand op deze site over de Carplounge RT4 daar werd deze boot volledig afgekraakt.
Volgens deze persoon was ook deze boot volgepropt met chinees spul.
(Withey, nu ik lees dat jij ook een Carplounge GT4 hebt mis ik daar jou reactie, of het moest zijn dat je al begrepen had dat die persoon niet meer zou reageren"


Neen ik reageer niet meer op debielen die hier 1x inloggen om iets af te breken en zich dan snel als een bange haas uit de voeten maken!

Ik heb deze Carplounge RT4 gekocht van iemand die er zelf naar de fabriek in Duitsland om is geweest (ik heb een filmpje daarvan gezien), hij heeft er met al zijn opties en verbeteringen 2.700 euro voor betaald, weliswaar met dieptemeter en gps en extra li-ion 10.000mah backup batterij.,enzzz....... en nee ik vertel niet wat ik hem heb betaald.
Ik heb deze boot ook "open" gezien, dus ik weet welke onderdelen erin zitten.
Ik heb ook op de 1ste pagina van deze topic geschreven dat niet alle chinese onderdelen troep of brol zijn, ik heb zelfs de goedkope Skarp S60 aangeprezen.
Ook dure boten kunnen stuk gaan, of denk je dat een Mercedes niet kan stuk gaan?
Iedereen koopt naar zijn beurs en of goesting., wij kunnen enkel tips geven, en dan meestal uit eigen ervaring.
Harry: jij kent mijn situatie beter dan vele anderen hier en weet ook dat ik niet rook en/of drink en zelfs nooit uitga, ik heb naast computers wat ook mijn werk is, maar 1 hobby, en das vissen, dus geef ik graag mijn geld daaraan uit..........en nog liever aan mijn kleinkinderen.
Als jij het budget hebt/had dan kocht je toch ook liever betere(duurdere) merkproducten? Je hebt nu toch ook JRC beepers gekocht??

Ik koop gewoon als dat efkes kan, geen goedkoop "materiaal" meer, ik heb al teveel met mijn kop tegen de muur gelopen daardoor (figuurlijk), daarmee dat ik Thimon 100% gelijk geef, dat het beter is om te sparen om iets duurder te kunnen kopen, dan weeral maar een miskoop te doen, en ik heb het dan niet enkel over vismateriaal.
En ja ik vind nog steeds dat meestal 2de hands duur materiaal beter is dan sommig goedkoop nieuw materiaal......knap gezegd héSchamen

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 december 2015 08:10:23(UTC)  | Reden: !!aanvulling!!

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
PatricS  
#30 Gepost : woensdag 2 december 2015 11:35:43(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Whitey,

Zeker heb ik je reactie gelezen.
Wil ook niemand aanvallen over de skarp boot of iemand zijn aankoop. Ik deel alleen mijn ervaring gezien ik lange ervaring heb met deze boot.

Ik houd en koop ook naar mijn mening dure en mooie spullen voor het karpervissen. (Delkim, century armalites, amiaud).
Ben geen dubbeltje op de eerste rang type. Maar een goede midden mode qua kwaliteit en uiterlijk is in een hoop gevallen ook voldoende.
Vind het persoonlijk gewoon heel belangrijk dat je nadenkt over je aankoop. (ook al ken ik de persoon niet)

En het ging me niet of de boten van 1000,- en duurder het wel of niet waard zijn. (zijn ze vast wel waard gezien de gebruikte materialen).
Maar meer om degene die info wil niet gelijk het gevoel heeft dat als je geen 1000,- budget hebt er geen mogelijkheden meer zijn.

Bijv. Ik twijfel al een jaar om een fox oval te kopen. Probleem is alleen dat mijn 10jaar oude x2 oval dusdanig netjes wordt gebruikt dat deze nog zeer goed functioneert. Weegt een paar kilo lichter en is bijna een emotioneel vriend geworden gezien ik al heel wat weersomstandigheden en sessies met hem heb gedeeld.

Wat mij betreft:
Lion
Orcon
baitliner (van raven met die rare afstandbediening)
Minst betrouwbaar (a 350,-)

skarp
soul
baitcruiser (mini)
nonotec/anatec
Midden mode (a 500,-)

Big dropper
anatec graupner
navigator
enz. enz.
Topklasse (a 1000,- tot 2500,-)

@Harry,
Ieder neemt zijn eigen ervaring mee en spreekt hieruit. We leren allemaal dezelfde lessen en we gaan allemaal op onze muil vaak op hetzelfde punt.
Tijd zal leren en ook mijn menig is niet de goede. Maar alleen delen en respecteren van elkaars meningen en ervaringen kan doen verbeteren.
(wat hier goed kan op dit forum)
Ik las dat jij een aanpassing hebt m.b.t. de inkomsten ivm pensioen enz. Ik leer dezelfde les, maar bij mij komt het door kinderwens en aankoop eerste gezinswoning. (2 verschillende verhalen 2 dezelfde lessen en 2 gelijke eind-conclusies)

Misschien maak ik hetzelfde mee in de nabije toekomst als whitey m.b.t. goedkoop materiaal en zal ik mijn lesje leren... Please teach me, I love to learn!

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 december 2015 11:39:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
thanks PatricS is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 2-12-2015(UTC), HarryO op 3-12-2015(UTC)
whitey  
#31 Gepost : woensdag 2 december 2015 12:59:25(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
PatricS,

Bedankt voor uw TOP reactie!! Blijb

suc6

WhiTeY of ook Patrick
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
PatricS op 2-12-2015(UTC)
thimon  
#32 Gepost : woensdag 2 december 2015 15:33:21(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht
PatricS
Het is alsof ik mijzelf hoor praten.
Ook met goedkopere spullen kun je veel vis plezier beleven.
Karpervissen is geen elite sport, al zou je het soms wel denken uit de antwoorden die hier gegeven worden.
FF voor de duidelijkheid en ik heb het al vaker hier geschreven, als je de middelen hebt en je vind iets mooier of beter
dan mag je het van mij gerust kopen, daar heb ik geen enkele moeite mee.
Maar ook bij de duurdere bootjes kun je ellende verwachten.
Ikzelf heb een viper icon. toch geen goedkoop bootje zou ik zeggen. Wel tweede hands gekocht maar dat mag geen verschil maken.
Toevallig kan ik veel zelf oplossen, dus gelukkig geen dure reparatie kosten, moest ik elke keer, wanneer er iets stuk was het bootje opsturen, was ik 2 maal de prijs voor een nieuwe kwijt geweest. En ik ben er echt wel zuinig op.

Een ander voorbeeld.
Neem de Lucky fisfinder, heb het even niet over de kwaliteit, kun je hier in Nederland kopen voor ca. 100,00 euro.
de zelfde fisfinder koop je op Ebay voor minder dan 50 euro incl. verzendkosten.
En geloof mij, ook die hier in Nederland te koop is, word gemaakt in china of dergelijke landen.
Hiermee wil ik enkel zeggen dat niet alles wat duurder is ook beter is.

Een paar weken geleden schreef er iemand op deze site over de Carplounge RT4 daar werd deze boot volledig afgekraakt.
Volgens deze persoon was ook deze boot volgepropt met chinees spul.
(Withey, nu ik lees dat jij ook een Carplounge GT4 hebt mis ik daar jou reactie, of het moest zijn dat je al begrepen had dat die persoon niet meer zou reageren Angel )

thimon
Met jou laatste regel kan ik het niet helemaal eens zijn.

En als laatste: Heb je het budget niet voor een voerboot of voor een dure voerboot? Koop dan geen boot en bespaar jezelf de ellende. Want de reparatie kosten van een goedkoop bootje zijn ook niet te overzien. Geloof me maar... Ellende ten top! d'oh!

Je begint goed: heb je het budget niet voor een voerbootwas je toen verder gegaan met koop dan geen boothad je van mij een dikke 10 gekregen voor je antwoord. Maar dat geld voor alles, wat je ook kopen wil.
Al begrijp ik jou reactie wel, niets is vervelender dan klanten die terug komen met spullen die niet naar behoren werken.


Dat wat jij kopieert staat er toch? Maar goed, dat maakt even niet uit. Like Je hebt mijn reactie gelukkig begrepen en daar ging het me om!

Tik 'm aan!

Doorzetten wordt beloond!
thimon  
#33 Gepost : woensdag 2 december 2015 15:35:13(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: PatricS Ga naar gequote bericht
Whitey,

Zeker heb ik je reactie gelezen.
Wil ook niemand aanvallen over de skarp boot of iemand zijn aankoop. Ik deel alleen mijn ervaring gezien ik lange ervaring heb met deze boot.

Ik houd en koop ook naar mijn mening dure en mooie spullen voor het karpervissen. (Delkim, century armalites, amiaud).
Ben geen dubbeltje op de eerste rang type. Maar een goede midden mode qua kwaliteit en uiterlijk is in een hoop gevallen ook voldoende.
Vind het persoonlijk gewoon heel belangrijk dat je nadenkt over je aankoop. (ook al ken ik de persoon niet)

En het ging me niet of de boten van 1000,- en duurder het wel of niet waard zijn. (zijn ze vast wel waard gezien de gebruikte materialen).
Maar meer om degene die info wil niet gelijk het gevoel heeft dat als je geen 1000,- budget hebt er geen mogelijkheden meer zijn.

Bijv. Ik twijfel al een jaar om een fox oval te kopen. Probleem is alleen dat mijn 10jaar oude x2 oval dusdanig netjes wordt gebruikt dat deze nog zeer goed functioneert. Weegt een paar kilo lichter en is bijna een emotioneel vriend geworden gezien ik al heel wat weersomstandigheden en sessies met hem heb gedeeld.

Wat mij betreft:
Lion
Orcon
baitliner (van raven met die rare afstandbediening)
Minst betrouwbaar (a 350,-)

skarp
soul
baitcruiser (mini)
nonotec/anatec
Midden mode (a 500,-)

Big dropper
anatec graupner
navigator
enz. enz.
Topklasse (a 1000,- tot 2500,-)

@Harry,
Ieder neemt zijn eigen ervaring mee en spreekt hieruit. We leren allemaal dezelfde lessen en we gaan allemaal op onze muil vaak op hetzelfde punt.
Tijd zal leren en ook mijn menig is niet de goede. Maar alleen delen en respecteren van elkaars meningen en ervaringen kan doen verbeteren.
(wat hier goed kan op dit forum)
Ik las dat jij een aanpassing hebt m.b.t. de inkomsten ivm pensioen enz. Ik leer dezelfde les, maar bij mij komt het door kinderwens en aankoop eerste gezinswoning. (2 verschillende verhalen 2 dezelfde lessen en 2 gelijke eind-conclusies)

Misschien maak ik hetzelfde mee in de nabije toekomst als whitey m.b.t. goedkoop materiaal en zal ik mijn lesje leren... Please teach me, I love to learn!


Top antwoord Patrick! Volledig mee eens! Tik 'm aan!

Doorzetten wordt beloond!
thanks thimon is 1x bedankt voor deze nuttige post.
PatricS op 2-12-2015(UTC)
HarryO  
#34 Gepost : donderdag 3 december 2015 22:04:44(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Zo derde poging om te reageren. De vorige twee keer gooide Erwin de site dicht.

Thimon
Je hebt gelijk, wat ik kopieerde staat er ook. Allen een beetje meer. Blij
Dat je geen 10 kreeg voor je reactie was voor het vervolg van je reactie.
Ook duurdere voerboten kunnen stuk gaan, niet alleen de goedkopere versies.
Maar je antwoord Heb je het budget niet voor een voerboot ,koop dan geen voerboot. vind ik juist verwoord.

Withey
Ja ik heb jrc beetmelders gekocht en ja ik heb daiwa molens en ja ik heb shimano hengels.(al zijn de laatste twee niet nieuw gekocht)
Je hoort mij ook niet zeggen dat die dingen niet mogen.
Elke keer zet ik er bij dat wanneer je het budget hebt om de duurdere varianten te kopen je dat doen moet.
Dat er uitzonderingen zijn van vissers die deze dingen alleen kopen om er mee te pronken. geen probleem.
Het is hun geld. Maar ik vind het wel een probleem worden als iemand koopt boven zijn budget, niet om de problemen die hij heeft/krijgt met betalen, maar meer en ik schreef het al eerder, om het niet meer kunnen aanschaffen van andere, minder zichtbare, hengelspullen. Het deel dat onder water zit is minstens, zo niet belangrijker dan wat boven water zit.

PatricS
Jou rem op verdere aankopen, kinderwens en aankoop woning, heb ik al lang achter de rug.d'oh!
Beide dingen die jij aangeeft zijn meer waard dan de duurste hengeluitrusting.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
PatricS  
#35 Gepost : vrijdag 4 december 2015 11:35:07(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht
Beide dingen die jij aangeeft zijn meer waard dan de duurste hengeluitrusting.


Inderdaad Like
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.