logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
sven vq  
#41 Gepost : donderdag 9 december 2010 19:44:21(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

@ chiele: je neemt een korda lood. met een punttang vastnemen aan de wartel en boven een gasbrander houden. het lood zal gloeiend heet worden en vervolgens in een bak zand gooien. zand goed over het lood gooien en voorzichtig aandrukken. vervolgens laten drogen Knipoog geen gepruts meer met lijm en dergelijke.

zorg wel dat het zand echt droog is.

Grtz
Jorden  
#42 Gepost : donderdag 9 december 2010 19:53:44(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
sven zijn methode kan natuurlijk ook. mijn tip gelde alleen als het lood niet gecoat is. ik gebruik zelf Bizon lijm. welk type weet ik niet. ik heb alleen gevraagd: geen schadelijke stoffen en bestendig tegen water.
Me...myself...and my rods!
tom de maat  
#43 Gepost : donderdag 9 december 2010 20:09:54(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik dit jaar 25kg en 15kg spodmix
volgend jaar meer
freaky  
#44 Gepost : donderdag 9 december 2010 20:28:07(UTC)
freaky


25 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 564

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
@chielie, het is maar op wat voor water je vist, als jij op een gesloten water van 1 a 2 ha vist, zal je niet veel voer nodig hebben, maar vis je op een meer van zeg 500 ha+ dan zal je wat meer voer moeten gebruiken om vis op je stek te krijgen
leer om te vangen, vang om te leren
tom de maat  
#45 Gepost : donderdag 9 december 2010 20:39:15(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ikheb nu alivio's van shimano ben er wel tevreden mee
chiele  
#46 Gepost : donderdag 9 december 2010 20:39:30(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

sven vq schreef:
@ chiele: je neemt een korda lood. met een punttang vastnemen aan de wartel en boven een gasbrander houden. het lood zal gloeiend heet worden en vervolgens in een bak zand gooien. zand goed over het lood gooien en voorzichtig aandrukken. vervolgens laten drogen Knipoog geen gepruts meer met lijm en dergelijke.

zorg wel dat het zand echt droog is.

Grtz

heb ik al gedaan, het zand valt er gewoon weer vanaf...

en @ freaky, idd ik vis niet op zon grote meren, daarmee Knipoog
maar ik zei het net, het hangt veel af van het water he.
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
sven vq  
#47 Gepost : donderdag 9 december 2010 20:41:16(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

@chiele: een teken dat de coating nog niet de juiste temperatuur heeft bereikt Knipoog ik coat nu ook steeds mijn loden op die manier en heb nergens last van. blijft mooi plakken, slechts na een worp of 100 beginnen er soms enkele open plekjes op het lood te vormen. Dan herhaal ik gewoon die procedure Knipoog

Grtz
tom de maat  
#48 Gepost : donderdag 9 december 2010 20:41:40(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
sven vq schreef:
@ chiele: je neemt een korda lood. met een punttang vastnemen aan de wartel en boven een gasbrander houden. het lood zal gloeiend heet worden en vervolgens in een bak zand gooien. zand goed over het lood gooien en voorzichtig aandrukken. vervolgens laten drogen Knipoog geen gepruts meer met lijm en dergelijke.

zorg wel dat het zand echt droog is.

Grtz


ga zeker ook doen nog gekamofleerder vissenBreede lach
chiele  
#49 Gepost : donderdag 9 december 2010 20:43:03(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

mijn coating begint gewoon zwart te zien en verbrand gewoon Blij
mja mss moet ik maar eens met een beter lood proberen...
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
sven vq  
#50 Gepost : donderdag 9 december 2010 20:43:50(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

maar nogmaals, let enorm goed op als je dit doet. doe maar werkhandschoenen aan, want als er zo'n druppel coating om bloot vlees belandt, dan blijft dit gewoon doorbranden (ik ben al mooi gemarkeerd op mijn linkerhand door een soortgelijk ongevalletje). En zorg ook voor voldoende verluchting, ik kan me best wel inbeelden dat er op dat moment giftige stoffen zouden kunnen vrijkomen.

Grtz
sven vq  
#51 Gepost : donderdag 9 december 2010 20:45:00(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

@Chiele: houd je misschien je lood in de vlam zelf? want dan krijg je inderdaad een verbrand lood (en dat kan stinken hoor :-" ). gewoon boven de vlam en draaien Knipoog

Grtz
chiele  
#52 Gepost : donderdag 9 december 2010 20:58:35(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

ja doe ik hoor Knipoog
en blijkbaar gebruik jij lood met andere coating want die vn mij drupt niet... Think
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.