logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
steef zenden  
#21 Gepost : vrijdag 1 oktober 2010 20:44:38(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

je moet ook de keukenmachine niet te lang aan laten ......
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Donnie  
#22 Gepost : donderdag 10 maart 2011 04:08:00(UTC)
Donnie


20 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 205

Wat ook goed blijkt te zijn is zout en fruitsiroop
Carpfishing is an important thing of living.
Andre  
#23 Gepost : donderdag 10 maart 2011 09:53:23(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ik gebruik ze ook het liefst naturel. Alternatieve manier om te crushen: in een theedoek wikkelen en er flink op meppen met een fatsoenlijke deegroller of iets dergelijks?
Stefan Huijsman  
#24 Gepost : donderdag 31 maart 2011 22:34:58(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

Ik heb ook nog 2 vragen over het bereiden van tijgernoten.
Ik zet ze eerst 48 uur in voldoende water. Daarna kook ik ze 2 uur en doe redelijk wat suiker door het kokende water. Vervolgens doe ik ze met het kookvocht in een emmer die ik luchtdicht kan afsluiten, daar voeg ik nog suiker en een bruin biertje per emmer aan toe.

Vraag 1: moet ik de emmers al luchtdicht afsluiten terwijl het water nog warm is, of moet ik wachten tot het is afgekoeld? (soep wordt zuur als je het afsluit als het nog warm is) Maar ik twijfel wat het beste is om er zo snel mogelijk voor te zorgen dat ze gaan slijmen, want dat is wat ik wil bereiken.

Vraag 2: Om het slijmen te bevorderen maar het rotten tegen te gaan. Moet ik ze dan dagelijks roeren of juist niet? En rot het überhaupt wel als ze in water staan? Het water bevat namelijk wel suiker en bier dus ik ben bang dat het wel gaat rotten.

chiele  
#25 Gepost : donderdag 31 maart 2011 23:05:58(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

had eens wat opgezocht over gisten (zorgt voor het slijm voor zovr ik weet) en heb gelezen dat als er weinig lucht aanwezig is de tijgers beter gisten.

als ik fout ben zeg het maar he Knipoog
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
david_deman  
#26 Gepost : donderdag 31 maart 2011 23:15:50(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

Erwin schreef:
Hè Henk.

Ik laat de tijgers het liefst minimaal een week in het water staan. Als het kan langer. Ze worden dan al groter en zachter. Om deze reden hoef je ze dan ook minder lang te koken. Ik kook ze na twee weken in het water te hebben gelegen ongeveer 30 min. Haal een grote noot uit de pan en bijt deze door midden. Is hij kapperig en gaat het gemakkelijk zijn ze goed! Ik vries ze ook nooit in omdat ik ze meestal meteen opmaak, maar vind het ook niet erg ze nog een tijd in het kookvocht te laten. Ze worden wel wat zuurder (gisten) maar dit is in mijn ogen een natuurlijke flavour.

Ik heb er een tijdje geleden ook een artikel over geschreven. Misschien dat je er wat aan hebt: Http://www.carpfeeling.c...rnoten&ContentID=222

Gr. Erwin


2 weken lang weken zou ik veel te lang vinden d'oh! Ik week ze 48 uren en dan kook ik ze 45 min tot ze zoet van smaak zijn en mooi glad staan. Ik gebruik tijgers altijd puur zonder toevoegingen, die nootjes zijn al erg zoet op zich na het koken vind ik. Om ze te laten slijmen zet ik ze in een gesloten emmer en na 2 dagen heb ik slijm Blij
mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
chiele  
#27 Gepost : donderdag 31 maart 2011 23:19:45(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

gesloten emmer voor of na het koken? Knipoog
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
david_deman  
#28 Gepost : donderdag 31 maart 2011 23:49:51(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

Ik week ze in een gesloten emmer en ik zet ze in een gesloten emmer na het koken.

Succes ! (vissen)
mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
Frank Avezaat  
#29 Gepost : vrijdag 1 april 2011 06:43:56(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
The_SH schreef:
Vraag 1: moet ik de emmers al luchtdicht afsluiten terwijl het water nog warm is, of moet ik wachten tot het is afgekoeld? (soep wordt zuur als je het afsluit als het nog warm is) Maar ik twijfel wat het beste is om er zo snel mogelijk voor te zorgen dat ze gaan slijmen, want dat is wat ik wil bereiken.

Vraag 2: Om het slijmen te bevorderen maar het rotten tegen te gaan. Moet ik ze dan dagelijks roeren of juist niet? En rot het überhaupt wel als ze in water staan? Het water bevat namelijk wel suiker en bier dus ik ben bang dat het wel gaat rotten.



Emmer kan je gewoon luchtdicht afsluiten als ze nog warm zijn hoor. Ook tijgernoten worden zuur op een gegeven moment, maar daar gaat nog best een tijd overheen. Slijmen is prettig, maar ook zonder slijm kan je er prima karper mee vangen eventueel. Dan zijn ze alleen minder zoet.

Je kunt er even in roeren maar dat kan om de paar dagen ook. Als het te lang staat krijg je vanzelf een dikke schimmelrand aan de oppervlakte.

Als je de tijgers kookt, afsluit in een emmer en na een aantal dagen in de vriezer zet kan je ze ten alle tijden gebruiken.
Andre  
#30 Gepost : woensdag 13 april 2011 15:30:13(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
die schimmelrand krijg je niet als de emmer tot nagenoeg de rand vult met tijgernoten, dan het vocht erbij kiepert en voordat je de deksel erop gaat, nog simpele huishoudfolie er overheen doet. Slijmen gaat op die manier nog steeds, of zelfs beter.
Stefan Huijsman  
#31 Gepost : vrijdag 15 april 2011 10:34:44(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

Tijgers zijn goed gelukt zoals ik het had gedaan. Enige nadeel is dat één van de twee emmers behoorlijk schimmelt. Wel had ik op een bepaald moment in beide emmers zou dik slijm zitten dat je zowat ballen met tijgernoten + slijm kon maken. De ene "goede" emmers is nu bijna leeg. Bij de andere emmer met veel schimmel op de top van het water dus niet op de tijgernoten ga ik het vocht eraf halen, de noten om spoelen en er nieuw water in doen. Jammer maar helaas van het slijm, eerder had ik totaal geen slijm en ving ik er ook goed op.
Andre  
#32 Gepost : vrijdag 15 april 2011 11:35:07(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Met mijn tip met de folie krijg je die schimmel dus niet Knipoog
Stefan Huijsman  
#33 Gepost : vrijdag 15 april 2011 11:48:44(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

Andre schreef:
Met mijn tip met de folie krijg je die schimmel dus niet Knipoog


Bedankt dat je me erop wijst, ik had je tip niet eens gelezen.
djoerdi  
#34 Gepost : zondag 17 april 2011 19:20:07(UTC)
djoerdi


15 ponder

Lid sinds: 9-11-2010(UTC)
Berichten: 120

ik wil binne kort ook aan tijgernoten beginnen kan iemand me vertel hoe ik moet beginnen?
en hoe moet je tijgernoten bij voeren want ik neem aan dat het niet in een pva zakje kan wat oplost in het water.
en als de tijgernoten goed zijn moet je mee nemen in een tonetje met de sap er nog in?
graag verwacht ik een reactie van iemand.

gr djoerdi
Carpfishing is an important thing of living.
SnowMan  
#35 Gepost : zondag 17 april 2011 20:33:05(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Tijgernoten neem je best mee in eigen vocht,
en het kan perfect met pva zakje hoor,
doe wat water in een kommetje van 1/2 L
doe hier 2 eetlepels zout in en los het op
leg nu de tijgernoten die je in het pva doen wil in het zoutwater. (2 min. is genoeg)
neem de nootjes uit het water en drop ze in je pva,
je zal zien dat het niet smelten zal,
eenmaal in het water, zal het goedje oplossen.

Simpel toch...

grt Snowy
Ruud Gosselink  
#36 Gepost : zondag 17 april 2011 23:39:38(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Om ze in pva te doen heb ik een klein potje waar popups in hebben gezeten met water en een lepel zout. Daar gaat genoeg in voor één zakje. Even doorschudden is genoeg.
Stefan Huijsman  
#37 Gepost : maandag 18 april 2011 14:27:21(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

@Djoerdi,
Wat ik nu heb gedaan en voor mij goed werkt is tijgernoten 48 uur in water laten weken. Let wel op dat de emmer waar je ze in doet groot genoeg is en dat ze goed onder water blijven staan. Ze nemen namelijk redelijk veel vocht op waardoor ze groter worden.
Daarna heb ik ze 2 uur gekookt en tijdens het koken heb ik suiker toegevoegd. Daarna heb ik ze terug gedaan in een emmer die je luchtdicht kan afsluiten en daarbij heb ik suiker en een bruin biertje gedaan. Dit zorgt ervoor dat de tijgernoten sneller gaan slijmen. Dat slijmen is niet perse nodig.
Na een paar dagen begon het te schimmelen en heb ik daarom de noten uit het slijm gehaald en ze in nieuw water gedaan. De tijgernoten zijn nog steeds heel zoet en geven veel geur af. Wel hou je ze veel makkelijk goed op die manier.

Voor het gebruiken van pva kun je inderdaad gebruik maken van zout water. Ik zelf maak gebruik van een beetje grondvoer. Haal de noten uit het water, laat ze iets drogen op een handdoek, die ze in een emmer en doe een klein beetje grondvoer bij. Meng alles goed zodat het grondvoer het water opneemt en je kunt de tijgernoten gewoon in pva doen.

Succes!!
djoerdi  
#38 Gepost : maandag 18 april 2011 18:40:42(UTC)
djoerdi


15 ponder

Lid sinds: 9-11-2010(UTC)
Berichten: 120

okee, bedankt jongens ik ga het is proberen de tijgernoten kan je neem ik aan gewoon in de viswinkel kopen?
en wat ik dus heb begrepen moet je ze mee nemen naar de water kant in een emmer, heel erg bedankt voor de tip van de pva ik zelf zou er nooit achter zijn gekomen,

zijn er nog iets meer tips kan er nooit dommer van worden, hihi

gr djoerdi
Carpfishing is an important thing of living.
Stefan Huijsman  
#39 Gepost : dinsdag 19 april 2011 10:48:38(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

Ik neem ze niet mee in een emmer. Ik heb flessen met een grote opening aan de bovenkant. Oude flessen jus d'orange van de aldi. Daar doe ik de tijgernoten in. Als de tijgers klaar zijn, dus na 48 uur weken + 2 uur koken + 48 of 72 uur weken, vul ik zo'n fles tot 3 kwart met tijgers en doe ik hem tot iets onder de rand met water. Zo is het goed luchtdicht en is het makkelijker in vervoer dan grote emmers van 10 liter.
Andre  
#40 Gepost : dinsdag 19 april 2011 14:33:11(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Zijn er op dit moment eigenlijk alweer verse noten in de winkels te vinden? o
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.