logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
promise2die4  
#41 Gepost : dinsdag 26 april 2011 11:10:51(UTC)
promise2die4


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2011(UTC)
Berichten: 84

Ik wil nog even melden dat wat hier staat van 24 uur weken en dan een uurtje koken of de duurtse variant gelijk 6 uur lang koken of 2 weken laten weken en dan een half uurtje koken allemaal klopt...

en om ze te laten slijmen, moeten ze inderdaad wel in een gesloten emmer 2 a 3 dagen...

MAAR!!!! waar ik achter ben gekomen is dat als je dus met je handen in het water zit.... dus je haalt er wat nootjes uit om wat voor reden dan ook... ze NIET gaan slijmen, weet niet of meer mensen dit hebben gemerkt?

alleen vind ik wel dat het slijm nou niet echt een extraatje qua vis op levert en daarbij dat slijm zit overal en geeft alleen rommel en heeft dus geen toegevoegde waarde aan de noot zelf...

je kan het wel leuk in vriezen en als een stuk slijmijs neer leggen bij je nootjes en zo blijft alles ook wat schoner Knipoog

meer informatie kijk even op aasvoorkarpers.nl ik bestel daar altijd mijn spullen en daar heb je ook 25mm nootjes Knipoog en zwarte tijgers en witte (zonder schil) en ook wat bereidings tips.

Succes.
timvanzanten  
#42 Gepost : dinsdag 26 april 2011 12:24:49(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
met je handen erin zitten zorgt ervoor dat ze niet slijmen. is in dit topic ook al aangehaald volgens mij. je brengt verkeerde bacterien in het water namelijk die het proces niet bevorderen.
Stefan Huijsman  
#43 Gepost : dinsdag 26 april 2011 14:23:34(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

Ben ik het niet mee eens, ik heb er meerdere malen met mijn handen in gezeten. Voordat het gaat slijmen duurt het langer, maar ik had op een bepaald moment zulk dik slijm dat ik zowat ballen met tijgernoten kon maken.
Tim_Ellerman  
#44 Gepost : dinsdag 26 april 2011 15:15:08(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Heb vorige week mn eerste tijgers van dit jaar gemaakt en de dagen na het koken met mn handen in de emmer gezeten om te voelen of ze al slijmden..

Na 3 dagen stond het slijm er heel dik op,vet dikke pap.
Dus of dit nou echt zo is.. ik weet t niet.
Groetjes, Tim

timvanzanten  
#45 Gepost : dinsdag 26 april 2011 15:34:25(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
tja, het zal per portie verschillen of het uitmaakt. die tijgers moeten lekker gaan gisten om te slijmen. het gistingsproces help je door niet te gaan roeren in de emmer. verder kunnen bacterien op je handen ervoor zorgen dat het slijmen niet wordt bevordert. Doch maakt het uit jullie ervaring niet veel uit. Beter daarom maar het zekere voor het onzekere nemen en die tijgers gewoon lekker met rust laten. slijmen ze dan niet, dan lag het niet aan jouw maar aan de kwaliteit.
promise2die4  
#46 Gepost : dinsdag 26 april 2011 15:48:45(UTC)
promise2die4


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2011(UTC)
Berichten: 84

ach ik vind het allemaal best met die noten, vind dat slijm zo en zo al niks want alles zit onder en ik heb gemerkt op de plekken waar ik vis het toch niet echt uit maakt of ze nu wel beslijmd zijn of niet.


daarbij was ik ze ook tegenwoordig na het koken en krijgen mijn nootjes lekker fris water..
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.