logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Anne  
#1 Gepost : vrijdag 26 november 2010 22:06:04(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Er zijn nog steeds vissers die zelfs met -5 nog stug doorvissen. De echte bikkels zullen we maar zeggenKnipoog .

Daarom een woord van advies over de temperatuur onder water en de temperatuur boven water.

Karpers hebben een hekel aan ijskoud water. Ze trekken niet voor niets de diepte in omdat daar de temperatuur hoger ligt in de winter dan aan de oppervlakte.

Vang je dus een karper, Zorg dat je camera en weegzak klaar liggen. Zorg ook dat de onthaakmat niet bevroren is. Ten eerste mist een bevroren mat al zijn beschermende funkties maar is ook extreem koud waarddoor de shock alleen maar groter is voor de karper.

Kort samengevat: Ze snel mogelijk de vis weer terug het water in en hou de vis weg van bevroren voorwerpen. Hoe minder stress, hoe beter.

Veel visplezier Blij

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 26 november 2010 22:11:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
Sponsor
Bartello  
#2 Gepost : vrijdag 26 november 2010 23:35:41(UTC)
Bartello


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

Thx voor de tips Anne!!!! =d>

Persoonlijk vind ik dit voor zichzelf spreken echter is het goed om dit nog eens onder de aandacht te brengen!!! Ik vind dat het onderstaande dan ook never-de-never-de-never vergeten mag worden.

Welzijn van (karper) en visveiligheid zijn belangrijk, tenslotte willen we toch zo lang mogelijk van onze dierbare visjes genieten en ze in de toekomst nog eens kunnen vangen!

Tight lines en succes deze winter allemaal!

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 27 november 2010 19:00:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gooi je rig eens in een emmertje water,...... wedden dat er wat te leren valt!
Lodewijk  
#3 Gepost : zaterdag 27 november 2010 01:22:25(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
gewoon niet vissen.
Is mij al een maand te koud whehe
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
edwin  
#4 Gepost : zaterdag 27 november 2010 10:09:07(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Voor mij ook Not talking Vorige week nog een dagje geweest, maar was mij veels te koud. Kan niet wachten tot dat het of 10 graden vriest en dan schaatsen of meer dan 10 graden boven nul zodat we weer lekker kun vissen. Bidden
Frank Penning  
#5 Gepost : zaterdag 27 november 2010 21:51:23(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

wat dacht je van je eigen veilgheid!! gaskacheltjes!!!
Anne  
#6 Gepost : zaterdag 27 november 2010 22:47:57(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Koop dan niet die kleine van 35 eurie (die zwarte). Heb er zelf ook 1tje maar veilig zijn ze niet. Even te lang wachten met aansteken en je krijgt me toch een steekvlam.
Bij Vos in Almelo zijn ze allemaal weggehaald vanwege het feit dat ze niet goedgekeurd zijn.

Mijn tip, wacht ff wat langer als je geen geld hebt voor een duurdere kachel maar het is wel je eigen veiligheid/gezondheid waar je mee speeldKnipoog

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 27 november 2010 22:48:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
sven vq  
#7 Gepost : zaterdag 27 november 2010 23:34:43(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

ook nog een tip op gebied van visveiligheid:

bij vriesweer zeker de karper overvloedig met water begieten. Dit doe je het best om te voorkomen dat de vis zijn kieuwen bevriezen.

Grtz
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.