logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karper-groentje  
#1 Gepost : dinsdag 3 juni 2014 16:43:34(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
ik woon naast Deventer, en ik ben opzoek naar goede stekken. ik zie bijna altijd met mooi weer wel vissers bij de "jan luyken-kolk" maar na drie keer vissen heb ik nog niet eens 1 aanbeet gehad. wel een karper voorbij zien zwemmen (een paar keer kwam die langs) en joekels van brasems in grote groepen. ik ga het er nog een paar keer proberen, maar weet iemand andere (betere?) stekken in en rond Deventer?

alvast bedankt!
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Sponsor
HarryO  
#2 Gepost : zondag 15 juni 2014 19:13:18(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Dat zou wel heel mooi zijn. Een nieuw water zien en dan meteen de eerste keren de karpers er uit slepen.
Als je er weer bent gewoon de vissers aanspreken en een praatje maken, mogelijk dat er een paar bij zijn die je willen vertellen waar je op moet letten. Vissen zien zwemmen betekend niet dat je ze ook vangt.
Doet mij denken aan die keer dat ik als jongen met mijn Oom ging vissen. Er zwommen een paar vissen langs zijn dobber en ik zij die bijten vast in uw worm. Waarop mijn Oom zei, Jongen die vissen zwemmen boven in het water en mijn worm ligt op de bodem.
Ga eerst een paar keer op verschillende tijden kijken en observeer het water en de karpers wanneer ze eten en waar ze eten.
Denk je een patroon te zien probeer het dan eens.
Ikzelf heb dat gehad met een plas in Hardenberg een jaar lang niets gevangen.Alleen brasem, telkens terug komen kijken en noteren. (ben 66 en onthouden gaat dan niet goed meer) Nu gaat het goed, haal er 3 van de 5 keer een karper uit.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Patrick87Pasie  
#3 Gepost : maandag 8 augustus 2016 09:34:38(UTC)
Patrick87Pasie


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-7-2016(UTC)
Berichten: 3

'De kolk' (Jan Luykenkolk)

Is door de jaren heen erg veel bevist. (hoge hengeldruk)
Voorheen kon je daar nog redelijk 'je ding' doen, maar tegenwoordig is het enorm druk.

Zal je één tip geven, peil het stuk waar de bosrand begint tot aan de overkant flatkant is uit, hier vind je een talud van de eigen naar de overkant.

Hier komen de vissen graag, en als je éénmaal dat talud hebt gevonden heb je op de helft van dat talud een meter of 30 naar rechts nog een mooi plaatje liggen.

Die stek levert 9 van de 10x vis op!

Succes!!! Like
`wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd`
karper-groentje  
#4 Gepost : zondag 14 augustus 2016 09:43:24(UTC)
karper-groentje


15 ponder

Lid sinds: 26-5-2014(UTC)
Berichten: 130
Man
Nederland
Locatie: diepenveen

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
superbedankt! zal er eens een paar keer gaan kijken, heeeeeel drukbevist is het inderdaad...
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.