logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
deleur076  
#1 Gepost : maandag 16 juni 2014 09:12:55(UTC)
deleur076


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2014(UTC)
Berichten: 74
Locatie: Breda

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Zojuist heb ik mijn Prologic Firestarter 2 man Bivvy binnen gehad.

Waarom heb ik gekozen voor deze tent?

Ik zocht een tent met redelijk wat ruimte. Van een aantal mensen te horen kregen dat dit een relatief goede tent is (kwaliteit & prijsverhouding).

Donderdag de tent binnen gehad. Zaterdag (met een lekkere kater van de voetbal) besloten om de tent eens uit te pakken en in de tuin op te zetten.

De tent is gemakkelijk op te zetten en staat dan ook binnen een kwartiertje. Nog even het doek aan alle kanten strak zetten en hij staat als een huis. Hierna ben ik mijn stretcher gaan pakken en heb deze in de tent geplaatst. Er kunnen met gemak 2 stretchers in om dan nog een looppad(je) over te houden in het midden.

Eenmaal binnen in de tent kwam ik tot mijn verbazing diverse punten tegen waarvan ik wel schrok.

Ik heb voornamelijk op de ritsen gelet (hier is overigens niet veel mis mee). En uiteraard de spanning op de naden van de tent. Het volgende zag ik vervolgens..

UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage


Tijdens het opruimen van de tent kwam ik er ook achter dat er al een rubber dopje gescheurd is:
UserPostedImage


Na te gezien te hebben ben ik meteen gaan nadenken wat ik hiermee aan moest. Verschillende dingen schieten door m'n hoofd..

Kan ik dit verwachten van een nieuwe tent? Nee, eigenlijk niet..
Als ik hier mee ga vissen in een regenbui, zou het dan gaan lekken? hmm.. waarschijnlijk wel
Zal ik de tent retourneren of zal ik hem gewoon houden en met skin gaan vissen..

Uiteindelijk ben ik even rustig gaan zitten en begonnen met het opstellen van een e-mail aan de verkoper. Vanochtend pas de daadwerkelijk mail met bijlage verstuurd.

Ik ben benieuwd wat ik voor reactie krijg. Ik heb hem gekocht in een winkel, dus wat betreft garantie zit ik wel goed.

Al met al:
Op zich is het een mooie tent welke gemakkelijk op te zetten is. Kwalitatief denk ik toch dat het wel in een mindere categorie valt. Ik ga dan ook zeker geen Prologic bivvy meer nemen. Dit komt vast door mijn eigen ervaring ermee. Mogelijk is het een fabrieksfout, maar ik heb toch besloten iets meer neer te leggen voor een kwalitatief betere tent.
Sponsor
bertkamp  
#2 Gepost : maandag 16 juni 2014 10:34:48(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
De naam zegt het al, firestarter.
Prima te gebruiken ipv aanmaakblokjes
deleur076  
#3 Gepost : maandag 16 juni 2014 10:55:57(UTC)
deleur076


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2014(UTC)
Berichten: 74
Locatie: Breda

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Zou geen slecht idee zijn, maar toch breng ik hem liever terug naar de winkelKnipoog
Toch kreeg de Firestarter goede reviews van een aantal vissers die deze tent al een tijdje in gebruik hebben.


Ik heb zelf altijd een Trakker armo mk2 man gehad samen met me vismaat. Helaas door verschillende interesses in watertype hebben we besloten dat hij de tent overnam. Kwalitatief absoluut niets op aan te merken. Nu ik eenmaal de Prologic in handen heb gehad is het verschil erg goed te merken.. qua ruimte valt de Trakker dan weer tegen vindt ik. Ondanks alles, mijn besluit staat nu vast. Ik ga op zoek naar een tent van betere kwaliteit.



Inmiddels al contact gehad met de verkoper van de tent, ik mag hem uiteraard omruilen tegen een andere.


Ron van Houtum  
#4 Gepost : maandag 16 juni 2014 21:22:21(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
kijk voor een jrc contact XXL heb je ruimte zat
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Jorden  
#5 Gepost : maandag 16 juni 2014 23:01:34(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Ik ben altijd (en nog steeds) een grote fan van ProLogic producten. Naar mijn weten beste prijs/kwaliteit op de markt op dit moment.

Maar hun nieuwe FireStarter lijn is verre om naar huis te schrijven. De bedoeling van deze lijn is om (sorry) budgetproducten te verkopen tegen normale prijzen. Dit word natuurlijk niet meegedeeld in de hengelsportzaak Blij Een mooi voorbeeld hiervan zijn ook hun FireStarter beetmelders. Deze zijn gewoon rip-offs die alle budgetfabrikanten verkopen en voor een prik worden gemaakt in China.


Conclusie van de zaak: wegblijven van die FireStarter producten en proberen te ruilen voor iets degelijker! (JRC,... )

Waarschijnlijk moet je niet veel meer weten van ProLogic, maar ze hebben nog een andere bivy in hun assortiment. Dit is de opvolger van hun bewezen Spider Dome. Weet niet hoe die noemt maar was iets met Room er in Knipoog
Me...myself...and my rods!
deleur076  
#6 Gepost : dinsdag 17 juni 2014 08:25:08(UTC)
deleur076


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2014(UTC)
Berichten: 74
Locatie: Breda

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Eerst geschreven door: Jorden Ga naar gequote bericht
Ik ben altijd (en nog steeds) een grote fan van ProLogic producten. Naar mijn weten beste prijs/kwaliteit op de markt op dit moment.

Maar hun nieuwe FireStarter lijn is verre om naar huis te schrijven. De bedoeling van deze lijn is om (sorry) budgetproducten te verkopen tegen normale prijzen. Dit word natuurlijk niet meegedeeld in de hengelsportzaak Blij Een mooi voorbeeld hiervan zijn ook hun FireStarter beetmelders. Deze zijn gewoon rip-offs die alle budgetfabrikanten verkopen en voor een prik worden gemaakt in China.


Conclusie van de zaak: wegblijven van die FireStarter producten en proberen te ruilen voor iets degelijker! (JRC,... )

Waarschijnlijk moet je niet veel meer weten van ProLogic, maar ze hebben nog een andere bivy in hun assortiment. Dit is de opvolger van hun bewezen Spider Dome. Weet niet hoe die noemt maar was iets met Room er in Knipoog



De tent die ik nu had was niet veel inderdaad. Ik ben nu ook aan het kijken naar een JRC model.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik ga zeker wat bijleggen voor een betere kwaliteit tent.
Ik zit nu aan de JRC Cocoon 2 man te denken, of zoals Ron aangaf.. de Contact XXL


Had me eigen toch weer laten overtuigen van de Firestarter.. maar ik heb m'n lesje wel geleerd Knipoog

DioR  
#7 Gepost : dinsdag 17 juni 2014 16:32:30(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Kijk eens naar de Chub Super Cyfish 2 man bivvy. Zit standaard een wrap bij en is te vinden voor rond de 350 euro.
deleur076  
#8 Gepost : dinsdag 17 juni 2014 16:57:25(UTC)
deleur076


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2014(UTC)
Berichten: 74
Locatie: Breda

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Thx voor de tip, zal er eens naar kijken!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.