logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

20 Pagina's«<17181920>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#361 Gepost : maandag 20 december 2010 12:25:02(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Davey

Bedankt voor je reactie!

Dat was ook het eerste dat ons opviel. Bij de opname lijkt het wel meteen of ze "iets" doorhebben. Ze spugen het namelijk meteen uit. Maar wanneer je verder kijkt, lijkt het wel of ze dat met al het aas doen. Dus niet alleen het haakaas. Is het dan zo dat ze het doorhebben, of valt het dan gewoon meer op wanneer ze dat met het haakaas doen? Ik weet het niet...? Misschien heb je gelijk en voelen ze weerstand, maar misschien is het gewoon aasgedrag. Anders zouden ze het niet bij bijna elke hap doen, toch?

We hebben bewust gekozen voor een korte hair. Dit omdat de vissen heel kort aasden en alles snel uitspugen. In mijn ogen is een korte hair/onderlijn directer en heb je meer kans van slagen. De haak komt met een korte hair volgens mij dieper in de bek van de karper. Maar goed. Dit is natuurlijk iets wat je ter plekke toepast. Leuk voor de volgende keer om te testen, toch?

De cam stond ergens aan de kant. Het verspreiden van het voer deden we niet alleen voor de cam. Omdat we gebruik maken van een groothoeklens, was het zich enorm (kwa vierkante meters). We filmen met een hoek van meer dan 60 graden. Dit houdt in dat we 2 meter vanaf de cam, meer dan 3 meter breed (en 2,5 meter hoog) kijken. Het ging dus om aardig wat vierkante meters die te te zien kreeg (al leek dit misschien niet zo... dit zegt ook wat over het gewicht van de vissen Knipoog). Ook voerde we aardig wat om de plek heen. Om deze reden zag je de karpers regelmatig in de verte azen. Maar natuurlijk ging het meeste voer voor de cam, om de reden die jij al aangeeft. We willen vis "voor de cam". In mijn eigen visserij zal ik niet snel zoveel voer, zo geconcentreerd neerleggen.

De vissen waren erg langzaam. Dit komt denk ik door de dalende temperatuur en de concentratie van het voer. Ik denk dat je hierin een goed punt hebt. Ze zwemmen minder en hangen veel stil. Ik denk dat wanneer ze actiever waren ze de rig sneller strak zouden zwemmen.

Gr. Erwin
Erwin  
#362 Gepost : maandag 20 december 2010 12:33:52(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
@ Davey

Ik vis zelf bijna alleen maar met een shocker of CF-system. De regen dat we het deze keer niet hebben getest, is omdat we het vorige keer hebben gebruikt voor de cam. We willen alles namelijk een kas geven. Het is een prachtig systeem waar ik heel veel vertrouwen in heb. Wanneer je het juiste lood gebruikt kun je het ook gewoon laten zakken. Flat line lood valt namelijk (als het goed is) altijd goed, waardoor het systeem naar behoren zal werken. Ik gebruik hiervoor zelf het liefst de leaders van Korda. Dit om de doodsimpele reden dat ze erg glad zijn (en dus lekker door het lood glijden) en verdikkingen hebben waar het stuitje op gezet kan worden. Lekker gemakkelijk dus. Het afzinken van deze leader kan in mijn ogen beter (hij is redelijk stug) maar het werkt!

Gr. Erwin
davey knol  
#363 Gepost : maandag 20 december 2010 12:43:56(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hallo Erwin, (goede morgen)

Ik wist niet dat er zoveel rond de cam werd gevoerd, en ik wist al helemaal niet dat de cam een groothoek had.
Dus wat jij dan zegt is dus volkomen correct dat er een x aantal vierkantemeters gevoerd wordt.
Dit zal mijn hele verhaaltje weer in de war gooien haha.
Kan ik je misschien directer benader door middel van msn of zoiets dergelijks, dan kunnen we er een stuk makkelijker over praten
Leer van je fouten, geniet van je succes
Erwin  
#364 Gepost : maandag 20 december 2010 12:54:59(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat maakt niets uit Davey. Ik stel je mening op prijs. Wanneer je naar de cam kijkt krijg je ook niet echt de indruk dat je over zo'n groot oppervlak kijkt.

Toch is ook een aantal vierkante meters niet heel groot en verklaard het misschien wel waarom ze zo langzaam/voorzichtig aasden. Veel voer op een kleine plek is ook niet natuurlijk. We hebben na een paar weken de vissen positief gedresseerd en om deze reden bleven ze er hangen. Toch zijn ze nog wel op hun hoede. Misschien zijn vissen dit wel altijd. Het blijven dieren. Die zijn vaak op hun hoede als ze hun maaltijd nuttigen Knipoog (ik trouwens ook hoor).

Ik maak geen gebruik van msn, helaas... Maar je kunt me altijd een PM sturen. En we hebben de CarpChat natuurlijkBreede lach

Gr. Erwin
freaky  
#365 Gepost : maandag 27 december 2010 14:44:19(UTC)
freaky


25 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 564

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
mss ideetje voor komende seizoen om de verschillende kleuren maisjes van ET te testen qua hoe het opvalt overdag en savonds, en of de glow in the dark mais ook nog veel licht geven op diepte of alleen op de eerste meter

dus mss 1 lijntje maken met alle kleurtjes eraan en dan voor de cam leggen, en mss op verschillende dieptes

Bewerkt door de gebruiker maandag 27 december 2010 14:45:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

leer om te vangen, vang om te leren
Erwin  
#366 Gepost : maandag 27 december 2010 14:54:13(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Leuk idee Freacky

Glow in the dark hebben we trouwens al geprobeerd. Daar zag je helemaal niets van. Nog minder dan de witte en gele maisjes.

Gr. Erwin
Jorden  
#367 Gepost : maandag 27 december 2010 15:33:59(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Erwin schreef:
Leuk idee Freacky

Glow in the dark hebben we trouwens al geprobeerd. Daar zag je helemaal niets van. Nog minder dan de witte en gele maisjes.

Gr. Erwin

heb het ook eens getest, geeft idd maar weinig licht. maar wat ik raar vind is dat ik met een bol-glow in the dark mais combinatie meer runs krijg op een drek bodem dan een bol- fluo gele mais.
Me...myself...and my rods!
freaky  
#368 Gepost : maandag 27 december 2010 18:44:40(UTC)
freaky


25 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 564

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
oky,

kwam erop omdat ik dvd van frank warrick heb gekeken en de dvd van ET, dus dacht het mss leuke test zou zijn,
eventueel met screenshots erbij van de cam beelden als je nog is zo'n testje doet
leer om te vangen, vang om te leren
Erwin  
#369 Gepost : maandag 27 december 2010 18:54:37(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Maar we kunnen het als nog testen.
Ray Schra  
#370 Gepost : dinsdag 28 december 2010 09:41:14(UTC)
Ray Schra


15 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 169

Ik ben ook wel benieuwd naar de reactie van een vis op een strakke lijn.
Dan hoeft het niet gelijk met een fox swinger op vol gewicht maar bijvoorbeeld met een solar hangertje...

Gr. Raymon
jvs  
#371 Gepost : woensdag 29 december 2010 17:43:18(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

nog 3 dagen Breede lach Breede lach cam ging in januari toch weer ergens het water in Erwin? (als het niet dicht gevroren ligt)
houdoe en bedankt
peter servais  
#372 Gepost : donderdag 30 december 2010 21:38:44(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Hopen dat het weer het toe gaat laten, ik ben wel weer benieuwd naar mooie onderwater beelden op een nieuw water.

Al is dat natuurlijk nog een verrassing....

We wachten af... :-"
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Erwin  
#373 Gepost : donderdag 30 december 2010 21:40:45(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
In Februari gaan we weer mannen. Het is alleen even kijken wat het weer doet. Dus net na de karperbeurs gaan we jullie lekker maken met prachtige beelden Knipoog

Gr. Erwin
louiskruyfhooft  
#374 Gepost : vrijdag 31 december 2010 00:10:02(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
hoera!!!!!!Breede lach
Erwin  
#375 Gepost : vrijdag 31 december 2010 00:12:00(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Maar meer details zullen we in een nieuws item samenvatten. Een tipje van de sluier, we gaan een aantal "bekende" vissers uitnodigen die live een halve dag de tijd krijgen hun ding voor de cam gaan doen.

Gr. Erwin
Bartello  
#376 Gepost : vrijdag 31 december 2010 15:32:01(UTC)
Bartello


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

super vet mannen! Breede lach
Gooi je rig eens in een emmertje water,...... wedden dat er wat te leren valt!
louiskruyfhooft  
#377 Gepost : vrijdag 31 december 2010 16:03:54(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ben benieuwdKnipoog
Jeroen Luppe  
#378 Gepost : vrijdag 31 december 2010 20:04:02(UTC)
Jeroen Luppe


25 ponder

Lid sinds: 12-6-2010(UTC)
Berichten: 437

Leuk idee!!

Wij zijn allemaal bekenden Knipoog
The Baits
ronald kingma  
#379 Gepost : vrijdag 31 december 2010 20:36:18(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
mooi man en dat allemaal in het mooie Groningen, ik hoop echter dat het dan weer vloeibaar is want nu kun je er schaatsen, hahahahahaha ................... allemaal een fohn mee, wie weet helpt het Domme ik


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
davey knol  
#380 Gepost : zaterdag 1 januari 2011 13:33:27(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Erwin schreef:
Maar meer details zullen we in een nieuws item samenvatten. Een tipje van de sluier, we gaan een aantal "bekende" vissers uitnodigen die live een halve dag de tijd krijgen hun ding voor de cam gaan doen.

Gr. Erwin



Pff krijg net mijn uitnodiging binnen,
bedankt erwin!:-"

Ben benieuwd wie er komen?
Leer van je fouten, geniet van je succes
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
20 Pagina's«<17181920>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.