logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Franky Langendries  
#1 Gepost : woensdag 6 augustus 2014 19:03:35(UTC)
Franky Langendries


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 13-4-2014(UTC)
Berichten: 3
Man
België
Locatie: Boom

Hallo medekarperaars,

is er hier iemand die wat meer kan vertellen over de Lange Zille /het Malesbroek in Geel? Bijster veel op het net kan je er niet van vinden. En aangezien ik er binnen een paar weekends naartoe trek, wil ik niet geheel onvoorbereid langs de waterkant gaan zitten.

Tips en tricks, altijd welkom!

Wat ik weet: Prutbodem, prutbodem en nog meer prutbodem. Lange onderlijnen dus..
Op het water liggen twee eilandjes, 1 op 150m van de stek en 1 op een goeie 250 (wat me al te ver lijkt op nylon). Maar je kan moeilijk 6 lijnen tegen dat zelfde eiland aanleggen. En als de bodem echt overal een zo diepe modderlaag is, waar let je dan best op? We hebben een voerboot mee, maar kan je door die diepe modder de dieptemeter vertrouwen? Doorgaans is het daar overal 1,5 tot 2m diep.
Aan de linkerkant ligt een inham vol lelies (zo zag ik op foto's), maar dat is ook weer +250m vanaf de stek.

Een water met een beperkt aantal 'features' lijkt me dan..lijnen in een halve maan leggen en daar verspreid tussen voeren en iets meer geconcentreerd rond het haakaas dan maar?

Ik probeer hier alvast een link naar google maps onder te zetten, zo kunnen jullie ook een kijkje nemen. Stek is onderaan in het midden van de vijver. -->
Google Maps


Alvast bedankt voor jullie talrijke reacties :wink: :wink:

Bewerkt door de gebruiker woensdag 6 augustus 2014 19:04:15(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
Mrbertorito  
#2 Gepost : donderdag 2 mei 2019 13:38:03(UTC)
Mrbertorito


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-5-2019(UTC)
Berichten: 1

Ondertussen er al weten te vissen. Zaten op stek 1. Heel ruime stek. Ruimte voor 8 lijnen of meer. Breede lach Water is niet diep max 2M met een heel dikke slib laag. Voor ons was het de eerste keer op dit water zonder enige hulpmiddelen als voerboot etc hebben we toch 2 vissen kunnen strikken en 1 gelost. Gemiddeld gewicht was 10 kg. Er zitten wel wat uitschieters op, hopen dat deze er ooit op mijn stek ook eens uitkomen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.