logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Jochem IJmker  
#21 Gepost : maandag 11 januari 2010 10:55:41(UTC)
Jochem IJmker


10 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 78

Wat bedoel je met 'omhoog duwt'
Erwin  
#22 Gepost : dinsdag 12 januari 2010 21:11:39(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Wanneer je een stijve fluocarbon gebruikt, kan het zijn dat je lijn over een steentje, takje o.i.d. ligt. Schuin omhoog dus. Je onderlijn staat nou erg ver van de bodem af, waardoor de karper de lijn snel zal voelen. Of erger nog. Dat je aas hieronder 'bungelt' waardoor hij het niet kan opnemen. In zo'n geval is een soepele onderlijn veel beter. Die zal direct na het obstakel meteen weer naar de bodem lopen. Snap je?

Erwin
steef zenden  
#23 Gepost : woensdag 13 januari 2010 01:55:45(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik begrijp wat je bedoelt Erwin, de bodem in het aquarium was ook vlak met kiezlstenen
Net wat je zegt, daarom kan je ook het beste de rig aanpassen als weet hoe de bodem eruit ziet.
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

carpfigter  
#24 Gepost : vrijdag 15 januari 2010 01:32:22(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Wanneer je een stijve fluocarbon gebruikt, kan het zijn dat je lijn over een steentje, takje o.i.d. ligt. Schuin omhoog dus. Je onderlijn staat nou erg ver van de bodem af, waardoor de karper de lijn snel zal voelen. Of erger nog. Dat je aas hieronder 'bungelt' waardoor hij het niet kan opnemen. In zo'n geval is een soepele onderlijn veel beter. Die zal direct na het obstakel meteen weer naar de bodem lopen. Snap je?

Erwin
erwin ik denk ;
punt 1)da ge met een pop-up rig niet moet denken aan een takje of steentje waar uw fluorcarbon kan overliggen , als uw rig goed uitgebalanceerd is zal die geen hinder ondervinden van zogenaamde obstakels op de bodem , tijdens het op de bodem vallen van het lood komt de pop-up traag naar de bodem toe (als de rig goed uitgebalanceerd is) heb dit ook in mijn aqarium getest en de lijn schuift mooi langs de steen of tak en gaat dan mooi op de bodem liggen ,
puntje 2) een pop-up word volgens mij genomen door een karper die boven de voerplaats zwemt en door de beweging van de vis gaat de pop-up bewegen waardoor de karper er naar hapt en gehaakt word , dus volgens mij gaat die vis niet 1 keer last hebben van die fluorcarbon die over een takje of steentje ligt zoals jullie beweren
ikzelf vis altijd pop-up op 1 hengel omdat ik zeker ben van de presentatie , steengrond , zandgrond of eender wat het gaat er perfect gepresenteerd staan ,de 360° heb ik enkele maanden gebruikt en moet zeggen de beste resultaten had ik dan met de 360° toe te passen op de elastiekrig , werkt prachtig Knipoog

ook wil ik zeggen dat de 360°rig niet aan te raden is op waters waar de karper zachte bekken heeft dit omdat er gauw ritsluitingen in de karperbek worden getrokken
grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.