logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Nielsz  
#1 Gepost : dinsdag 27 oktober 2009 17:30:10(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Ik gebruik sinds dit seizoen toplood (eigenlijk altijd). Ik krijg voor me gevoel ook vaker beet sinds ik het gebruik. Alleen lijkt het ook dat ik meer verspeel sinds ik dit gebruik. Ik gebruik meestal gewoon toplood. Dit bungelt dan hinderlijk op de lijn.

Nou ken ik ook dat lood van fox, wat je meteen kwijt bent als je aanslaat. Dit heb ik één keer gebruikt in de polder, alleen zwom een karper tijdens een dril door de lijnen van het toplood heen, wat resulteerde in een grote knoop en chaos.

Hebben jullie alternatieven of oplossingen?

Niels
Sponsor
Arnold  
#2 Gepost : dinsdag 27 oktober 2009 18:40:58(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Probeer eens een "flying backlead". Een loodje dat boven de tube bevestigd wordt en vrij over de lijn kan bewegen. Op het moment dat je inwerpt schuift dit loodje terug door de weerstand van de lucht. Op deze manier liggen de laatse meters altijd over de bodem heen. Korda heeft 3 verschillende maten flying backleads. Hoe lichter het loodje, des te verder deze terug schuift.
Nielsz  
#3 Gepost : woensdag 28 oktober 2009 00:22:41(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Bedankt Arnold

Maar het gebruik van toplood heeft juist het voordeel dat ook boten je lijn niet kunnen pakken. Dit kan met flying backlead wel.
Erwin  
#4 Gepost : woensdag 28 oktober 2009 00:28:21(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Niels

Het licht ook erg aan het type toplood dat je gebruikt. Er zit best wel een groot verschil tussen de verschillende toploodjes. Je hebt merken die vrijwel meteen naar benenden glijden, waardoor je bijna geen last hebt van een hinderlijk loodje op je lijn. Vaak zijn deze loodjes wel duurder. Ik vind de toploodjes van Korda en fox fijn, omdat die vrijwel meteen beneden zijn.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.